Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
7 Setembre de 2008, 15:38:38
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Menorca (Garrotxi)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Forum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Crescuda del riu Ebre
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] 3 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Crescuda del riu Ebre  (Llegit 854 vegades)
cerç
Cumulus Humilis
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Femení
Missatges: 471

Re: Crescuda del riu Ebre
« Resposta #10 en: 21 Novembre de 2006, 13:19:32 »

És bo, ara mateix les algues al riu Ebre son com una plaga. Paradoxalment, ara el riu baixa mes net (o menys brut) que abans i creixen moltes algues. Hi han llocs que cobreixen totalment el riu...dificultant que no arribi la llum baix l'aigua i els peixos no puguin viure, apart de dificultar la poca navegació que hi ha..

Jo tinc entés el mateix. Les depuradores fan que l'aigua de l'Ebre estigui més "neta" i per això la llum solar arriba fins al fons del riu. Això es aprofitat per les algues i també pel "musclo zebra", una espècie invasora i que s'està extenent per més rius.
En línia

MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

Gènere: Masculí
Missatges: 11089

¿Quis custodiet ipsos custodes?

« Resposta #11 en: 21 Novembre de 2006, 13:35:14 »

Pues diría que no tiene nada que ver... esa de la foto que has puesto parecen algas filamentosas, mientras que el Ceratophylum que decía antes es una planta y que muchas veces se ve bajar por el Ebro en masas flotantes...

Si son mas filamentosas que las de la foto que has puesto. Creia que tenia otras fotos, pero no...

És bo, ara mateix les algues al riu Ebre son com una plaga. Paradoxalment, ara el riu baixa mes net (o menys brut) que abans i creixen moltes algues. Hi han llocs que cobreixen totalment el riu...dificultant que no arribi la llum baix l'aigua i els peixos no puguin viure, apart de dificultar la poca navegació que hi ha..

Jo tinc entés el mateix. Les depuradores fan que l'aigua de l'Ebre estigui més "neta" i per això la llum solar arriba fins al fons del riu. Això es aprofitat per les algues i també pel "musclo zebra", una espècie invasora i que s'està extenent per més rius.

Això és el que volia dir jo, gràcies Rosana.

A todo esto segun la CHE, el caudal del Ebro a su paso por Tortosa, está estable. A ver cuando llega la "ola".
En línia

Per fi he arribat a la puta maleida xifra dels 10.000 posts
boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2357

« Resposta #12 en: 21 Novembre de 2006, 13:41:46 »

És bo, ara mateix les algues al riu Ebre son com una plaga.
...

A veure si de passada s'emporta també les larves de mosca negra...  que l'últim dia que vaig estar per aquí la teva terra ja me'n vaig endur una picada.
En línia
MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #13 en: 21 Novembre de 2006, 14:07:05 »

...

A veure si de passada s'emporta també les larves de mosca negra...  que l'últim dia que vaig estar per aquí la teva terra ja me'n vaig endur una picada.

Més que picar, mosseguen...res a comparar a un mosquit...hi ha gent que l'han tingut que medicar per les mossegades...
En línia

ullal
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2515

Serra Irta- Sta.Magdalena de Polpis- Baix Maestrat

« Resposta #14 en: 21 Novembre de 2006, 16:05:08 »

Molt curiós.
Si que havia sentit alguna vegada l'intenció de netejar el riu a l'altura de Flix o Ascò, pero de material contaminant o residuos de la central, .. no m'enrecordo be.
En línia

Benicarló- Baix Maestrat (Castelló-Nord) ... (11 msnm)
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6820

« Resposta #15 en: 21 Novembre de 2006, 16:31:56 »

No deberíamos confundir conceptos... que con un agua más limpia la luz solar pueda penetrar con más facilidad en la columna de agua y esto pueda favorecer a las algas vale... pero a las primeras que va a favorecer es a las unicelulares y estas si se reproducen en masa acaban por colapsar la entrada de luz en el agua, además de que estas no taponan nada...

Otra cosas son las filamentosas... que estas sí forman grandes moles que pueden taponar, pero generalmente están en los bordes del río y a nivel de superficie, por lo que no les afecta la turbidez o no del agua...

Y lo que ya sí que no tiene nada que ver es que eso favorezca al mejillón... a este la luz se la trae floja, lo que le interesa es que el agua tenga una buena cantidad de algas unicelulares, ya que al ser un filtrador, lo que hace es comerse unas buenas cantidades de estas algas que nadan líbremente por las aguas...

Sigo pensando que lo que "perjudica" a la navegación y entradas de agua en las centrales es el Ceratophylum que además de ser una planta, es flotante y le importa un pimiento si el agua está turbia o no... ella recibe todo el sol que quiere... Wink

Por cierto... el Ceratophylum es una de las mejores depuradoras de agua del mundo... Grin Grin pero claro, es gratis y no se gana nada con ella... Cool
En línia
tito micro
Señor Don Predictor
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 7555

Otoño.... marcado por los ponientes....sniffff

« Resposta #16 en: 21 Novembre de 2006, 16:42:14 »

No deberíamos confundir conceptos... que con un agua más limpia la luz solar pueda penetrar con más facilidad en la columna de agua y esto pueda favorecer a las algas vale... pero a las primeras que va a favorecer es a las unicelulares y estas si se reproducen en masa acaban por colapsar la entrada de luz en el agua, además de que estas no taponan nada...

Otra cosas son las filamentosas... que estas sí forman grandes moles que pueden taponar, pero generalmente están en los bordes del río y a nivel de superficie, por lo que no les afecta la turbidez o no del agua...

Y lo que ya sí que no tiene nada que ver es que eso favorezca al mejillón... a este la luz se la trae floja, lo que le interesa es que el agua tenga una buena cantidad de algas unicelulares, ya que al ser un filtrador, lo que hace es comerse unas buenas cantidades de estas algas que nadan líbremente por las aguas...

Sigo pensando que lo que "perjudica" a la navegación y entradas de agua en las centrales es el Ceratophylum que además de ser una planta, es flotante y le importa un pimiento si el agua está turbia o no... ella recibe todo el sol que quiere... Wink

Por cierto... el Ceratophylum es una de las mejores depuradoras de agua del mundo... Grin Grin pero claro, es gratis y no se gana nada con ella... Cool

joder, como se nota que vives en el agua, eh... sapo...?   
En línia

Entre Verdum, Barcelona y Rubí (La Serreta), Vallès Occidental. Me gustan los chubascos uralita y los frentes patinadores...
S. A. castellonero
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1545

« Resposta #17 en: 21 Novembre de 2006, 16:47:29 »

coño como aprende uno solamente de leer  Cool Cool , no tenia ni idea, ni que el Ebro se limpiaba, ni lo de las algas
En línia

"Gasté mucho dinero en coches, alcohol y mujeres. El resto lo he malgastado"
(George Best)

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2357

« Resposta #18 en: 21 Novembre de 2006, 17:04:01 »

...

Més que picar, mosseguen...res a comparar a un mosquit...hi ha gent que l'han tingut que medicar per les mossegades...

Si, a les primeres hores no semblava res, però al dia següent va fer una bullofa, com de cremat, i va durar molts dies.

Per el que m'han comentat, semblava que els experiments de fumigació havien anat mig bé. Veurem com anirà la propera temporada, perquè entre les bestioles de sempre i les d'importació quedarem ben picats i mossegats, que de mosquits tigre també en tinc ben a prop.

En línia
MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #19 en: 21 Novembre de 2006, 22:42:02 »

Sembla que l'aigua ja arriba a Tortosa...

NIVELL DEL RIU EBRE AL SEU PAS PER TORTOSA

CABAL DEL RIU EBRE
En línia

Pàgines: 1 [2] 3 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió