Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: No sóc el primer que diu que Girona té un clima artificial (Llegit 207 vegades)
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7218
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
No sóc pas pioner en això de la illa de calor de Girona, i que Girona té un clima artificial, diferent dels afores. Abans ho van dir en Gerió, en un article de 1959 al diari de Girona, que els afores de Girona tenen més contrast tèrmic que el centre, i que al centre de dia fa més fred que als afores a l´hivern. També el meu professor Agustí Xercavins , diu que Girona tenia 5º d´illa de calor en el 1989. I el meu company de llibre, en X.Soler també té estudis del 1997 en qué va veure 4,3º d´illa de calor. Això sí, una illa de calor de 12º com la que jo he trobat aquest hivern o el 2005, això ningú ho ha trobat.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
|
Ferran és que aquest vent és produït per la mateixa illa de calor. Vull dir si bufa vent al centre de Girona i no els afores és per la diferència tèrmica entre el centre urbà i els afores. És el mateix que passa a les grans ciutats com Barcelona, Madrid, Nova York, etc. És el vent que va descobrir H.E. Landsberg. Et recomano "La illa de calor" d´aquest autor de 1981 que de fet és "Heat urban island", jo em costa l´anglés, però vaja es pot suportar. En aquest llibre parla de tot el relacionat amb el clima urbà, pensa que els arquitectes també tenen molt a dir amb l´illa de calor. També els urbanistes i els geògrafs. Els vents queden distorsionats dins la ciutat, i s´ha de planificar la ciutat perquè aquests vents afavoreixen la millora bioclimàtica de la ciutat, que dins la ciutat es visqui millor climàticament que a fora. Amb la calor que fa a l´estiu dissenyar carrers amples en la mateixa direcció del vent de marinada (S) perquè entrin dins la ciutat i la refresquin. També els carrers estrets poden ser una bona alternativa perquè no et toqui el sol. Amb el canvi climàtic els geògrafs tenim un gran paper per a planificar les ciutats, espero que algú compti amb mi .
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
|
És que és molt forta la illa de calor a Girona, avui a Salt-Deveses -1º, en canvi al centre 6º, i això que el cel està tapat, 7º de diferència!! Aquest 2006 tinc el llistat de glaçades per observatoris i varia un 900 %!!!: 19 Girona-Devesa 16 Girona-Barri Vell 14 Girona-IES V.Vives 7 Girona-Sèquia 23 Salt-centre 63 Salt-Deveses 30 Girona-Universitat 38 Salt-INM 35 Sarrià de Ter 48 Girona-Sant Daniel 60 Fornells de la Selva (XAC) 38 Girona-aeroport
La mitjana de les mínimes de l´any 2006 oscil.la entre 7,3º a Salt-Deveses i 11,9º a Girona-Sèquia, 4,6º d´illa de calor mitjana diària en les mínimes (que a les 19-23 hores és el doble molt sovint), igual que a Madrid, més que a Barcelona, és una passada!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Miquel_dmallorca
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 347

Massanella(Mall): POLS 60-80cm (no+ excursionstes)
|
supos que la orografia i deu inflïr molt, barcelona , llevat de la part mes alta de la ciutat ,tot es pla . . . no se, o vents locals. La veritat es que es molt gran la diferencia.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
|
I el vent,és que a Girona no bufa gaire el vent. El vent mitjà a Madrid és de 2,5 m/s, a Barcelona de 2,8 m/s i a Girona de 0,8 m/s (font:Girona-IES Maristes). Quan menys vent més illa de calor, ja que el vent el que fa és homogeneïtzar les temperatures de la ciutat i els afores. A més fot unes inversions tèrmiques de por aquí a Girona, 6º cada dia a les 18 hores entre Montjuïc i Sant Daniel, per força ha d´haver-hi una illa de calor. Jo m´he llegit almenys 100 llibres i 500 articles sobre la illa de calor en anglés, en francés, en italià, (apart de castellà i català) i a tot arreu diuen el mateix. Si se´m van emprenyar en mi el 15 de juliol passat a l´hemeroteca de Físiques els vaig desordenar tota l´hemeroteca per fer fotocòpies de 100 revistes diferents, que m´expliquen a mi, ja els hi vaig dir, per algo us paguen per ordenar el que desordenen els lectors . Ja em tenen a llista negra .
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
|
Respecte això de que el sol es pon abans a les Deveses, doncs ho hauria de mirar Javalambre, és difícil de dir, les muntanyes a l´oest de Salt estan igualment a prop d´un lloc com d´un altre. I són muntanyes baixes, només 250 m d´alt, Salt està a 80 m. El que si que és veritat és que a la posta de sol les diferències tèrmiques són molt brusques, es refreden molt més ràpid les Deveses que no pas Salt. En una hora et pot baixar 7º a les Deveses (mitja hora abans i mitja hora després de la posta de sol), en canvi a Salt et baixa 1º o 2º.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Pàgines: [1]
|
|
|
|
|