Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
12 Octubre de 2008, 06:33:00
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Vents desconeguts pel gran públic
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Vents desconeguts pel gran públic  (Llegit 200 vegades)
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 6821

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

Vents desconeguts pel gran públic
« en: 24 Desembre de 2006, 21:45:15 »

M´acabo d´inventar un vent, el Devesenc. És el vent que bufa cada nit d´hivern a Salt quan el cel és serè, que procedeix de les Deveses, i que pot arribar a ratxes de 21 km/h com la passada nit, ara bufa a 9 Km/h, bufa entre W i N. És un vent tèrmic, produït pel fort gradient tèrmic entre Salt (àrea urbana) i les Deveses (àrea rural). Ara a les 19 hores 8,7º d´illa de calor, 9,3º a Salt, 0,6º a les Deveses. Quan bufa el vent el gradient tèrmic disminueix ràpidament.

Un altre vent és l´orella. Me´l va dir una poetessa de Girona que passa temporades a Esponellà. Diu que és un vent glaçat del N que procedeix del Canigó, i com que fa mal a l´orella, les deixa glaçades, per això en diuen orella. Sabeu de vents rars a les vostres contrades, que només els meteofanàtics els saben?
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Re: Vents desconeguts pel gran públic
« Resposta #1 en: 24 Desembre de 2006, 21:50:49 »

Potser el vent Devesenc no és un vent tèrmic induït per la illa de calor, sinó un vent catabàtic, que baixa de Rocacorba. Ara veig la velocitat del vent, 3 km/h a Sant Gregori, 8 km/h a Salt. Vent del NW. En canvi a Girona vent en calma. Així haurien de dir-ne vent Rocacorbenc  Grin.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Gènere: Masculí
Missatges: 14093

« Resposta #2 en: 25 Desembre de 2006, 22:41:28 »

Aqui quasi totes les nits de l'any tinc NW, pero sobretot a l'hivern i en dies anticiclònics. A vegades pot assolir cops de 25 o 30 km/h, però generalment bufa entre 5-15 km/h. Rarament encalma totalment el vent a les nits per aquestes contrades.
Suposo que també es tracta d'un catabàtic que em baixa de la serrralada...

Així que el podria anomenar vent premianenc.  Grin

Es posar-se el sol i girar el penell a NW... no falla. De fet, a Premià, el vent dominant és el NW (brisa nocturna), seguit del SSW (marinada).
Curiosament el vent més rar al meu poble, és el SE pur. Sempre es tradueix en mitjorn o bé en llevant.
En línia

Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

« Resposta #3 en: 26 Desembre de 2006, 10:25:38 »

Aqui quasi totes les nits de l'any tinc NW, pero sobretot a l'hivern i en dies anticiclònics. A vegades pot assolir cops de 25 o 30 km/h, però generalment bufa entre 5-15 km/h. Rarament encalma totalment el vent a les nits per aquestes contrades.

Es posar-se el sol i girar el penell a NW... no falla. De fet, a Premià, el vent dominant és el NW (brisa nocturna), seguit del SSW (marinada).
Curiosament el vent més rar al meu poble, és el SE pur. Sempre es tradueix en mitjorn o bé en llevant.

És el terral que bufa a la nit el que teniu a Premià de Mar, vent que va de terra a mar durant la nit. Però com tu Riddle dius, en pots dir premianenc  Cheesy. M´he fixat que a Blanes el vent també bufa del NW a la nit, a 10 km/h, i també a l´aeroport de Barcelona, allà el vent accelerat per la Vall del Llobregat, bufa a 15-20 km/h de mitjana a la nit, mentres a Barcelona el vent és més fluix del NW de 5 km/h.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

Neucat
Cumulonimbus Incus

Missatges: 7386

La alegría, está de moda, en Radiolé 96.0 FM

« Resposta #4 en: 27 Desembre de 2006, 11:33:15 »

És el terral que bufa a la nit el que teniu a Premià de Mar, vent que va de terra a mar durant la nit. Però com tu Riddle dius, en pots dir premianenc Cheesy. M´he fixat que a Blanes el vent també bufa del NW a la nit, a 10 km/h, i també a l´aeroport de Barcelona, allà el vent accelerat per la Vall del Llobregat, bufa a 15-20 km/h de mitjana a la nit, mentres a Barcelona el vent és més fluix del NW de 5 km/h.
Ya lo puedes bien decir, aquí a eso de las 23h hasta las 12h sopla un viento de NO disminuye cuando sale el sol, pero luego vuelve a la carga siendo moderado a eso de las 9-10h
En línia

A 30m de altura y mirando hacía Collserola.
Viento predominante el Catabático por la mañana y la marinada por la tarde.
Si no fuera por el hombre, nuestros mares y nuestros bosques lucirían azul y verde.

http://www.telefonica.net/web2/meteosantboi/
nasiet
Sinner, la lupa!!
Cumulonimbus Incus

Missatges: 5053

Penyagolosa, Gegant de pedra.

« Resposta #5 en: 27 Desembre de 2006, 14:25:17 »

Jo ja fa temps qu'em vaig inventar un;el "cerdal", bufa de vegades a Catì.

Es una combinaciò del cerç i l'olor que transporta quan als conreus aboque els purins dels cerdos (porcs).

En línia

Garíl
L'empordaniccio es un mafiós ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 13004

Sé de uno que se ha puesto palote...... XD

« Resposta #6 en: 27 Desembre de 2006, 14:56:00 »

Vent del "pop"..... un vent que de quan en quan bufa a cambrils del SW a l'hivern, molt fresquet i humitat relativament alta, no et deixa ni pixar tranquil, et gela la bossa del pop Tongue

Sería un vent que prové del PopWest  Grin
En línia

Cambrils (Tarragona)
Rainwise MKIII Professional + Datalogger + Oracle
www.meteocambrils.com
www.meteoclimatic.com

Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió