Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Vents desconeguts pel gran públic (Llegit 200 vegades)
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6821
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
M´acabo d´inventar un vent, el Devesenc. És el vent que bufa cada nit d´hivern a Salt quan el cel és serè, que procedeix de les Deveses, i que pot arribar a ratxes de 21 km/h com la passada nit, ara bufa a 9 Km/h, bufa entre W i N. És un vent tèrmic, produït pel fort gradient tèrmic entre Salt (àrea urbana) i les Deveses (àrea rural). Ara a les 19 hores 8,7º d´illa de calor, 9,3º a Salt, 0,6º a les Deveses. Quan bufa el vent el gradient tèrmic disminueix ràpidament.
Un altre vent és l´orella. Me´l va dir una poetessa de Girona que passa temporades a Esponellà. Diu que és un vent glaçat del N que procedeix del Canigó, i com que fa mal a l´orella, les deixa glaçades, per això en diuen orella. Sabeu de vents rars a les vostres contrades, que només els meteofanàtics els saben?
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
|
Potser el vent Devesenc no és un vent tèrmic induït per la illa de calor, sinó un vent catabàtic, que baixa de Rocacorba. Ara veig la velocitat del vent, 3 km/h a Sant Gregori, 8 km/h a Salt. Vent del NW. En canvi a Girona vent en calma. Així haurien de dir-ne vent Rocacorbenc .
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 14093

|
Aqui quasi totes les nits de l'any tinc NW, pero sobretot a l'hivern i en dies anticiclònics. A vegades pot assolir cops de 25 o 30 km/h, però generalment bufa entre 5-15 km/h. Rarament encalma totalment el vent a les nits per aquestes contrades. Suposo que també es tracta d'un catabàtic que em baixa de la serrralada...
Així que el podria anomenar vent premianenc. 
Es posar-se el sol i girar el penell a NW... no falla. De fet, a Premià, el vent dominant és el NW (brisa nocturna), seguit del SSW (marinada). Curiosament el vent més rar al meu poble, és el SE pur. Sempre es tradueix en mitjorn o bé en llevant.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
|
Aqui quasi totes les nits de l'any tinc NW, pero sobretot a l'hivern i en dies anticiclònics. A vegades pot assolir cops de 25 o 30 km/h, però generalment bufa entre 5-15 km/h. Rarament encalma totalment el vent a les nits per aquestes contrades. Suposo que també es tracta d'un catabàtic que em baixa de la serrralada... Així que el podria anomenar vent premianenc.  Es posar-se el sol i girar el penell a NW... no falla. De fet, a Premià, el vent dominant és el NW (brisa nocturna), seguit del SSW (marinada). Curiosament el vent més rar al meu poble, és el SE pur. Sempre es tradueix en mitjorn o bé en llevant. És el terral que bufa a la nit el que teniu a Premià de Mar, vent que va de terra a mar durant la nit. Però com tu Riddle dius, en pots dir premianenc . M´he fixat que a Blanes el vent també bufa del NW a la nit, a 10 km/h, i també a l´aeroport de Barcelona, allà el vent accelerat per la Vall del Llobregat, bufa a 15-20 km/h de mitjana a la nit, mentres a Barcelona el vent és més fluix del NW de 5 km/h.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Neucat
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 7386

La alegría, está de moda, en Radiolé 96.0 FM
|
Aqui quasi totes les nits de l'any tinc NW, pero sobretot a l'hivern i en dies anticiclònics. A vegades pot assolir cops de 25 o 30 km/h, però generalment bufa entre 5-15 km/h. Rarament encalma totalment el vent a les nits per aquestes contrades. Suposo que també es tracta d'un catabàtic que em baixa de la serrralada... Així que el podria anomenar vent premianenc.  Es posar-se el sol i girar el penell a NW... no falla. De fet, a Premià, el vent dominant és el NW (brisa nocturna), seguit del SSW (marinada). Curiosament el vent més rar al meu poble, és el SE pur. Sempre es tradueix en mitjorn o bé en llevant. És el terral que bufa a la nit el que teniu a Premià de Mar, vent que va de terra a mar durant la nit. Però com tu Riddle dius, en pots dir premianenc  . M´he fixat que a Blanes el vent també bufa del NW a la nit, a 10 km/h, i també a l´aeroport de Barcelona, allà el vent accelerat per la Vall del Llobregat, bufa a 15-20 km/h de mitjana a la nit, mentres a Barcelona el vent és més fluix del NW de 5 km/h. Ya lo puedes bien decir, aquí a eso de las 23h hasta las 12h sopla un viento de NO disminuye cuando sale el sol, pero luego vuelve a la carga siendo moderado a eso de las 9-10h
|
|
|
|
|
En línia
|
 A 30m de altura y mirando hacía Collserola. Viento predominante el Catabático por la mañana y la marinada por la tarde. Si no fuera por el hombre, nuestros mares y nuestros bosques lucirían azul y verde. http://www.telefonica.net/web2/meteosantboi/
|
|
|
nasiet
Sinner, la lupa!!
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5053

Penyagolosa, Gegant de pedra.
|
Jo ja fa temps qu'em vaig inventar un;el "cerdal", bufa de vegades a Catì.
Es una combinaciò del cerç i l'olor que transporta quan als conreus aboque els purins dels cerdos (porcs).
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Garíl
L'empordaniccio es un mafiós ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 13004

Sé de uno que se ha puesto palote...... XD
|
Vent del "pop"..... un vent que de quan en quan bufa a cambrils del SW a l'hivern, molt fresquet i humitat relativament alta, no et deixa ni pixar tranquil, et gela la bossa del pop 
Sería un vent que prové del PopWest
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1]