Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
12 Octubre de 2008, 06:24:58
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Mínimes de les planes empordaneses
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] 3 4 5 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Mínimes de les planes empordaneses  (Llegit 1043 vegades)
Sobre
Cumulus Congestus
*
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 1927

Re: Mínimes que no em quadren...
« Resposta #10 en: 14 Novembre de 2006, 21:26:47 »

El meu observatori està bastant mal situat pel que fa a les mínimes, ja que no tinc cap riu aprop i a més estic a cara nord del Montgrí (a vegades hi ha diferències grans entre una cara i l'altre del Montgrí pel vent). La majoria d'aquests observatoris estan a prop de rius (Ter, Daró, Fluvià) i suposo que això els fa baixar les mínimes. El que ja no em quadra tant aleshores és la teva mínima Undecided Undecided

Quin embolic Lips Sealed Lips Sealed
En línia

Puc semblar un idiota i actuar com un idiota. Però no us deixeu enganyar: sóc realment un idiota
BaixFluvià
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2228

El riu Fluvià al seu pas per Sant Miquel

« Resposta #11 en: 14 Novembre de 2006, 21:35:04 »

El meu observatori està bastant mal situat pel que fa a les mínimes, ja que no tinc cap riu aprop i a més estic a cara nord del Montgrí (a vegades hi ha diferències grans entre una cara i l'altre del Montgrí pel vent). La majoria d'aquests observatoris estan a prop de rius (Ter, Daró, Fluvià) i suposo que això els fa baixar les mínimes. El que ja no em quadra tant aleshores és la teva mínima Undecided Undecided

Quin embolic Lips Sealed Lips Sealed
Jo estic molt a prop del Fluvià. El que passa és que l'estació està al jardi i hi han alguns arbres i arbustos a prop, però no a sobre, no sé si aixó deu afectar. A davant de casa hi han camps de conreu, em sembla que algun dia d'aquests hi fotaré un termòmetre per veure quina diferència hi ha....però...sí,sí, quin embolic, m'estranyaria que canviés tant en pocs metres... Roll Eyes
En línia

Sant Miquel de Fluvià (Alt Empordà) 28msnm                                                                           
http://baixfluvia.blogspot.com
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada
*
Connectat Connectat

Missatges: 21991

Nova Zodiac

« Resposta #12 en: 14 Novembre de 2006, 21:54:38 »

Torroella de Montgrí: 7,5ºC
L'Estartit: 8,1ºC

Contestant la teva pregunta, els 5,1ºC de la Tallada (Canet de la Tallada) me'ls crec. Els 3,6ºC de Ventalló ja no tant...
Si estan totes en "l'estat de conservacio" com la de la Tallada, que de fet tampoc esta a la Tallada si no a Canet de la Tallada, carretera de Verges a Torroella a ma dreta a uns 500m de la carretera, pero fa realment llastima.

El que comenteu.... la meva esta a uns 2metres del terra en una casa aillada del nucli urba, uns 23msnm i o sento molt, pero no crec que mes a la costa siguin temperatures mes baixes, sempre hi ha mes boires cap a la zona del cruce de L'Escala, i aquella franja, t'entenc Baix Fluvia Wink
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm 391.8mm al 2008

M E T E O V E R G E S . C A T
BaixFluvià
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2228

El riu Fluvià al seu pas per Sant Miquel

« Resposta #13 en: 14 Novembre de 2006, 22:04:10 »

Torroella de Montgrí: 7,5ºC
L'Estartit: 8,1ºC

Contestant la teva pregunta, els 5,1ºC de la Tallada (Canet de la Tallada) me'ls crec. Els 3,6ºC de Ventalló ja no tant...
Si estan totes en "l'estat de conservacio" com la de la Tallada, que de fet tampoc esta a la Tallada si no a Canet de la Tallada, carretera de Verges a Torroella a ma dreta a uns 500m de la carretera, pero fa realment llastima.

El que comenteu.... la meva esta a uns 2metres del terra en una casa aillada del nucli urba, uns 23msnm i o sento molt, pero no crec que mes a la costa siguin temperatures mes baixes, sempre hi ha mes boires cap a la zona del cruce de L'Escala, i aquella franja, t'entenc Baix Fluvia Wink
Els dies que pugui, aniré fent un seguiment i penjant les mínimes en aquest tòpic. I com he dit abans intentaré posar un sensor en algun camp a veure què marca. Merci a tots!! Wink
En línia

Sant Miquel de Fluvià (Alt Empordà) 28msnm                                                                           
http://baixfluvia.blogspot.com
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada
*
Connectat Connectat

