Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Autor
|
Tema: Aigua (Llegit 285 vegades)
|
Risi
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2390

Que els teus peus et portin allà on vols anar
|
 |
Aigua
« en: 11 Novembre de 2006, 13:32:53 » |
|
Aquesta extensa mostra de fotografies d'aigua, correspon al riu de Bescaran a les Valls de Valira a l'Alt Urgell
es un paratge que enamora amb rierol de muntanya amb una vall que ens porta al cim de Monturull a 2761mts i a l'altra banda hi tenim Andorra
Les fotos estan fetes al voltant de les cinc de la tarda quan els últims raigs de sol ja sols il•luminen els cims
em permeto afegir un escrit que m’agrada molt de la Merce Rodoreda per acompanyar les imatges de l’aigua:
El Riu i la barca
Si li agrada remar, darrera el bosc hi ha el riu i la barca-, va dir la muller del meu amic. M’havien invitat a passar el final de setmana a la seva finca i tothom sabia que m’agradava l’aigua. Recordo la mama, explicant, amb una mena de precipitació angoixosa que, de molt petit, quan em banyaven reia; i que quan m’escorrien l’esponja per sobre obria la boca com un peix. La primera sensació viva de la pluja la vaig tenir a la torre on passàvem els estius. Una nit va ploure sense parar i jo em vaig llevar a mirar l’aigua. La fosca m’esporuguia, pero vaig sortir a la terrassa, em vaig estirar a terra, la pluja em queia a la boca, jo bevia, i la por em va passar. Aquella aigua era l’aigua que omplia les fonts, pensava. I cada dia amb una canya burxava la font perque l’aigua se li acabés de pressa i demanés mes pluja als nuvols. (…) No m’agrada l’aigua de mar. La meva aigua és l’aigua dolça, l’aigua de primavera, l’aigua amb Joncs, amb ombra de fulles a les vores, l’aigua poc profunda, transparent, amb palets al fons. L’aigua que se’n va. L’aigua salada ataca l’aigua dolça et pren. Els somnis de l’aigua dolça no s’acaben mai. (…)
Merce Rodoreda La meva Cristina i altres contes

|
|
|
|
|
En línia
|
Serralada del Cadí des de La Seu  *Cuando los ángeles lloran, llovera..*
|
|
|
MONTSEC
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 677

|
 |
Re: Aigua
« Resposta #1 en: 11 Novembre de 2006, 21:14:58 » |
|
MOLT CURRADES I MOLT GUAPES NOI
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 13375

|
 |
Re: Aigua
« Resposta #7 en: 15 Novembre de 2006, 00:27:14 » |
|
Precioses... quanta aigua... i quanta vida!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|