Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
7 Setembre de 2008, 07:32:24
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Menorca (Garrotxi)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Forum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  tal dia como hoy hace 5 años.. donde estabas? Como lo viviste?
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: tal dia como hoy hace 5 años.. donde estabas? Como lo viviste?  (Llegit 455 vegades)
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 6427

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

Re: tal dia como hoy hace 5 años.. donde estabas? Como lo viviste?
« Resposta #10 en: 15 Desembre de 2006, 16:29:41 »

Gust agredolç com en Roger (Sobre). Pensava que nevaria més, i al final només 5 cm al centre de Salt, 8 cm a les Deveses. Però el pitjor és que la neu va durar molt poc al terra ja que l´endemà a la tarda ja no hi havia rastre de neu, la tramuntana havia fos la neu. A més el diumenge, 2 dies després de la nevada tenia 12º de màxima a Salt, en canvi a Barcelona tenien 6º de màxima. Dies després els homes del temps de TV3 deien que teníem una siberiana i no vaig baixar de -3º, en canvi a Olot -14º i -16º a la Vall d´en Bas. El millor va ser força dies després, el dia de Nadal, -7,2º al centre de Salt, sense cap onada siberiana, i a les Deveses -12,7º, quan vaig veure el termòmetre tan baix vaig trucar a TV3 i vaig dir -10º de mínima a Salt, que és el que va sortir a TV3 , que ho va dir en Mauri.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
ENNRIX
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1402

« Resposta #11 en: 15 Desembre de 2006, 16:43:34 »

Podríais poner registros de ese mes? Especialmente de zonas como Lérida con niebla ... debió ser tremendo  Shocked

En Córdoba ese mes no fue nada. El mes acabó con 10.0º (-0.6º) y 130 litros, de los cuales 95 cayeron el día 23.  Cool
En línia

El tiempo en Córdoba - Vistalegre.
Clima mediterráneo-oceánico semicontinentalizado.
Período 1994-2005: 18,8ºC y 828,0 mm.
Máxima: 45.1º 23.07.1995
Mínima: -6.2º 28.01.2005

Pèlag
Cumulus Mediocris

Gènere: Masculí
Missatges: 818

« Resposta #12 en: 15 Desembre de 2006, 17:02:53 »

Jo ho vaig viure de manera molt intensa.

Passades les 12 de la nit del divendres sortia de treballar a la zona de la Plaça Francesc Macià de Barcelona, nevava però no coallava. Vaig agafar el cotxe per anar cap a Sant Sadurní per la B-23 i AP-7 (via peatge de Martorell, és clar  Roll Eyes  Roll Eyes ).

Quan vaig sortir per la diagonal de Barcelona queien petits flocs que es desfeien just tocar el parabrises. però veia neu acumulada als vorals de l'autopista. Cap a la zona de Sant Joan d'Espí ja vaig enganxar uns bons flocs, dels que reboten als vidres quan vas amb cotxe, la visibilitat es reduïa pel reflex dels fars amb la neu i jo no passava de 60km/h en plena AP-7.

Per la ràdio va sortir el llavors conseller en cap Artur Mas recomanant que la gent no sortís de casa. I a mi encara em quedaven 40 km!  Lips Sealed  Lips Sealed

Recordo que em passaven camions estrangers a tota òstia. Es pensaven, els molt il·lusos, que aquí quan nevava es tirava sal per evitar que es formessin capes de gel. Alguns me'ls vaig trobar més endavant a les cunetes, en fi.  Roll Eyes

La temperatura no era excessivament baixa, -0.5 marcava el termòmetre del cotxe. Però era evident que començava a coallar. El volant estava com a boig, no parava de vibrar dedueixo que provocat pel gel i la neu.

Recordo que en arribar al peatge de Martorell ja es marcaven les roderes dels cotxes. La temperatura, com sol ser habitual quan passes del peatge, ja era ja més baixa -1.5 i la nevada continuava sent intensa.

Els dos Pàrquings que hi ha entre Martorell i Sant Sadurní estaven atapeïts de camions aturats, resignats ja en veure que ningú havia fet res per evitar que es la neu s'acomulés a la principal via de comunicació que enllaça la península amb el continent.

En aquests moments vaig adonar-me d'un detall inquietant. En tot el trajecte no m'havia trobat amb gaires conductors. Això era lògic tenint en compte que eren passades la una de la matinada, però vaig adonar-me'n que portava molts kilòmetres sense creuar-me amb ningú.

