Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
14 Octubre de 2008, 06:53:33
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Senyor arcus (MeteoBDN)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Fotografia
| |-+  Galeria muntanyenca
| | |-+  Escalant a Montserrat
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Escalant a Montserrat  (Llegit 276 vegades)
Ignasi
Cumulus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 120

El Midi d'Ossau des de l'Anayet (agost 2004)

Escalant a Montserrat
« en: 22 Gener de 2007, 13:10:27 »

Salutacions a tots. Aquest és el primer reportatge que penjo a Catmeteo i espero que us agradi

És l’escalada a l’Agulla de l’Arbret, al sector montserratí d’Agulles

Aquí teniu unes imatges de l’ubicació.

Aquesta foto, que abarca tota la zona d’Agulles, la vaig fer des del Montgròs, un dia que hi vaig anar amb en Meteocoll i en Segarró

Aquesta altra, “made in” Meteocoll, ens va aproximant a l’objetiu

Una més, en la que assenyalo amb fletxes verdes els punts de reunió, en blau el rapel de 50 metres i en vermell la via de 100 metres, tota ella de IV grau, amb alguns passos de IV+ (per a mí, bastant difícil)

Preparar i distribuir correctament el material que portarà cada u és fonamental per assolir l’objetiu sense excessius ensurts

Durant l’aproximació, l’Agulla de l’Arbret es presentava altiva i desafiant davant els nostres ulls

Aprofito per presentar-vos en Ricard, amic meu escalador, el meu mestre… algú de qui et pots refiar, a la pared i sempre

Aquí em veieu, content i relaxat, durant l’aproximació. Una estona més tard, anava una mica més encongit

Aquesta foto a peu de via és l’única en la que sortim tots: a dalt jo, en Marc i en Ricard, a baix l’Anna i la Marj. Se’ns veu contents.

I comença la festa amb una paret llarga de IV+ en la que un ja comença a pensar… “però a mí qui em mana ficar-me en aquestes coses. En Ricard la puja com si anés pel passeig marítim

El primer llarg ja s’acaba. Estic gairebé a la primera reunió. La Marj ha pujat com una exhalació. En Marc i l’Anna, formen una altra cordada i pujen després.

Aquí arriba en Marc, que está entrenant per anar-se’n al juny a fer un 8000 amb l’Anna i altres bojos de la Catalunya central

S’instal·la en una reunió que queda just al costat de la nostra. Mentre el mestre se’n va cap amunt, li fem una foto al futur vuitmilista

Dues imatges del segon llarg, també molt exigent, que ens deixa molt a prop cerca del cim de l’agulla: primer Marj i després jo

El tercer llarg no és tant exigent i és molt curt, de manera que no dóna temps a fer gaires fotografies. A més, el terra queda molt avall com per distreure’s amb tonteries.
Arribem a l’arbret que dóna nom a l’agulla i muntem la tercera i darrera reunió.
Des d’allà es veu la carratera a sota i l’aparcament de Can Massana

Des de l’arbret, assolir el cim é un passeig, però cal fer-ho amb precaució (100 metres darrere, 200 davant, i 50 als costats)

Baixarem per la dreta aprofitant les instal·lacions. Unim les dues cordes que portem i així baixem d’una tirada

Seguim el mateix ordre: Ricard, Marj i Ignasi

I les dues últimes fotos abans d’arribar a terra, en un rapel de 50 metres, en part volat.

Per fi els peus toque el terra, del que no s’haurien d’haver separat. Torno a ser jo, tot i que estic esgotat. Content d’haver-ho aconseguit i d’haver compartit el dia amb una gent estupenda, que fan que la muntanya sigui sempre amable.

Per acabar, una bonica imatge de l’Agulla de l’Arbret presa des d’una agulla veïna

Amb aquest reportatge no vull provocar a ningú i adverteixo que l’escalada clássica és un esport de risc i que cal practicar-lo prenent les adeqüades precaucions.

En línia

Salutacions,

Ignasi
torreneules
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2650

fageda montseny

Re: Escalant a Montserrat
« Resposta #1 en: 22 Gener de 2007, 13:17:44 »

Bon report!! quines vistes de la pujada!!
En línia

hospitalet de llobregat, barri de sant josep

**tota la terra que el meu cor estima,
des d'aci es veu en serres onejar**

Ignasi
Cumulus

« Resposta #2 en: 22 Gener de 2007, 13:27:10 »

Gràcies, gràcies...   Wink
En línia

Salutacions,

Ignasi
piolet
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1517

El Taga des de casa

« Resposta #3 en: 22 Gener de 2007, 13:31:54 »

Molt guapo el report Ignasi !!! 

M'has de passar la ressenya.

Aproximació?

En línia

Queralbs 1235 msnm... BCN Les Corts 40 msnm

meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**

Missatges: 34324

« Resposta #4 en: 22 Gener de 2007, 14:33:37 »

Bon reportatge, no hi ha dubte !!

Cheesy

No està malament aquesta agulla, no vegis quines "vistes" més heavys.

Molta sort als teus dos companys amb el 8mil, això ja són paraules majors.

Cheesy
En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

Cota
Papa Cota
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8597

Un bitxo a casa....

« Resposta #5 en: 22 Gener de 2007, 14:34:15 »

Cullons, per aquí encara no he pujat a Montserrat... s'haurà de probar algun dia... quan tingui temps... 

Molt bon repor.... i felicitats, fa molt temps vaig arribar a pujar fins a v i v+, però mai vaig passar d'allà, no m'hi vaig ficar... ara em seria dificil pujar per on heu pujat... no li treguis mèrit, sembla poca cosa però un cop estàs enganxat a la paret, amb la roca fregant-te el nas i els collons al coll no penses igual....  Grin Wink
En línia

Pallejà, a 41 msnm... amb el Llobregat als meus peus i la Montse treient el nas..

El meu equip de butxaca....

Ignasi
Cumulus

« Resposta #6 en: 22 Gener de 2007, 15:25:24 »

Gràcies nois !!
Tens tota la raó, CotaZero: "amb la roca fregant-te el nas i els collons al coll". Just aquest és el sentiment que tinc quan ho faig, però quan sóc novament a baix... sento una gran satisfacció. Pensa que jo escalava una mica quan feia cou (allà pel 1976). Tornar a posar-s'hi ara, costa una mica, però en Ricard em senyala el que puc fer i el que no puc fer... i me'n refïo.
En línia

Salutacions,

Ignasi
nasiet
Sinner, la lupa!!
Cumulonimbus Incus

Missatges: 5053

Penyagolosa, Gegant de pedra.

« Resposta #7 en: 22 Gener de 2007, 17:48:16 »

Guapo de veres el report, Ignasi ( tocayo).
En línia

Low pressure
Cumulonimbus Incus

Gènere: Femení
Missatges: 4903

Vaxholm - Suècia

« Resposta #8 en: 23 Gener de 2007, 15:33:47 »

Genials!!!! Wink
En línia

Sta. Coloma de Cervelló ~ 50msnm

"No pots arribar a imaginar com t’odio. No suporto que em remenis els cabells, que t’arrapis al meu cos. M’alteres, em desestabilitzes, em fas venir mal de cap, m’enterboleixes el pensament. I sempre acabes fent-me plorar.
No cal que piquis més al vidre. No et deixaré entrar. Fuig, deixa’m estar. Maleït siguis, vent."
boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2406

« Resposta #9 en: 23 Gener de 2007, 18:07:18 »

Molt guapo Ignasi i enhorabona per haver tornat a aquesta activitat.

Veig que tenim una edat similar però els meus mosquetons fa temps que necessiten 3 en 1 i els meus genolls encara més.
En línia
Pàgines: [1] 2 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió