Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Autor
|
Tema: ¿com seria el nostre clima? (Llegit 311 vegades)
|
torreneules
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2644

fageda montseny
|
Més d'una vegada m'he preguntat, com seria el nostre clima sense els pirineus geològics (és a dir sense els pirineus ni el sistema cantàbric geogràfics), amb una gran plana que arribaria desde el mar cantàbric fins els sistema Central i Iberic, i desde galicia fins a catalunya. Considero que la resta de serralades de catalunya, PV, etc i són.
Crec que tot el que és interior, seria molt més plujos, amb un clima més tipus francès, i la costa (serralada prelitoral cap a la costa, lleugerament també més humid.
Doncs bé, que hi penseu?! 
|
|
|
|
|
En línia
|
hospitalet de llobregat, barri de sant josep **tota la terra que el meu cor estima, des d'aci es veu en serres onejar** 
|
|
|
Klipsus
el chico cazado y oxidado
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6001

When you love, God's light shines on you :)
|
Nusé... Què vols que et digui.... Això de més plujós "tipus francès" no ho veig clar. Ciutats com Montpellier o Toulouse, situades a l'altra banda del Pirineu, tenen una pluviometria molt semblant a la de Barcelona: uns 550-600 anuals. Toulouse té un règim pluviomètric una mica més regular que el de BCN. El de Montpeller és un calc del de BCN. (Toulouse està situada a la plana de la Garona, completament oberta a l'Atlàntic. Montpellier està al SE de les Cévennes, una serralada que corre en paral-lel a la costa però de no massa altitud, a l'estil de les serralades litorals catalanes).
Jo crec que en quant a pluviositat no hi hauria massa diferència amb o sense Pirineu (tret de les comarques situades ben bé al peu o dins del Pirineu, és clar... p.ex. vall d'Aran, Pallars, Ripollès etc). El que provoca els llargs períodes de sequera tan típics de la Mediterrània no és el Pirineu sinó la pròpia ubicació geogràfica de la regió: 30-45°N es una franja latitudinal molt estimada per l'anticicló de les Açores i assimilats 
Es més: fins i tot m'atreviria a dir que algunes comarques interiors serien una mica MENYS plujoses sense el Pirineu, ja que bona part de la "culpa" del diferencial de pluviositat entre el litoral i l'est de la depressió central (Moianès, Osona, Gironès...) es deu a les tempestes d'estiu generades per l'alt Pirineu.
Què en penseu?
|
|
|
|
|
En línia
|
Per fer l'amor les dones necessiten una raó; els homes un lloc :-) Luxembourg-Findel - 49º37'N 6°12'E - 376 m  Temp. mitjana anual (1971-2000): +8,8°C Any més fred (1947-2007): +7,0°C (1956) Any més càlid (1947-2007): +10,4°C (2007) Mitja gener (mes estadísticament més fred) (1971-2000): +0,6°C Mitja juliol (mes estadísticament més càlid) (1971-2000): +17,5°CMes més fred del període 1947-2007 (febrer 1956): ―8,8°C Mes més càlid del període 1947-2007 (juliol 2006): +23,5°C
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 18954

Un xic de Tramuntana
|
Una caca de vaca .... a mi que no em treguin els piris que el monopoly del Orinal del Barcelonès nord se m'envà a pendre pel sac
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
torreneules
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2644

fageda montseny
|
Nusé... Què vols que et digui.... Això de més plujós "tipus francès" no ho veig clar. Ciutats com Montpellier o Toulouse, situades a l'altra banda del Pirineu, tenen una pluviometria molt semblant a la de Barcelona: uns 550-600 anuals. Toulouse té un règim pluviomètric una mica més regular que el de BCN. El de Montpeller és un calc del de BCN. (Toulouse està situada a la plana de la Garona, completament oberta a l'Atlàntic. Montpellier està al SE de les Cévennes, una serralada que corre en paral-lel a la costa però de no massa altitud, a l'estil de les serralades litorals catalanes). Jo crec que en quant a pluviositat no hi hauria massa diferència amb o sense Pirineu (tret que les comarques situades ben bé al peu o dins del Pirineu, és clar... p.ex. vall d'Aran, Pallars, Ripollès etc). El que provoca els llargs períodes de sequera tan típics de la Mediterrània no és el Pirineu sinó la pròpia ubicació geogràfica de la regió: 30-45°N es una franja latitudinal molt estimada per l'anticicló de les Açores i assimilats  Es més: fins i tot m'atreviria a dir que algunes comarques interiors serien una mica MENYS plujoses sense el Pirineu, ja que bona part de la "culpa" del diferencial de pluviositat entre el litoral i l'est de la depressió central (Moianès, Osona, Gironès...) es deu a les tempestes d'estiu generades per l'alt Pirineu. Què en penseu?  No creus que les famosa ja, "zonal", deixaria precipitació, que amb la disposició del pirineu ara no arriben?! es a dir, vents del 4rt quadrant que arribaria humit del cantàbric i podria deixar aqui precipitació en arribar als sistemes prelitorals ...
|
|
|
|
|
En línia
|
hospitalet de llobregat, barri de sant josep **tota la terra que el meu cor estima, des d'aci es veu en serres onejar** 
|
|
|
|
|
arbosenc
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3943

DOS, EL CRUSAITOO
|