La resposta la vaig trobar just quan arribava a Sant Sadurní: un camió havia fet la tisora i hi havia un embús monumental en direcció nord. Per sort, a mi no m'afectava.

La sort que vaig tenir és que en arribar a Sant Sadurní, els mossos no deixaven continuar a ningú que anés sense cadenes i feien sortir a tothom. Jo no en portava, així que no hagués pogut continuar. Per sort ja faltava menys per arribar a casa.

En sortir de l'autopista em vaig trobar amb tots els vehicles que havien fet sortir. Els feien aturar-se al cinturó que envolta Sant Sadurní. Arribaven fins al desviament de Gelida, uns 2 o 3 kilòmetres des de la sortida de l'autopista.

La neu, aquí ja tenia un gruix considerable i la conducció era molt difícil. Sort que la caravana de cotxes que estàvem avançant als camions aturats no anàvem a més de 20 km/h. Frenar era complicadíssim, recordo que saltava l'abs a la mínima pressió que donaves al fre. Vaig haver de parar el cotxe reduint a 1a!

Aparcar va ser una altra odissea. No distingia la vorera de l'asfalt i hi havia tanta neu que quan vaig girar el volant el cotxe no va respondre. El vaig deixar com vaig poder i cap a dins de casa!

L'endemà el matí el cotxe estava força cobert de neu i la temperatura era de -2.

Quins records!  Cry

per mi ha estat la millor nevada que he viscut. La llàstima és que les fotos que vaig fer es van extraviar totes! 

Salut!
En línia

Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès)

Patum
Fractocumulus
**

Missatges: 63

« Resposta #13 en: 15 Desembre de 2006, 18:57:55 »

No cal dir-ho, una de les situacions memorables que ens ha tocat viure. A Berga només va nevar durant el divendres 14 i van caure poc més de 30 cm. Dissabte ja hi havia ullades de sol. Recordo l'espectacular refredament posterior de les zones baixes del país (Osona, Bages, pla de Lleida ...). He de dir que m'han sobtat molt aquests 30 cm de Lleida. El meu record era que allà havia estat més destacable el fred, la persistència de la neu i la boira que no pas el gruix.
En línia
maresme
Cumulonimbus Incus

Missatges: 5527

« Resposta #14 en: 15 Desembre de 2006, 23:50:29 »

A Vilassar ni un floc de neu. Quan va ser mes probable va ser el divendres 14, quan va començar a ploure amb 3ºC. Va baixar fins a 2,5ºC amb pluja. I a partir d'aqui l'adveccio de llevant va fer que puges lleugerament la T.
La cota de neu pel maresme va ser molt baixa 50-100 metres tant sols.
Aixo si, em va sorprendre molt la persistencia de temperatures glacials per les depresions interiors. Amb temperatures que no pujaven (ni baixaven) de -10ºC, inmersos dins la boira inacabable
Algu te dades d'aquells dies pel pla de Lleida...?

En línia

Pluges 2008 Vilassar de Mar. (10 msnm)
Gener: 16,5 mm
Febrer: 27,6 mm
Març: 46,1 mm
Abril: 31,0 mm
Maig: 99,6 mm
Juny: 90,9 mm
Juliol: 36,5 mm
Agost: 15,5 mm
---------------------------
Historic:
2007:  344,1 mm   2002: 1062  mm                           
2006:  413,8 mm   2001: 394,8 mm
2005:  555,5 mm   2000: 471,0 mm 
2004:  538,0 mm   1999: 395,8 mm
2003:  578,0 mm
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada
*
Connectat Connectat

Missatges: 22067

Nova Zodiac

« Resposta #15 en: 16 Desembre de 2006, 08:22:53 »

Jejejeje, recordo que estaba a Barcelona i les vaig passar putes per baixar a Verges, tot i que vaig agafar l'autopista pero tela ........
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm 391.8mm al 2008

M E T E O V E R G E S . C A T
nebula
Cumulus Humilis

Missatges: 429

Lleida gebradora

« Resposta #16 en: 18 Desembre de 2006, 01:08:37 »

Jo tenia sopar de Nadal del despatx, després del sopar, varem anar a prendre unes copes.
Feia un fred normal per l´època, estavem a uns -2º sobre les 3 de la matinada, hora en què plegàvem de la festa, si bé estava núvol i ja augurarem que havia de nevar.

