Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
14 Octubre de 2008, 07:15:59
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Senyor arcus (MeteoBDN)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Nuevo parque eolico en Tarragona
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 3 4 [5] 6 7 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Nuevo parque eolico en Tarragona  (Llegit 2131 vegades)
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 9444

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.

Re: Nuevo parque eolico en Tarragona
« Resposta #40 en: 3 Febrer de 2007, 15:08:31 »

algú està disposat a no consumir o fer-ho molt menys?

y este problema lo ha de cargar tarragona en las espaldas como siempre? o nos repartimos la faena, cosa que no veo que vaya por aqui los tiros?

Porque no se apuesta como dinamarca o Gran Bretanya en hacer los paerques eolicos más grandes del mundo en el mar? 10 km mar adentro no molesta a nadie?

Porque no lo hacemos en el mar como ellos y no pones 80 ventiladores pones 300?

porque somos un pais de cutres! y porque las cosas bien hechas valen dinero y como somos cutre prometemos oros y moros a 10 habitantes de pelacanyas y nos sale más barato y ganamos lo mismo

porque presumimos de pais rico y a la hora de hacer las cosas como se podrian hacer y como los paises potentes europeos hacen por el impacto paisajistico que ocasionan, no nos rascamos el bolsillo y hacemos la cosa a lo cutre
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
http://www.rodamet.net/fotos
Web
www.rodamet.net
altasegarra
Cumulonimbus Calvus
**

Gènere: Masculí
Missatges: 3847

« Resposta #41 en: 3 Febrer de 2007, 17:17:38 »

Totalment d'acord amb tu, no té perque ser tarragona qui rebi tota la merda, tot i que ara ja ens comença a arribar a nosaltres una part de la merda.. aqui també som 4 gats i com que no fem gaire soroll...

això que dius dels parcs eòlics marins, em sembla bé també, però crec que ja hi va haver alguna idea al respecte i els ecologistes es van queixar perque perjudicava les migracions dels ocells (com si en tot el mar sols es pugués passar pels molins Roll Eyes)

En línia

Calaf (Alta Segarra), 700 m d'alt, terra de boires

Venc pluviòmetre Hellmann de 120 mm (2 unitats) per falta d'ús, preu a negociar, en bon estat
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 19031

Un xic de Tramuntana

« Resposta #42 en: 3 Febrer de 2007, 20:49:42 »

la meva opinió es que cre que l'impacte en la vida animal/vegetal , en una instal:lació marina´seria més gran que en una de terrestre ... senzillament perque la regeneració en terra es el doble de ràpida que al mar .

una regeneració de psidònia triga 300-800anys , i una pineda en triga 25-60 anys.  Tongue

no tinc ni idea de la viabilitat d'un parc eòlic marí ... a quina distància es faria d ela costa , quin efecte hi tindrien els temporals, d'això s'ha d'estar segur Tongue
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #43 en: 4 Febrer de 2007, 00:33:14 »

pués en muchos paises potentes europeos se hacen en el mar si ellos lo hacen quiero pensar que lo tienen más estudiado el asunto que nosotros, no cuesta mucho para ello, y han llegado a la conclusión de hacerlos en el mar

toda la porqueria va al mar de tu lavabo al mar eso de millones de personas, plasticos y de todo y hace 100 años, se sabe que un gran numero de petroleros limpian los barcos en alta mar en el Mediterráneo, no creo que el problema sean los ventiladores ahora, ni ponerlos sea el mal del mar

eso si espigones y puertos deportivos los que hagan falta que eso no impacta y no cambian las mareas en las costas, que se lo digan a los del Maresme que se les ajunta el mar y la via ya
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
Web
www.rodamet.net
Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 9992

« Resposta #44 en: 4 Febrer de 2007, 00:47:39 »

pués en muchos paises potentes europeos se hacen en el mar si ellos lo hacen quiero pensar que lo tienen más estudiado el asunto que nosotros, no cuesta mucho para ello, y han llegado a la conclusión de hacerlos en el mar

Grin Grin

a) reflexiona esa sentencia y descubre la trampa

b) dado que por mucho que nos emperremos el viento seguirá soplando en los mismos sitios, si pusiesen los molinos en el mar a 30 millas frente la costa del Delta, qué dirías?

Con lo que se puede plantear la siguiente pregunta:
- El problema son los molinos o que estos se pongan en Tarragona?

A mi no me supondía ningún problema si los molinos estuviesen a 5 km de mi casa. Dirás: claro, como que no te los van a poner, así también yo soy solidario! Pero entonces te pregunto: por qué no pondrían molinos a 5 km de mi casa?

Con cariño! Grin
En línia

MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 11439

¿Quis custodiet ipsos custodes?

« Resposta #45 en: 4 Febrer de 2007, 02:30:47 »

Osti Roda, t'has explaiat ben a gust !!! Però conincideixo amb tu amb tot el que dius...ja n'hi ha prou de molins a Tarragona, que en fiquin a Montjuich, al  Tibidabo i Collserola i sabràn el que llevar-se pel matí i veure una filera impresionant de ventiladors de 80 metres d'alt carenant tota la serra del Boix...uyyy que bonic....
En línia

Per fi he arribat a la puta maleida xifra dels 10.000 posts
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 19031

Un xic de Tramuntana

« Resposta #46 en: 4 Febrer de 2007, 10:12:39 »

Roda , mira que te digo .... si plantan una seria de molinos de esos por ej en el Golf de Roses , frente l'Escala , en un sitio quese sepa que no hay praderas de posidonia  Roll Eyes , y esto vale para junto a los molinos , poner el fondo lleno de bloques rocosos o containers de tren bandonados , de tal forma que creen un ambiente propicio para los peces a la misma vez que se cierre esta parte del golfo de la actividad pesquera massiva , ya firmo ahora ....

