Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
6 Octubre de 2008, 19:30:05
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Convecció manxega (Almansa)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Nou aparatet
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 [3] 4 5 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Nou aparatet  (Llegit 1870 vegades)
boira
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 2389

Re: Nou aparatet
« Resposta #20 en: 15 Gener de 2007, 10:26:32 »

Estic per comprar-me una batería de cotxe de 45A i fotre-la en substitució de la merda que porten els SAI de sèrie.... m'ho va explicar un "xispes" que ho té muntat a casa seva i li aguanta amb un pc dels actuals unes 2 o 3h pel capdavall.....  Lips Sealed amb pantalla inclosa.....

Una bateria de cotxe no és lo millor per això. Son bateries dissenyades per donar molt de corrent en períodes curts (arrencada). No toleren massa bé l'estar sempre en càrrega de flotació ni es recuperen del tot després d'una descàrrega una mica profunda. (Inconvenients que es resoldran millor o pitjor segons el mètode de càrrega)

De totes maneres n'hi ha de molt barates i unes quantes hores segur que aguanten.

Pensa també que la part del càrrega del SAI estarà fet per una bateria molt més petita i que pot trigar bastant a recuperar la càrrega d'una de cotxe.

Hi ha algunes bateries dissenyades per tracció (carretilles). per alimentar accessoris en autocaravanes i vaixells, i per instal.lacions fotovoltaiques que serien més adecuades. (Potser ja de massa A/h  )
En línia
boira
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

« Resposta #21 en: 15 Gener de 2007, 10:41:38 »

de http://en.wikipedia.org/wiki/Lead-acid_battery

Starting batteries decay with deep discharges

Lead acid batteries designed for starting service, such as those used in most automobiles, are not designed for deep discharge. They have a large number of thin plates designed for maximum surface area, and therefore maximum current output, but which can easily be damaged by deep discharge. Repeated deep discharges will result in capacity loss and ultimately in premature failure, as the electrodes disintegrate due to mechanical stresses that arise from cycling. A common misconception is that starting batteries should always be kept on float charge. In reality, this practice will encourage corrosion in the electrodes and result in premature failure. Starting batteries should be kept open-circuit but charged regularly (at least once every two weeks) to prevent sulfation.

En línia
gRop
Cumulus Humilis
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 352

Celrojent @ St.Feliu de Guíxols

« Resposta #22 en: 25 Gener de 2007, 22:57:51 »

mmm,... em sap greu, no hi entenc gaire en el tema, però vols dir que es segur tenir a Calonge quelcom que posi SAI?¿?¿   Grin Grin com ho fem la setmana que ve?
En línia

Sant Feliu de Guíxols, Baix Empordà
41°46,5N-3’1,9°E
Garíl
L'empordaniccio es un mafiós ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 12991

Sé de uno que se ha puesto palote...... XD

« Resposta #23 en: 25 Gener de 2007, 23:01:10 »

Estic per comprar-me una batería de cotxe de 45A i fotre-la en substitució de la merda que porten els SAI de sèrie.... m'ho va explicar un "xispes" que ho té muntat a casa seva i li aguanta amb un pc dels actuals unes 2 o 3h pel capdavall.....  Lips Sealed amb pantalla inclosa.....

Una bateria de cotxe no és lo millor per això. Son bateries dissenyades per donar molt de corrent en períodes curts (arrencada). No toleren massa bé l'estar sempre en càrrega de flotació ni es recuperen del tot després d'una descàrrega una mica profunda. (Inconvenients que es resoldran millor o pitjor segons el mètode de càrrega)

De totes maneres n'hi ha de molt barates i unes quantes hores segur que aguanten.

Pensa també que la part del càrrega del SAI estarà fet per una bateria molt més petita i que pot trigar bastant a recuperar la càrrega d'una de cotxe.

Hi ha algunes bateries dissenyades per tracció (carretilles). per alimentar accessoris en autocaravanes i vaixells, i per instal.lacions fotovoltaiques que serien més adecuades. (Potser ja de massa A/h  )
Otia gracies boira per l'explicació.... se m'havia ocorregut la de cotxe perquè es la que m'havien comentat i també per la facilitat en trobar-ne...

I posar 2 SAI's un conectat a l'altra ?? colaría ??

L'idea es que pugui aguantar el server al menys una hora quan hi ha talls llargs per no perdre dades....
En línia

Cambrils (Tarragona)
Rainwise MKIII Professional + Datalogger + Oracle
www.meteocambrils.com
www.meteoclimatic.com

casacota
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1293

« Resposta #24 en: 26 Gener de 2007, 00:17:43 »

Jo ho vaig fer això... i vaig provocar un incendi!

Els SAIS porten la bateria petita per una cosa: els transistors que generen la corrent alterna s'escalfen molt, i la "refrigeració" és una barra d'alumini que es va escalfant, però no té prou superfície per a estar refredant sempre. Acumula l'energia fins que la bateria es desconnecta, i es refreda un cop acabada la bateria o el tall de llum. No tots són iguals, però la gran majoria funcionen així.

Al meu se li va fondre el plàstic de la carcassa, els condensadors... d'acord, va aguantar una hora i mitja abans de fer pífia, però tenia més de 100 Ah per buidar. El terra de fusta sota el SAI va quedar socarrimat.
En línia

Garíl
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #25 en: 26 Gener de 2007, 00:23:26 »

Collons...... bò de dir-ho....  Lips Sealed Lips Sealed
En línia

Cambrils (Tarragona)
www.meteocambrils.com
www.meteoclimatic.com

casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #26 en: 26 Gener de 2007, 00:25:01 »

Et recomano un muntatge com aquest. Actualment ja no és dintre el cotxe sinó en un magatzem, però el sistema és el mateix. Resisteix sense problemes 12 hores.

A més, he posat una bateria de moto al modem, ó sigui que fins i tot això funciona. Entre servidor i mòdem tot és wi-fi, per a evitar que un llamp al telèfon em fregeixi el servidor:

http://www.casacota.cat/teranyina?num=1131904148

Dimarts que ve ho veurem, Endesa ha anunciat un tall de les 8:00 a les 13:00 perquè estan posant torres per les muntanyes (encara més).
En línia

Garíl
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #27 en: 26 Gener de 2007, 00:38:58 »

Otia m'he de registar, accès restringit.... encara no he rebut el correu de confirmació Tongue

A veure...... que estic impacient Grin
En línia

Cambrils (Tarragona)
www.meteocambrils.com
www.meteoclimatic.com

casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #28 en: 26 Gener de 2007, 00:58:50 »

Otia m'he de registar, accès restringit.... encara no he rebut el correu de confirmació Tongue

A veure...... que estic impacient Grin

Ostres perdona... tenia el fil en l'aparcament - ara l'he tret i pots entrar sense més.

És que sóc un despistat!
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

« Resposta #29 en: 26 Gener de 2007, 08:27:38 »

Bones aportacions.

No tinc experiència amb SAIs i en l'assumpte de la dissipació no hi havia pensat. No m'extranya de la manera que s'intenta estalviar en qualsevol muntatge.

El meu granet de sorra:

- Les bateries per aquestes aplicacions han de ser de les que es denominen: descàrrega profunda, nàutica, tracció, aplicacions fotovoltaiques, ús flotant, etc.,  ... NO arrencada, que per altra banda són les habituals i barates. 

- Si no són sellades han d'estar en lloc ventilat i una mica apartades d'aparells i objectes metàl.lics, doncs deixen anar gassos no massa sans i corrosius.

- Apart d'augmentar la capacitat del SAI, intentar reduir el consum tot el que sigui possible: monitor fora, ordinador amb lo mínim, etc. També, si és possible, els aparells que es puguin alimentar de 12 V dc (mòdem ?, cònsola ? ) connectar-los directament a la bateria. Ens estalvíem dues conversions (DC->AC->DC), que algun watt perden per el camí i guanyem en fiabilitat al reduir elements.
En línia
Pàgines: 1 2 [3] 4 5 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió