Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Autor
|
Tema: Escalant a Montserrat (Llegit 275 vegades)
|
Ignasi
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 120

El Midi d'Ossau des de l'Anayet (agost 2004)
|
Salutacions a tots. Aquest és el primer reportatge que penjo a Catmeteo i espero que us agradi
És l’escalada a l’Agulla de l’Arbret, al sector montserratí d’Agulles
Aquí teniu unes imatges de l’ubicació.
Aquesta foto, que abarca tota la zona d’Agulles, la vaig fer des del Montgròs, un dia que hi vaig anar amb en Meteocoll i en Segarró

Aquesta altra, “made in” Meteocoll, ens va aproximant a l’objetiu

Una més, en la que assenyalo amb fletxes verdes els punts de reunió, en blau el rapel de 50 metres i en vermell la via de 100 metres, tota ella de IV grau, amb alguns passos de IV+ (per a mí, bastant difícil)

Preparar i distribuir correctament el material que portarà cada u és fonamental per assolir l’objetiu sense excessius ensurts

Durant l’aproximació, l’Agulla de l’Arbret es presentava altiva i desafiant davant els nostres ulls

Aprofito per presentar-vos en Ricard, amic meu escalador, el meu mestre… algú de qui et pots refiar, a la pared i sempre

Aquí em veieu, content i relaxat, durant l’aproximació. Una estona més tard, anava una mica més encongit

Aquesta foto a peu de via és l’única en la que sortim tots: a dalt jo, en Marc i en Ricard, a baix l’Anna i la Marj. Se’ns veu contents.

I comença la festa amb una paret llarga de IV+ en la que un ja comença a pensar… “però a mí qui em mana ficar-me en aquestes coses. En Ricard la puja com si anés pel passeig marítim

El primer llarg ja s’acaba. Estic gairebé a la primera reunió. La Marj ha pujat com una exhalació. En Marc i l’Anna, formen una altra cordada i pujen després.

Aquí arriba en Marc, que está entrenant per anar-se’n al juny a fer un 8000 amb l’Anna i altres bojos de la Catalunya central

S’instal·la en una reunió que queda just al costat de la nostra. Mentre el mestre se’n va cap amunt, li fem una foto al futur vuitmilista

Dues imatges del segon llarg, també molt exigent, que ens deixa molt a prop cerca del cim de l’agulla: primer Marj i després jo

El tercer llarg no és tant exigent i és molt curt, de manera que no dóna temps a fer gaires fotografies. A més, el terra queda molt avall com per distreure’s amb tonteries. Arribem a l’arbret que dóna nom a l’agulla i muntem la tercera i darrera reunió. Des d’allà es veu la carratera a sota i l’aparcament de Can Massana

Des de l’arbret, assolir el cim é un passeig, però cal fer-ho amb precaució (100 metres darrere, 200 davant, i 50 als costats)

Baixarem per la dreta aprofitant les instal·lacions. Unim les dues cordes que portem i així baixem d’una tirada

Seguim el mateix ordre: Ricard, Marj i Ignasi

I les dues últimes fotos abans d’arribar a terra, en un rapel de 50 metres, en part volat.

Per fi els peus toque el terra, del que no s’haurien d’haver separat. Torno a ser jo, tot i que estic esgotat. Content d’haver-ho aconseguit i d’haver compartit el dia amb una gent estupenda, que fan que la muntanya sigui sempre amable.
Per acabar, una bonica imatge de l’Agulla de l’Arbret presa des d’una agulla veïna

Amb aquest reportatge no vull provocar a ningú i adverteixo que l’escalada clássica és un esport de risc i que cal practicar-lo prenent les adeqüades precaucions.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salutacions,
Ignasi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34324

|
Bon reportatge, no hi ha dubte !!

No està malament aquesta agulla, no vegis quines "vistes" més heavys.
Molta sort als teus dos companys amb el 8mil, això ja són paraules majors.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
nasiet
Sinner, la lupa!!
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5053

Penyagolosa, Gegant de pedra.
|
Guapo de veres el report, Ignasi ( tocayo).
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2406

|
Molt guapo Ignasi i enhorabona per haver tornat a aquesta activitat.
Veig que tenim una edat similar però els meus mosquetons fa temps que necessiten 3 en 1 i els meus genolls encara més.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1] 2
|