de poderse momtar bien supongo que se puede hacer ... lo queno se es si nuestra engenieria es comparable a la de los paises nordicos  Tongue

eps meteotortosa , jo ja ho he dit alguna altre vegada , per mi que posin n parc eòlic al Tibidabi i tanquin la tèrmica de Sant Adrià  Tongue
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #47 en: 4 Febrer de 2007, 11:01:09 »

Roda , mira que te digo .... si plantan una seria de molinos de esos por ej en el Golf de Roses , frente l'Escala , en un sitio quese sepa que no hay praderas de posidonia  Roll Eyes , y esto vale para junto a los molinos , poner el fondo lleno de bloques rocosos o containers de tren bandonados , de tal forma que creen un ambiente propicio para los peces a la misma vez que se cierre esta parte del golfo de la actividad pesquera massiva , ya firmo ahora ....

de poderse momtar bien supongo que se puede hacer ... lo queno se es si nuestra engenieria es comparable a la de los paises nordicos  Tongue

eps meteotortosa , jo ja ho he dit alguna altre vegada , per mi que posin n parc eòlic al Tibidabi i tanquin la tèrmica de Sant Adrià  Tongue

exacto fijate ahora se meten espigones sumergidos tipo barrera australiana, por ej... entre Comarruga y Torredembarra hay uno a unas millas desde hace muchos años y se a repoblado mucho como dices, encima de eso metes molinos y matas dos pajaros de un tiro, tines molinos que se sujetan bajo un gran dique pedroso submarino que crea habitats y regenera especies

alguién lo ha pensado? No

porque sale caro

entonces no presumamos tanto de país, si no eres capaz de hacer lo que si hacen otros paises, repito más barato para la empresa que explota la energia prometer oros y moros a 4 vecinos de pelacanyes, así va el país y este hecho es un chantaje con excusa energetica y un abuso de poder, beneficiandote de la realidad del país es decir poco presupuesto municipal y el olvido de los pequeños pueblos interiores, ya que estos no han sufrido o beneficiado del financiamiento siciliano de las zonas grandes, ricas y por general costeras
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
Web
www.rodamet.net
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #48 en: 4 Febrer de 2007, 17:48:51 »

pido perdón si con mi anterior tópic u otros he herido la sensibilidad de algunas personas, lo siento, perdonad no era mi intención, como parte afectada lo debato con pasión y a veces con demasiada pasión lo reconozco, la injusticia me pone muy nervioso

saludos Smiley
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
Web
www.rodamet.net
JOS_NbCh
Papa Jos
Cumulus Mediocris

Missatges: 613

« Resposta #49 en: 4 Febrer de 2007, 19:45:17 »

Si no vaig errat els paren per seguretat, hi ha una velocitat de vent X que a partir de la qual és perillós pel fucionament de l'aparell

per això diuen que ens han posat el parc eòlic de rubió, i ara vindrà rubió-2, els de pujalt, montmaneu, veciana..etc etc, en total, més de 200 molins de vent nous en un radi de 10 km al voltant de Calaf en els propers anys. Perquè els posen aquí? Els promotors són privats, per tant dubto que inverteixin una milionada en posar molins per fer bonic. En contra del que dius tu roda, aquí si que fa vent, i més del que creus. Mai farà un temporal de 120 km/h, però amb aquestes velocitats el sistema no funciona. És millor vents sostinguts de poca o mitja velocitat com els que tenim aquí per a que funcioni. Un exemple clar és l'estiu, les marinades, els catabàtics de l'hivern quan hi ha boira (boira aquí no implica absència total de vent). Des de la finestra de casa veig tots els molins, estem enmig d'un anticicló, i estan rodant a tota velocitat. Abans d'instal·lar-los va haver torres de mesura de velocitat i durada del vent bastants anys, per tant, no crec que siguin tant idiotes de gastar-se milers de milions (repeteixo, de capital privat) per posar molins en un lloc que no serveixin per res.

Val, però hi ha coses que no acabo d'entendre. Posaré un símil:
Imagina't que baixes amb la teva bicicleta un port de muntanya i et cal llum per baixar-lo, i tens un "alternador" d'aquells cutres blancs per la bici (suposo que saps quins vull dir).
Bé, doncs si baixes a 100 km/h suposo que el pobret alternador es fondrà o la rodeta se n'anirà a pendre pel sac. Però..., i si frenes la bicicleta i vas baixant tota l'estona a entre 30 i 50? A l'alternador no li passa res i tens llumeta en tota la baixada.
És a dir, no poden trobar cap sistema per retenir el gir en cas de ventada per no tenir que parar-los. És que el colmo és dir que els hem de para per massa vent.  Roll Eyes

Si que tienen sistemas de freno, por encima de un porcentaje de viento la energía generada es constante, pero el deterioro de las piezas aumenta mucho, por eso les ponen un limitador para que no pase de una velocidad.

En mi pueblo (Higueruela) está ubicado el parque eólico más grande de ESpaña, y también estuvieron años midiendo con esas torretas, y los resultados fueron óptimos, vientos moderados durante gran parte del año, constantes, eso es lo que da el rendimiento óptimo, y no los vientos muy fuertes, que hacen que se desgaste más el mecanismo.

Mi zona me imagino que es cómo la Segarra, es el paso entre la vertiente levantina/mediterranea y la meseta, casi siempre hay viento.

Saludos.
En línia
Pàgines: 1 2 3 4 [5] 6 7 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió