Pàgines: 1 2 3 [4] 5
|
 |
|
Autor
|
Tema: Compra GPS (Llegit 2036 vegades)
|
parhelio
el Martín Rubio del foro
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1648

maregassa al sol?
|
Veig que m'hauré d'arriscar i decidir-me per un i, després mirar forums de GPS, que és on podré apendre molt. Ja us explicaré el final, però d'entrada reitero el meu agraiment pel vostre ajut, ara toca mirar si plou o no. salut!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
montgros
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Missatges: 734
|
hola,
si no m'equivoco, el que pots carregar en un Garmin que admeti cartografia (ja estem parlant d'uns preus força elevats) són dos tipus de mapa: els propis de Garmin, que per a fer muntanya no et serviran de res i els de format .img, que són els que t'explica com carregar-los la pàgina de elgps.com . Aquests mapes són mapes topogràfics força corectes, provinents si no vaig errat de no se quina missió de no se quin satèl.lit, el qual va calcular un MDT (model digital del terreny) a gairebé tot el planeta. A partir d'aquest MDT va sortir aquesta cartografia 1:25.000 o 1:50.000 en format img. És una cartografia topogràfica molt correcta, però sense toponimia ni camins, ni itineraris...els usuaris van afegint tracks a aquesta cartografia i així estan disponibles a la xarxa.
No podràs carregar cartografia ràster de l'Alpina, Piolet, o el que sigui, ja que per això, ja t'ho han explicat molt bé, cal una PDA associada.
Potser d'aquí poc temps arriba a les meves mans un GPS associat a una PDA (no a l'inrevès) que pot ser la solució al problema que plantejes. A la propaganda es veu carregat en pantalla una orofotomapa i és un catxarro molt robust per a treballar en outdoor (sembla que agunata pluja i fins i tot una petita immersió). La contra, que costa 1950 euros..... Et poso el link:
http://thalesnavigation.es/thalesnavigation.es/Default.aspx
Espero que t'hagi resolt algun dubte....
Att,
Miquel
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3593

Doncs això...!
|
Tinc un garmin etrex vista c i m'he pujat mapes al GPS. Si algú vol info que em faci un un privi i ja ho miraré. Ara no tinc la info a mà.
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2391

|
Per la xarxa circulava un "Guia Mapas Magellan.pdf" on crec que s'explicava com crear mapes artesanalment.
Algú n'ha fet un per St. Llorenç del Munt: http://quicu.iespana.es/ desconec què i com ho pinta.
En algunes feines de camp el que hem fet amb els meus companys, és tenir un GPS "clàssic" engegat per capturar track i on previàment em carregat uns waypoints o tracks per orientació i a l'hora una PDA amb mapes normalment apagada (per no esgotar la bateria) amb un GPS bluetooth sempre engegat. Si en algun moment vols confirmar algo sobre mapa, engegues el PDA, mires (és instantani, doncs el GPS està engegat) i tornes a tancar el PDA.
(Tot això es pot portar quan no vas a pujar cims, sinó a passar un matí buscant antics camins, runes o coves)
O sigui, repeteixo el que ja han dit uns quants.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
montgros
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Missatges: 734
|
per a qui l'interessi, sembla el primer GPS-PDA apte per a anar a la muntanya, que es mulli toto plegat i que caigui a terra sense escatxarrar-se.... Aguanta fins a -10ºC i sembla que es puguin carregar tot tipus de cartografia ràster... Això si, 1950 euros.. 
http://pro.magellangps.com/assets/datasheets/MobileMapperCE_SP_A4.pdf
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 

Doncs això...!
|
Collons! Mola molt a primera vista! però... quin preu nano...
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 

Doncs això...!
|
Per cert, per pujar mapes a un GPS que els suporti, el primer que cal fer és anar a: http://www.gpsmaps.de/page5.htm (en aquesta pàgina us carregarà Europa) y baixar els mapes que us interessin. Són en format *.img aquests no són ràster sinó vectorials però van la mar de bé, de debó. Us demanarà usuari i contrasenya. Posseu-vos en contacte amb el webmaster i us la facilitaran sense problemes i, si no recordo malament, a l'acte. Crec que hi ha mapes de tot el món crec.
Un cop baixats els mapes que us interessin, entreu a: http://homepage.ntlworld.com/mdipol/img2gps/ i descarregueu-vos-el; o ja directament per descarregar-lo doneu-li a: http://homepage.ntlworld.com/mdipol/img2gps/img2gps_280_setup.exe
Instaleu el programa, endolleu el GPS a l'ordinador, obriu el programa i la resta és molt intuitiva. Sort! 
Nota: aquest programa funciona sota güindous. Si algú sap l'equivalent en linux...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2391

|
Associat a aquest producte hi ha el soft Mobile Mapper Office que per un bug a la versió 1.0 permetia traspassar algunes coses als Magellan SporTrak.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
parhelio
el Martín Rubio del foro
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1648

maregassa al sol?
|
Finalment m'he comprar el GPS GARMIN 60CX i a molt bon preu. Sorpren la disparitat de preus que hi ha pel mateix article, de més de 200 €, depenen del lloc. Moltes gràcies a tots pels consells que m'heu donat. Això sí, ara el complicat serà apendre a utilitzar-lo. de moment aquests dies ja l'he tret a passejar, i sense tenir present el tema cartogràfic (això requereix molta paciència), es veu un bon trasto. Una de les coses curioses és que et fa un pronostic del temps, és bàsic, però no va mal encaminat. Investigaré d'on carai surt la informació. Repeteixo, gràcies pels vostres consells.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: 1 2 3 [4] 5
|