Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
21 Novembre de 2008, 10:22:35
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Dibuix de llum (Tramuntana-Maria)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  No sóc el primer que diu que Girona té un clima artificial
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: No sóc el primer que diu que Girona té un clima artificial  (Llegit 208 vegades)
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 7219

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

No sóc el primer que diu que Girona té un clima artificial
« en: 1 Gener de 2007, 12:44:45 »

No sóc pas pioner en això de la illa de calor de Girona, i que Girona té un clima artificial, diferent dels afores.
Abans ho van dir en Gerió, en un article de 1959 al diari de Girona, que els afores de Girona tenen més contrast tèrmic que el centre, i que al centre de dia fa més fred que als afores a l´hivern. També el meu professor Agustí Xercavins , diu que Girona tenia 5º d´illa de calor en el 1989. I el meu company de llibre, en X.Soler també té estudis del 1997 en qué va veure 4,3º d´illa de calor. Això sí, una illa de  calor de 12º com la que jo he trobat aquest hivern o el 2005, això ningú ho ha trobat.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
Tuscac
Cumulus Congestus
*

Gènere: Masculí
Missatges: 1172

Capvespre ruent

Re: No sóc el primer que diu que Girona té un clima artificial
« Resposta #1 en: 1 Gener de 2007, 17:49:18 »

Gerard pot ser que sigui x culpa del vent aquesta illa de calor que vas trobar de 12º? Un vent local? No és el primer cop que t'ho comento, perquè ahir tornant del revellon m'hi vaig tornar a trobar.
A les afores de girona, concretament a fornells a l'altura dels concessionaris de cotxe el termòmetre del meu cotxe marcava 4º, i a l'arribar al centre de Girona (zona hipercor) el cotxe em marcava 11º i feia una mica de vent.
Jo crec que aquest vent és força punyetero i a vegades fa coses extranyes.
En línia

Des de Girona ( 90 msnm )
http://usuarios.lycos.es/tuscac/
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

« Resposta #2 en: 1 Gener de 2007, 20:32:55 »

Ferran és que aquest vent és produït per la mateixa illa de calor. Vull dir si bufa vent al centre de Girona i no els afores és per la diferència tèrmica entre el centre urbà i els afores. És el mateix que passa a les grans ciutats com Barcelona, Madrid, Nova York, etc. És el vent que va descobrir H.E. Landsberg. Et recomano "La illa de calor" d´aquest autor de 1981 que de fet és "Heat urban island", jo em costa l´anglés, però vaja es pot suportar. En aquest llibre parla de tot el relacionat amb el clima urbà, pensa que els arquitectes també tenen molt a dir amb l´illa de calor. També els urbanistes i els geògrafs. Els vents queden distorsionats dins la ciutat, i s´ha de planificar la ciutat perquè aquests vents afavoreixen la millora bioclimàtica de la ciutat, que dins la ciutat es visqui millor climàticament que a fora. Amb la calor que fa a l´estiu dissenyar carrers amples en la mateixa direcció del vent de marinada (S) perquè entrin dins la ciutat i la refresquin. També els carrers estrets poden ser una bona alternativa perquè no et toqui el sol. Amb el canvi climàtic els geògrafs tenim un gran paper per a planificar les ciutats, espero que algú compti amb mi  Grin Grin Grin.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

« Resposta #3 en: 1 Gener de 2007, 20:41:12 »

És que és molt forta la illa de calor a Girona, avui a Salt-Deveses -1º, en canvi al centre 6º, i això que el cel està tapat, 7º de diferència!! Aquest 2006 tinc el llistat de glaçades per observatoris i varia un 900 %!!!:
19  Girona-Devesa
16 Girona-Barri Vell
14 Girona-IES V.Vives
7 Girona-Sèquia
23 Salt-centre
63 Salt-Deveses
30 Girona-Universitat
38 Salt-INM
35 Sarrià de Ter
48 Girona-Sant Daniel
60 Fornells de la Selva (XAC)
38 Girona-aeroport

La mitjana de les mínimes de l´any 2006 oscil.la entre 7,3º a Salt-Deveses i 11,9º a Girona-Sèquia, 4,6º d´illa de calor mitjana diària en les mínimes (que a les 19-23 hores és el doble molt sovint), igual que a Madrid, més que a Barcelona, és una passada!!!
En línia

Salt (Gironès), 84 m
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

Miquel_dmallorca
Cumulus Humilis

Missatges: 347

Massanella(Mall): POLS 60-80cm (no+ excursionstes)

« Resposta #4 en: 1 Gener de 2007, 21:00:20 »

supos que la orografia i deu inflïr molt, barcelona , llevat de la part mes alta de la ciutat ,tot es pla . . . no se, o vents locals. La veritat es que es molt gran la diferencia.
En línia

girona hivern, manacor (mallorca) estiu-vacances i ponts

http://www.holy-war.net/ES/World6/bin/HK01/HK01.0.index_login01.php?action=friends
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

« Resposta #5 en: 1 Gener de 2007, 21:13:05 »

I el vent,és que a Girona no bufa gaire el vent. El vent mitjà a Madrid és de 2,5 m/s, a Barcelona de 2,8 m/s i a Girona de 0,8 m/s (font:Girona-IES Maristes). Quan menys vent més illa de calor, ja que el vent el que fa és homogeneïtzar les temperatures de la ciutat i els afores. A més fot unes inversions tèrmiques de por aquí a Girona, 6º cada dia a les 18 hores entre Montjuïc i Sant Daniel, per força ha d´haver-hi una illa de calor. Jo m´he llegit almenys 100 llibres i 500 articles sobre la illa de calor en anglés, en francés, en italià, (apart de castellà i català) i a tot arreu diuen el mateix. Si se´m van emprenyar en mi el 15 de juliol passat a l´hemeroteca de Físiques els vaig desordenar tota l´hemeroteca per fer fotocòpies de 100 revistes diferents, que  m´expliquen a mi, ja els hi vaig dir, per algo us paguen  per ordenar el que desordenen els lectors Grin Grin Grin. Ja em tenen a  llista negra  .
En línia

Salt (Gironès), 84 m
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

javalambre
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4427

Javalambre 2020 m, Teruel: -27 º Mínima Absoluta

« Resposta #6 en: 2 Gener de 2007, 19:59:40 »

Gerard, una pregunta ¿en les deveses deixa de tocar el sol abans que en el centre de Salt?

T'ho dic per que en el meu poble, com a màxim amb 1,5-2 graus d'illa de calor, la temperature en l'ombria ara a l'hivern és uns 6-7 graus inferior al centre en el moment que deixa de tocar el sol, i aixó que tan sols s´amaga una horeta abans que al poble.
En línia

Hostalets de Pierola-Serra Alta 385m (Anoia), garita meteorológica estándar con termómetros Max- Min y pluviómetro Hellmann 200 oficial.

A Teruel lo llevo en el corazón!........Dios nos libre del día las alabanzas.

Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

« Resposta #7 en: 2 Gener de 2007, 20:39:54 »

Respecte això de que el sol es pon abans a les Deveses, doncs ho hauria de mirar Javalambre, és difícil de dir, les muntanyes a l´oest de Salt estan igualment a prop d´un lloc com d´un altre.  I són muntanyes baixes, només 250 m d´alt, Salt està a 80 m. El que si que és veritat és que a la posta de sol les diferències tèrmiques són molt brusques, es refreden molt més ràpid les Deveses que no pas Salt. En una hora et pot baixar 7º a les Deveses (mitja hora abans i mitja hora després de la posta de sol), en canvi a Salt et baixa 1º o 2º.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

javalambre
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4427

Javalambre 2020 m, Teruel: -27 º Mínima Absoluta

« Resposta #8 en: 2 Gener de 2007, 21:04:31 »

Està clar que el ciment i les construccions tenen una inèrcia tèrmica molt superior al sòl natural.
Penso que illa ha d'haver quan s'edifica, per petit que sigui el poble, però diferències com les quals  enumeres s'ha de deure a altres factors.
De totes maneres cap a la matinada les diferències s'escurcen i molt ,cosa que no succeïx en el teu cas.Potser no mesures en les mateixes condicions,potser les deveses siguin un passadís de fred,etc...
En línia

Hostalets de Pierola-Serra Alta 385m (Anoia), garita meteorológica estándar con termómetros Max- Min y pluviómetro Hellmann 200 oficial.

A Teruel lo llevo en el corazón!........Dios nos libre del día las alabanzas.

Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió