Pàgines: 1 2 [3]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Fa un hivern calent als vostres llocs? (Llegit 480 vegades)
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7304
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Doncs la setmana que ve, amb els mapes que he vist ara de wetterzentrale promet ser càlida i d´escàndol, màximes de 20-22º a la costa i prelitoral en alguns dies, glaçades en molts pocs llocs. en algunes fondalades com les Deveses, Vallgorguina, Das, Sant Pau de Segúries, i al Pirineu no podran funcionar els cànons de neu per sota dels 2500 metres ja que s´esperen mínimes de 7º a La Molina (1700 m), 10º al Turó de l´Home (1700 m) de cara al divendres que ve. Ei, això jo també ho vaig viure l´hivern 1988-9 que deien que va ser molt calent, va ser molt calent en les muntanyes i a la costa, però al prelitoral va ser normal, i a Lleida va ser un xic fred, qüestions d´aquesta estranya i variada climatologia del nostre estimat país . Sobretot va ser un hivern molt sec, amb molt poca neu, aquell 1988-9, idem que el 1989-90, que aquell va ser d´escàndol, mitjanes del mes de desembre: 11,2º Girona 10,7º Barcelona-Roura (INM) 9,4º Lleida (22º de màxima i 17º de mínima a l´aeroport de Girona el 15 de desembre com a Santiago de Cuba, ai va, ambiente trooooooopiiiiiical )
Mitjanes del febrer 1990, en què vaig anar en màniga curta varis dies al migdia, en què vaig veure dones, que feien esclatar les seves exhuberàncies tropicals, en samarretes imperi al centre de Girona: 11,8º Fornells de la Selva 11,4º Girona 14,2º Tarragona 14,2º Barcelona 11,2º Lleida (ai sí, a l´hivern també a Lleida fa calor, amb 23º de màxima el dia 13 de febrer ) 14,8º Tortosa (temperatura idèntica a Hong Kong, 23º latitud N, al mes de febrer, toma anomalia càlida ).
Aquest és el mes de febrer més càlid del mil.lenni, segurament  (24º de màxima a Girona el 13 de febrer, amb 2º de mínima, 24º de màxima i 14º de mínima a Barcelona, per anar amb shorts i samarreta imperi  O sigui que si em voleu controlar amb estadístiques, no hi ha ningú que em superi, tinc 4000 fulls d´estadístiques meteorològiques de Catalunya, Espanya i el món mundial )
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Klipsus
el chico cazado y oxidado
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6220

When you love, God's light shines on you :)
|
Aquí a Luxemburg, el que portem d'hivern (ja no parlo de la tardor, que ha estat una successió continuada de mesos anòmalament càlids), absolutament d'escàndol: ni un sol dia ha glaçat encara al gener, estadisticament el mes més fred de l'any amb 21 dies de glaçada, i pels propers dies seguirà dominant el panorama el fluxe del sudoest, amb mínimes voltant fins i tot els 10ºC!
A títol d'exemple, ara mateix, a mitjanit, es justament aquesta la temperatura actual: 10ºC.
|
|
|
|
|
En línia
|
"Per fer l'amor les dones necessiten una raó; els homes un lloc" Luxembourg-Findel (Luxemburg) - 49º37'N 6°12'E - 376 msnmPuigcerdà (Cerdanya, Pirineus) - 42º26'N 1°56'E - 1160 msnm DADES OBSERVATORI LUXEMBOURG-FINDEL Temp. mitjana anual (1971-2000): +8,8°C Any més fred (1947-2007): +7,0°C (1956) Any més càlid (1947-2007): +10,4°C (2007) Mitja gener (mes estadísticament més fred) (1971-2000): +0,6°C Mitja juliol (mes estadísticament més càlid) (1971-2000): +17,5°CMes més fred del període 1947-2007 (febrer 1956): ―8,8°C Mes més càlid del període 1947-2007 (juliol 2006): +23,5°C
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7304
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
No m´estranya Klipsus que no baixis de 10º a Luxemburg, si teniu ponent per un tub . Aquest hivern sobretot al N del paral.lel 45º N és un desastre absolut, amb prou feines he vist temperatures per dessota de -5º a Moscú, quan la mitjana és de -10º al gener, i a Europa Occidental molts dies amb mínimes per sobre de 8º. Clar, amb la circulació zonal que tenim, de vents de l´oest, tenen masses d´aire humides i càlides al N d´aquest paral.lel. És lógic que al mes de febrer hi hagi un canvi de situació, amb anticiclons de bloqueig en latituds elevades, sobre Centreuropa, Escandinàvia o l´Atlàntic N que enviïn entrades d´aire fred cap a latituds més baixes, això implicaria o un mes de febrer plujós i suau o fred, o un mes de febrer fred i sec.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
mixi
Cumulus Mediocris

Connectat
Gènere: 
Missatges: 571
|
Aqui a Lleida esta sent un hivern normalet i portem ja uns quants dies de glaçada i alguns hem tingut temperatures negatives les 24 hores.Aixo tambe es degut al encalmament anticiclonic que el que produeix temperatures baixes a les zones deprimides interiors.Jo crec que el hivern es normal recordo hiverns amb molts mes dies de boira..fins hi tot als 80 amb un mes seguit de boira,l´unic alarmant es la sequera esta sent un hivern molt molt sec.Nomes cal mirar al pirineu sense neu.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: 1 2 [3]
|