Pàgines: 1 2 [3] 4
|
 |
|
Autor
|
Tema: La Provincia de Castellò, la mes montanyosa d'Espanay. (Llegit 1135 vegades)
|
nasiet
Sinner, la lupa!!
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5053

Penyagolosa, Gegant de pedra.
|
Otro apunte sacado del enlace: http://funversión.universia.es/viajes/lugares/castellon.jsp
ESPAÑA: Castellón: Entre cítricos y azulejeras Castellón de la Plana, capital de la provincia del mismo nombre, situada en la comunidad valenciana o lo que anteriormente se denominaba Reino de Valencia.
Esta asentada en lo que se llama la plana, aunque curiosamente Castellón es considerada la segunda provincia más montañosa de España después de Asturias. Es una ciudad que en los últimos años ha sufrido importantes cambios urbanísticos y hace años se la consideró la ciudad peor urbanizada de España.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ullal
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2528

Serra Irta- Sta.Magdalena de Polpis- Baix Maestrat
|
tengo entendido que Castellón es la segunda, y si mal no recuerdo, la primera Granada, aunque eso si, en granada estuve en Trevelez a 1476 metros, en donde dicen que es el pueblo más alto de españa.. cuando aqui por ejemplo en la Cerdanya tenemos Meranges a 1550 metros de altitud  (y hay mas casos) Otra he leido lo siguiente: Valdelinares es el MUNICIPIO más alto de España pero el PUEBLO más alto es Trevélez  de esto ya no se opinar, alguien sabe si lo del municipio es cierto? A lo de Trévelez ni caso, tuve una discusión muy gorda con un paisano de allí.... No me hables que hace poco estuve en Valdelinares que presume de ser el más alto de España, incluso te lo recuerdan en cualquier rincón e incluso en las mismas papeleras. Llamé a mis padres y al decirles eso, me discutieron que no, que el más alto era Trevelez, que ellos cuando estuvieron allí, así se lo dijeron.
Está claro que no es así.
|
|
|
|
|
En línia
|
Benicarló- Baix Maestrat (Castelló-Nord) ... (11 msnm)
|
|
|
ullal
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2528

Serra Irta- Sta.Magdalena de Polpis- Baix Maestrat
|
Jo també vaig tindre els meus dubtes de que la prov. de Castelló és la segona més muntanyosa d'Espanya.
I al final me vaig agafar les meues conclusions: jo entenc que és la més muntanyosa, perque és la segona prov. que menys planes té. Si ho mireu be, les úniques dos planes que té, és la Plana de Castelló que és la més extensa i una altra més xicoteta al nord, entre el triangle: Peñíscola, Benicarló i Vinaròs. .. Tot el demés és muntanya. Per l'interior tot tot tot és muntanya i costerós, que inclús arribe en molts punts a la mateixa línea de costa, com pot ser la Serra d'Irta entre Peñíscola, Santa Magdalena i Alcossebre, o les costes d'Orpesa i Benicàsim. .. Totes les demés planes, apart de les dos que he nomenat, tenim també el Prat de Cabanes.
Sense tindre en conte el desnivell ni l'altitut, a part de Santander, no hi ha cap província on (al meu pareixer) la seua extensió siga proporcionalment més elevat el seu terreny muntanyenc. (No sé si m'explicat be).
|
|
|
|
|
En línia
|
Benicarló- Baix Maestrat (Castelló-Nord) ... (11 msnm)
|
|
|
|
|
Sunami
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 201
|
Per cert Lleida será molt montanyosa, i de fet ho es, la conéc força bé. Però la relació entre part muntanyosa i part plana no es tan gran. Lleida també té molta plana. Diría que ho es el 40 % a ojímetro. Jo crec que alguns autors es refereixen a la quantitat bruta de terreny montanyós, llavors el normal sería que encapçelecin la llista Lleida, Hosca, Cantabria, etc. Si es en relació a la part no montanyosa o plana la cos a canvía. Si Castelló te tan poca plana llavors deu ser de les més montanyoses respecte la seva extensió.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Dani-SantAndreu-B
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 758

SANT ANDREU DE LA BARCA
|
lo de trevelez es que los barrios altos del pueblo estan por encima de los 1600m, pero es posible que haya pueblos mas altos...mas bien es un dicho de cada zona...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
nasiet
Sinner, la lupa!!