Efectavament, a l´arribar jo a casa començaven a caure els primers flocs, era un quart de quatre de la matinada.

Vaig anar a dormir, i em vaig llevar a quarts de nou del matí de dissabte. Estava una mica enfarinada la ciutat i el cel ben blanc, però no nevava.

Al cap d´una hora, començava altrament a caure flocs, i en qüestió d´una altra hora més o menys, la nevada s´intensificava cada cop més, ja començava a haver-hi una mantell d´uns 5 cm sobre les 11 del matí, amb -3º.

Degut a aixó, començavem a sortir les primeres màquines llevaneus, per retirar el gruix dels principals carrers, avingudes i accesos a la ciutat de Lleida.

A partir d´aquella hora, la nevada ja era moderada i semblava que no hagués de parar. La gent s´ho pensava dos cops per tal d´agafar el vehicle i es notava en el trànsit al centre de la ciutat. La gent que treballava fora de Lleida, tornava a les seves cases, la gent de fora treballant a la capital, feia el mateix. El trànsit cada cop menys intens, mentre que el gruix de neu anava en augment.

Hi havia dues màquines llevaneus que les estava observant. Netejaven el Passeig de Ronda, una en cada sentit de la marxa, en el trajecte comprés entre el Pont Nou i la Plaça Europa (2 km de trajecte); mentre una baixava, l´altre pujava. Al tornar de nou el trajecte, es trovaven en què tot el que havien fet, no servia de res, puix que la situació sobre l´asfalt tornava a ser igual que al començament i només feien que acumular neveres de gel i neu a les voreres.
A quarts d´una del migdia, les màquines varen parar de treballar, degut a la intensitat de la nevada, de moderada en algun moment forta, i uns flocs ben guapos.

Alguns accesos a la ciutat, començaven a estar tancats. Pràcticament no hi havia trànsit, i la ciutat es començava a paralitzar. Es temia per la tallada de la línia del ferrocarril, en tots els sis sentits desde Lleida, sentit Barcelona, Tarragona, Manresa, La Pobla de Segur, Osca i Saragossa.
El que al començament era un temor, es va efectiu. La ciutat quedà incomunicada via ferroviària.

A l´acabar la nevada, la ciutat estava aïllada. Accesos tancats. Carreteres Nacionals, provincials, comarcals, autovia i autopista, tallades al transit.

30 cm de neu al centre de la ciutat i -6º a la tarda. Ambient Siberià.

I com no!! Després de la nevada, varen seguir 15 dies d´intensa boira gebradora. L´ambient Siberià es va mantenir durant aquests dies i nits. Les temperatures eren constants en -10º, en prou feines es vellugava el mercuri.

La neu, convertida en gel i neveres per tot arreu -algunes de les quals van durar fins molt entrat el gener- era el paissatge habitual.

Un aspecte curiós.
El dia en què es va esbair la boira i començava a sortir el sol. La temperatura va pujar als -2º, i recordo la gent al carrer, treint-se les gorres, els passamuntanyes, els guants i els abrics -fins i tot jo m´el vaig treure l´abric-, tot dient....bufff, quina calor!!. 

Grin Grin Grin

Aquí teniu la foto del mantell de neu del primer dia

http://earthobservatory.nasa.gov/Newsroom/NewImages/Images/S2001350_HROM.Europe_lrg.jpg

En línia

MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Missatges: 5045

Informàtic desaprofitat

« Resposta #17 en: 18 Desembre de 2006, 02:35:32 »

Ufff

quins records.

A Calonge va nevar tot el divendres però sense quallar. A la nit feia dormir la nena (i jo vaig adormir-me abans que ella) i la dona ve a despertar-me i diu : "Jordi, és tot ben blanc".

Vaig fotre un bot, surto a la terrassa i ... OHHHHH. M'abrigo, i cap avall. I ja hem tens fins cap a les 3 de la matinada voltant sobre uns 10 cm de neu i nevant. Jo gravant amb la càmera. Tot sol pel carrer. Quan ho vaig explicar em digueren, " ets boig, amb aquest fred i nevant i tu passejant"  Grin

Com vaig xalar.  Cheesy
En línia

Pàgines: 1 [2] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió