MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5006

Informàtic desaprofitat
|
Bonesss
Fa dies que em dóna voltes pel cap la "construcció", per dir-ho d'una manera, d'un pluvio.
Els que vam fer la colecció de Sàpiens (que per cert encara no se res del sensor bó) ens van donar 2 pluvios.
Doncs bé, un Hellman té un embut i a la part de sota un recipient per recollir l'aigua. Llavors, agafes l'embut i el vas tirant en una probeta per mesurar la precipitació, no?
No es podria fer alguna cosa semblant amb el pluvio que ens sobra?
"Osease" fer servir l'embut (10 cm diàmetre -> 78.5375 cm2), un recipient per recollir l'aigua i una probeta per mesurar (en mm).
I aquí està el meu dubte, per calcular la precipitació seria correcte fer aquesta operació?
Per exemple, recollim segons la probeta 3mm
Si en 0.7854 m2 ------ 3 mm en 1 m2 ------ X
Hauria recollit 3.8 mm ?
Seria correcte?. També es podria mirar de comparar amb un Hellman i llavors fer una "conversió"
És una idea "descabellada" o te sentit?
Apa, salutsss!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2352

|
Per exemple, recollim segons la probeta 3mm
Si en 0.7854 m2 ------ 3 mm en 1 m2 ------ X
Hauria recollit 3.8 mm ?
Seria correcte?. No, porque 78.54 cm2 no son 0.7854 m2. son 0.007854 m2. Luego habrías recogido 381.9 mm. uishhhh  "Cagada l'hemus" Aquestes mates...  Llavors, la probeta del Hellman és especial o n'és una estàndar. Com ho podria fer? Teniu alguna sol·lució? Gràcies Cap problema si fas la "regla de tres" correctament. Si l'embut és de més diàmetre, millor. Tindràs més mostra d'aigua (menys error de mostreig) i més volum a l'hora de posar a la probeta (menys error de mesura).
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 

Informàtic desaprofitat
|
Ok.
Poso un embut per millorar les lectures, la precipitació va a parar a un recipient. Ho poso en una probeta i llavors...
Com calcular correctament l'aigua caiguda?
Gràcies.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 

Informàtic desaprofitat
|
Algú em pot confirmar que el diàmetre d'un Hellmann és de 16cm?
Gràcies.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|