Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
8 Octubre de 2008, 07:02:09
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Garita Casera Acabada
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Garita Casera Acabada  (Llegit 712 vegades)
Phoenix
Cumulus Congestus
*
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 1430

Everest..... el meu repte d'aquesta vida... :)

Garita Casera Acabada
« en: 17 Gener de 2007, 23:22:27 »

Hola Companys... l'altre dia vaig decidir de començar a fabricar la Garita que ja fa temps tenia el material....  Embarrassed
Aquí us presento algunes fotos que he fet durant el procediment de fabricació, crec que el resultat ha estat força bó i total m'hauré gastat uns 18€ (3000 ptas).

Aquí podeu veure el sistema de muntantge que he optat, amb les barres i femelles que s'enrrosquen, això ho utilitzo pels plats inferiors. (Són plats de test, ja de color blanc).

El forat pel ventilador ha d'anar a mida, jo utilitzo un ventilador d'un processador AMD de 12 v, realment dona bons resultats.

Seguim col·locant la resta de plats foradats, on anirà el sensor de l'estació.

Utlitizo un petit angle com a sistema de subjecció del sensor dins de la Garita.

Instal·lació del Sensor....

Instal·lació del plat amb el ventilador.... (El sensor ja queda interioritzat)

El ventilador funciona perfectament.....

Per l'últim plat utilitzo petits tubs que faràn de "tope", en lloc de femelles, ja i que així tindré un accés molt més ràpid al sensor per quan hagi de canviar les piles o fer alguna altre cosa....

Finalment decideixo col·locar un parell de plats més, però més amunt i junts, així em serviran de sistema de subjecció de tota la garita....
I bueno... en principi ja estaria finalitzada....

Garita instal·lada al costat de la finestra... cara nord... i bueno, esperem que no em diguin res, visc en un bloc de pisos, en un 6é pis i canta una mica...  Grin

Sistema de subjecció de la Garita que he empleat.....

I ja está!!  Grin

Que us sembla???
En línia

Cerdanyola del Vallès - Serraparera
Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 9990

Re: Garita Casera Acabada
« Resposta #1 en: 18 Gener de 2007, 10:15:49 »

Es un error situar el sensor en cara nord, en un lloc on no hi toca el sol. Es una zona freda. No tindràs temperatures altes, però no seran reals. S'ha de posar en un lloc on hi toqui el sol tot el dia --mentre hi hagi sol Tongue
T'has fixat en les muntanyes on hi ha neus perpètues? Creus que és perquè en aquella alçada no hi ha mai temperatures positives, o simplement perquè en aquell racó no hi toca mai el sol pel que la temperatura no pot pujar?
I després, a l'estar a tocar de la paret de la vivenda agafarà la temperatura d'aquesta. El totxo és refractari i acumula la calor de la vivenda.
Per saber com es comporta l'abric cal que el posis a ple sol.

Wink
En línia

MeteoCerdanyola
Cumulonimbus Incus

Missatges: 7127

Tardor 08, ja es aquí!

« Resposta #2 en: 18 Gener de 2007, 10:25:30 »

Té bona pinta la garita noi Cheesy
però clar el lloc no es mes adient per aquest tipus de coses, l'ideal seria al terrat en un espai força ventilat i ampli sense parets o fons de calor properes, però segur que no la pots posar en altre lloc... Undecided

per cert avera si quant vagi per la zona del pisos 2000 la veig Grin

salutacions! Wink
En línia

Cerdanyola del Vallès, Vallès Occidental - 120 mnsm.
Observatori Cerdanyola Centre -  Observatori Cerdanyola Serraparera
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8430

« Resposta #3 en: 18 Gener de 2007, 10:42:03 »

te bona pinta...però un detall que em diu l'experiencia, a part de l'ubicació que ja t'ho ha comentat l'Egarenc, per molt venitlador que possis, si no fas que l'aire vingui guiat per d'un tub on possis el sensor, no tens res a fer, l'aire que el ventilador mourà, serà el de més aprop i no pass el que et vingui de sota del sensor....
En línia
g-force
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6379

Ibiza ciudad

« Resposta #4 en: 18 Gener de 2007, 10:53:33 »

http://meteoclimatic.wikispaces.com/protocol_ca

Y si resumimos....
Una vegada protegit el sensor, aquest es col·locarà en un lloc prou allunyat de parets i terra del propi edifici (dos metres com a mínim) i als quatre vents i a plè sol. Recordem que aquest sensor ha de mesurar la temperatura de l'aire, no la radiació que reflexin les parets i terra dels edificis!
En línia

Puerto de Sant Antoni               http://www.meteoibiza.com

Previsión local para Sant Antoni de Portmany: Modelo gráfico - Versión texto - RSS

Previsión local para Ibiza ciudad: Modelo gráfico - Versión texto - RSS

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2391

« Resposta #5 en: 18 Gener de 2007, 12:16:41 »

Un altre detall:

Fa temps que faig anar un invent similar sense aspiració forçada i crec que les varilles roscades transmeten bastanta escalfor del sol que hi toca a la seva part superior i a l'escaire de subjecció (es posen ben calentes quan hi toca el sol). Crec que és un assumpte que hauria de millorar. En el teu cas la transmissió de calor cap el sensor es veuria més agreujada per l'escaire metàlica de dins.

En línia
Timonet gelat
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3305

« Resposta #6 en: 18 Gener de 2007, 13:53:23 »

Compartixc la opinió de Egarenc, has de ubicar-la a altre lloc millor.

De tota manera, he de felicitar-te, tens la garita de plats casers més ben currada que he vist a tots els fòrums.
En línia

Ontinyent, 330-390 msnm, La Vall d'Albaida. València. 16,1ºC i 560 mm
Observatori passeig de les Germanies - Observatori st. Josep

Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 9990

« Resposta #7 en: 18 Gener de 2007, 14:47:26 »

De tota manera, he de felicitar-te, tens la garita de plats casers més ben currada que he vist a tots els fòrums.

http://forum.catmeteo.com/index.php/topic,9165.0.html

Roll Eyes Roll Eyes
En línia

Timonet gelat
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3305

« Resposta #8 en: 18 Gener de 2007, 15:09:34 »

Roll Eyes Roll Eyes

Jo em referia que la veig ben montada en el sentit de la horizontalitat dels plats, la subjecció idónea, etc... la garita del Cota és altra meravella del fòrum, en el que explicava detalladament en forma de tutorial garitero...

No vull amb açó despreciar cap treball, home !!
En línia

Ontinyent, 330-390 msnm, La Vall d'Albaida. València. 16,1ºC i 560 mm
Observatori passeig de les Germanies - Observatori st. Josep

Phoenix
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1430

Everest..... el meu repte d'aquesta vida... :)

« Resposta #9 en: 18 Gener de 2007, 19:56:57 »

Roll Eyes Roll Eyes

Jo em referia que la veig ben montada en el sentit de la horizontalitat dels plats, la subjecció idónea, etc... la garita del Cota és altra meravella del fòrum, en el que explicava detalladament en forma de tutorial garitero...

No vull amb açó despreciar cap treball, home !!

jejejejeje...... jo crec que totes estan bé... mentre facin el que han de fer....

Per la situació, no crec que tingui gaires problemes de situarla en una altre lloc, com al terrat del bloc de pissos, al viure en un 6e´, no tinc gaires problemes per rebre senyal ja que sols te 7 pisos... no ho he comprobat encara però suposo que funcionarà sense problemes. El vaig col·locar a cara nord pensant en que la situació era la mateixa de un sensor sol, sense abric, però clar... teniu raó... per això se li posa l'abric, per tenir temperatures reals.

te bona pinta...però un detall que em diu l'experiencia, a part de l'ubicació que ja t'ho ha comentat l'Egarenc, per molt venitlador que possis, si no fas que l'aire vingui guiat per d'un tub on possis el sensor, no tens res a fer, l'aire que el ventilador mourà, serà el de més aprop i no pass el que et vingui de sota del sensor....

Sobre això.... m'hauries de explicar una mica millor, no entenc gaire el que m'estàs dient, tota la zona està ventilada i suposem que l'aire que empeny el ventilador es el mateix que podria rebre el sensor. No ho acabo d'entendre això.... 

REspecte les barilles metàl·liques, suposo que no afectaran gaire, ja i que tenen molt poc gruix, i la zona on capta el sensor la temperatura, les barilles estan totalment protegides pel mateix abric... igualment suposo que amb la ventilació no hi ha cap problema...

Quan pugui probaré tots el vostres consells.... a vore que passa.... es que viure en un bloc de pisos no et deixa moltes possibilitats...  Undecided Per això intentem aconstar-nos el més possible a la situació ideal, encara però, que mai ho aconseguirem... jeje  Wink

Gràcies a tots! Seguiré informant i col·locaré alguna foto a veure que tal....
En línia

Cerdanyola del Vallès - Serraparera
Pàgines: [1] 2 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió