Pàgines: 1 2 [3] 4
|
 |
|
Autor
|
Tema: Les desgràcies de Vallter (Llegit 947 vegades)
|
|
|
meteosuri
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3736

però els grallers i geganters de Vic som millors!!
|
juas, és l'ostia!!!! 
aquest es el que volia veure, aquest 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4111

Neu, neu!!!
|
Fot llàstima veure el Pirineu així en aquestes dates tot i que no és el primer cop. Si no em falla la memòria, l'any 89 va ser un dels més xungos en aquest tema.
Però, qui sap, potser d'aquí unes setmanetes en queixarem per l'excès de neu i el perill d'allaus!
Aviat caurà el primer tou de neu guapuuuu... espero! Per cert, la nocturna al "Basti", s'activarà llavors? 
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34740

|
Jejejeje ... veig que li tens ganes al Basti de nit.
Colta ... estigues atent, pq qualsevol dia d'aquests t'ho dic; prepara raquetes 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
AlexJB
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 998

Unha, Naut Aran
|
Vallter és una estació que viu de dos nevadas abundants duran la temporada y despres res de res, no es un lloc de nevades, el que pasa es que com de fred si que en fa dons la que cau es conserva, aixó si no fot un vent de collons que alla s'endur la neu de forma dramatica.
Boi Taüll viu de moltes nevades a l'any pero allà el vent del nort fa estralls=Espot=Por Ainé
La molina y la masella viuen de la neu artificial, ya que alla de nevades abundants poques y de nevades en general similar a Vallter o menys. Aquestes estacions abans dels canyons feien pena molts anys.
El Pirineu Oriental la estació més seca y de forma molt clara és l'hivern, els de influencia del nord està més equilibrat que son Baqueira y Tavascan aquestes a part de tenir una cuantitat considerable de nevades els vents les respecten molt més si no es que fa un sur de collos pero són extranys, y els del Pirineu central que nomes es Boi y una mica Espot dons tenen menys neu que el que les del nord pero el vent toca el que no sona, pero estan millor que les de més a l'est.
Ja no parlen de le prepirinaiques, que basicament es Port del Comte ja que Rasos.... que allà exclusivament viuen de la neu artificial, en el pasat aquesta estació obria temporada si temporada no pero la tecnologia els hi brinda poder obrir cada any.
|
|
|
|
|
En línia
|
Unha, Naut Aran,Val d'Aran, Lleida. 42º43' N, 0º55' E a 1305m de altitud 7.7 Medja anual. Mitja del mes més frid -1.1, Mitja del mes més calid 16.4 Dades diaries http://www.polosdelfrio.net/
|
|
|
|
|
Phoenix
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1430

Everest..... el meu repte d'aquesta vida... :)
|
Vallter és una estació que viu de dos nevadas abundants duran la temporada y despres res de res, no es un lloc de nevades, el que pasa es que com de fred si que en fa dons la que cau es conserva, aixó si no fot un vent de collons que alla s'endur la neu de forma dramatica.
Boi Taüll viu de moltes nevades a l'any pero allà el vent del nort fa estralls=Espot=Por Ainé
La molina y la masella viuen de la neu artificial, ya que alla de nevades abundants poques y de nevades en general similar a Vallter o menys. Aquestes estacions abans dels canyons feien pena molts anys.
El Pirineu Occidental la estació més seca y de forma molt clara és l'hivern, els de influencia del nord està més equilibrat que son Baqueira y Tavascan aquestes a part de tenir una cuantitat considerable de nevades els vents les respecten molt més si no es que fa un sur de collos pero són extranys, y els del Pirineu central que nomes es Boi y una mica Espot dons tenen menys neu que el que les del nord pero el vent toca el que no sona, pero estan millor que les de més a l'est.
Ja no parlen de le prepirinaiques, que basicament es Port del Comte ja que Rasos.... que allà exclusivament viuen de la neu artificial, en el pasat aquesta estació obria temporada si temporada no pero la tecnologia els hi brinda poder obrir cada any.
Doncs ja veus.... realment a vegades em paro a pensar que foten algunes estacions d'esquí en segons quins llocs.... xq els Rasos.... buaaa!! Si allí gairebé no cau res per poder esquiar, l'any passat a la molina-massella estava força bé.
Jo em decanto per les estacions franceses, allí reben més neu generalment. Sobretot Les Angles (fantàstiques per fer Snow!)
|
|
|
|
|
En línia
|
 Cerdanyola del Vallès - Serraparera
|
|
|
|