Nova Zodiac

« Resposta #14 en: 14 Novembre de 2006, 22:08:34 »

Et seguire molt de prop, ho trobo molt bona feina, endevant!!!!!
En línia

Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus
Connectat Connectat

Missatges: 14093

« Resposta #15 en: 14 Novembre de 2006, 22:34:30 »

Jo estic molt a prop del Fluvià. El que passa és que l'estació està al jardi i hi han alguns arbres i arbustos a prop, però no a sobre, no sé si aixó deu afectar. A davant de casa hi han camps de conreu, em sembla que algun dia d'aquests hi fotaré un termòmetre per veure quina diferència hi ha....però...sí,sí, quin embolic, m'estranyaria que canviés tant en pocs metres... Roll Eyes

No m'escalfaría massa el cap...
Pel què he llegit, tens una ubicació privilegiada  Cheesy Wink un jardí, amb gespa... obert... en fi, unes dades ben bones  Wink penso que no has de patir. Es clar que, si poses un termòmetre en alguna riera o fondalada propera, la diferència segur que hi serà. Però això com a tot arreu  Undecided
Jo a 50 m de casa tinc una riera i a partir d'aqui tot són camps de conreu... també m'agradaría veure les diferències tèrmiques entre on visc (termòmetre en un terrat i envoltat d'asfalt i ciment) i aquests indrets propers... que són vertaders passadissos d'aire fred.

En línia

llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 19009

Un xic de Tramuntana

« Resposta #16 en: 14 Novembre de 2006, 22:40:42 »

Ventalló: 3,6ºC
Serra de Daró: 3,7ºC
Torroella de Fluvià: 4,0ºC
Castelló d'Empúries: 4,8ºC
La Tallada d'Empordà: 5,1ºC
Cabanes: 5,5ºC
Sant Pere Pescador: 5,8ºC
Sant Miquel de Fluvià (jo): 6,2ºC
Verges (Empordanet): 7,0ºC

La de Verges me la crec ..encara que al estar situada dalt de un terrat .. avui com diu el roda si hagués estat a 1,5m de terra hagués marcat 1,5-2ºC menys

La de La Tallada també cuadra

Cabanes també

La de Castellò d'Empúries i Torroella de fluvià també, aquests són punts bastant freds de la plana de l'Empordà ...avui hi duria haver molt aire fred al fons de la plana , la dels aiguamolls deu haver donat bona mínima .

La de Ventalló si que se surt bastant de mare , però no se ..Ventalò es troba bastant encaixonat just a sota de la serra que va per Vilopriu , Garrigoles , les Olives i tot allò ..la trobo bastant desfasada

La de Serra de Daró no conec be la zona

Es veu que la Plana de l'Alt Emordà es més freda que la del Baix ... i la Muga i El Fluvià refreden que es massa .

i oju que siguent poble de costa , l'Escala per exemple sempre té minimes més baixes que l'Estartit  ..al hivern a l'Escala fa molt i molt fred .

ojo al Dato que avui La Vajol ha tingut 10ºC de mínima . Fortíssima la inversió .
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 19009

Un xic de Tramuntana

« Resposta #17 en: 14 Novembre de 2006, 22:44:46 »

Empordanet oju que Verges ,es la capital tropical del Baix Empordà ....

osti a Jafre crec que hi ha una estació INM ...alà i a Clomers deu picar rasca  Grin
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Sobre
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1927

« Resposta #18 en: 14 Novembre de 2006, 22:56:22 »

Això que l'Alt Empordà és més fred que el Baix s'hauria de veure.....  una estació a la zona de Colomers-Sant Jordi Desvalls seria interessant de tenir (sempre hi ha uns 2-3ºC menys que a Sobrestany, i en dies de tramuntaneta fins a 4-5ºC menys).

I el tema L'Escala-L'Estartit també. L'estació de L'Estartit està just al passeig marítim. Però sí que és veritat que L'Escala està més resguardada dels vents del SW (els nocturns), però en canvi en situacions de N segur que marca mínimes més altes.

Complicat tot plegat
En línia

Puc semblar un idiota i actuar com un idiota. Però no us deixeu enganyar: sóc realment un idiota
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada
*
Connectat Connectat

Nova Zodiac

« Resposta #19 en: 14 Novembre de 2006, 22:58:21 »

Empordanet oju que Verges ,es la capital tropical del Baix Empordà ....

osti a Jafre crec que hi ha una estació INM ...alà i a Clomers deu picar rasca  Grin
Petita correccio, la Davis, la del terrat, continua morta, ara la vigent esta envoltada de camps i camps... i fems Grin
En línia

Pàgines: 1 [2] 3 4 5 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió