Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: 40 dies seguits sense ploure a Girona (Llegit 206 vegades)
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6776
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
La notícia és del Telenotícies Nit de TV3 d´avui, en Molina ha dit que fa 40 dies que no plou a Girona. A mi en aquest període (19 octubre-27 novembre) m´han caigut 0,2 mm, però es veu que a Girona-Montjuïc res de res. Encara estem a 22 dies del récord, 62 dies de l´any 1997 (récord absolut segle XX a Girona). Si considerem 1 mm són 74 dies seguits sense ploure a Girona 1 mm almenys. I 10 mm, 117 dies, això tret del llibre El temps i el clima. I vosaltres quins récords de dies sense ploure teniu?
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ENNRIX
Cumulus Congestus

Desconnectat
Missatges: 1402
|
Tremendo, pero todavía esos registros siguen lejos de lo que es un verano en el sur. El record de mayor número días sin llover lo tiene Córdoba, ni Almería ni Murcia ni Alicante. 183 días, exactamente 6 meses sin mayor preci que ip 
Por cierto, 15 días de precipitación tengo anotados en Córdoba este mes de noviembre. El noviembre con más días de lluvia desde el grandioso 1997, con 19 días con más de 1 mm, 23 días de precipitación.
|
|
|
|
|
En línia
|
El tiempo en Córdoba - Vistalegre. Clima mediterráneo-oceánico semicontinentalizado. Período 1994-2005: 18,8ºC y 828,0 mm.Máxima: 45.1º 23.07.1995 Mínima: -6.2º 28.01.2005 
|
|
|
esclafit
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 3977

Esmolant les eines
|
Aquesta tardor ha tornat a demostrar 2 coses : - Que la tardor no sempre es tan bona com ens pensèm al Mediterrani - I, sobretot, que la cançó de cada estiu " l´aigua del mar calenta i tal " no serveix absolutament de res si no vé acompanyada dels factors idonis. Dintre de 2 dies acabaré la tardor amb 173 mm sobre una mitjana de 229 mm. I encara sort de Setembre.  pués no esta tan mal, eso demuestra que en el global de estaciones es la que menos a fallado junto con el invierno maquillado tambien En un conjunto de 3 meses de una estación, un mes muy lluvioso y dos que sean un desastre, como es el que caso que nos ocupa, no me acaba de convencer. Ya sé que nuestra mejor estación suele ser el otoño, ni lo discuto ni lo discutiré nunca. Tampoco he dicho nunca que la temperatura del agua del mar no tenga gran importáncia a la hora de provocar fuertes " aiguats ". Digo que muchos otoños no se cumplen las expectativas porque no encajan las piezas ; o se cumplen en una área geográfica muy pequeña.
Sí estoy quemado, meteorológicamente hablando ¿ y quién no ?. Hay muchos que se exclaman más que yo aquí en el foro. No tenemos una paciencia franciscana, si no nos quemamos este desastroso 2006... ¿ cuándo lo haremos ?
|
|
|
|
|
En línia
|
Bràfim ( Alt camp ), Tarragona Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals 236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
|
|
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Connectat
Missatges: 9389

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.
|
Aquesta tardor ha tornat a demostrar 2 coses : - Que la tardor no sempre es tan bona com ens pensèm al Mediterrani - I, sobretot, que la cançó de cada estiu " l´aigua del mar calenta i tal " no serveix absolutament de res si no vé acompanyada dels factors idonis. Dintre de 2 dies acabaré la tardor amb 173 mm sobre una mitjana de 229 mm. I encara sort de Setembre.  pués no esta tan mal, eso demuestra que en el global de estaciones es la que menos a fallado junto con el invierno maquillado tambien En un conjunto de 3 meses de una estación, un mes muy lluvioso y dos que sean un desastre, como es el que caso que nos ocupa, no me acaba de convencer. Ya sé que nuestra mejor estación suele ser el otoño, ni lo discuto ni lo discutiré nunca. Tampoco he dicho nunca que la temperatura del agua del mar no tenga gran importáncia a la hora de provocar fuertes " aiguats ". Digo que muchos otoños no se cumplen las expectativas porque no encajan las piezas ; o se cumplen en una área geográfica muy pequeña. Sí estoy quemado, meteorológicamente hablando ¿ y quién no ?. Hay muchos que se exclaman más que yo aquí en el foro. No tenemos una paciencia franciscana, si no nos quemamos este desastroso 2006... ¿ cuándo lo haremos ? deacuerdo 
no si quemados estamos todos
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Puig Montgrós
Cirrus
Desconnectat
Missatges: 3
|
Doncs a Vilanova no se exactament quan temps portem sene que plogui, pero tan o mes eu a Girorona.Aquí es relativament normal,però Girona es mesplugós, all`s no es tan normal.De tota manera, a Vilanovano ha cigutni una gota en tot novembre,teoricament el mes mes plugós de l'any. Molt ploue a la façana atlàntica de la península, però a la part mediterrania res de res, unamica cap a Murcia i Alacant(que faltaels fa) i res mes amunt de València. No se qué li passa al temps.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1]
|