Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
8 Gener de 2009, 04:26:53
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
La força del llevant (Tramu)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Nou aparatet
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 3 4 [5] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Nou aparatet  (Llegit 2079 vegades)
casacota
Cumulus Congestus
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 1403

Re: Nou aparatet
« Resposta #40 en: 31 Gener de 2007, 18:03:23 »

Al final el que faré es comprar-me un portàtil d'aquestos de 4 duros

No t'en fiis massa. Jo ho vaig intentar amb uns DELL i al cap de 3 dies el disc dur començava a fer coses rares fins que s'aturava, i no hi havia manera de reiniciar. Els HDD aquests de 2.5 polzades no van gaire bé per això, es nota al cap de dies de rodar sense parar (cosa que no fan mai, com a mínim de tant en tant hivernen).

Els únics que m'ha funcionat són IBMs originals anteriors al 2003, amb la resta no ho he aconseguit mai, i sembla que no té res a veure amb el sistema operatiu. I per desgràcia els IBM aquest amb Linux no arrenquen, es pengen amb una pantalla plena de brossa i el ventilador a 20000 voltes.

No et vull fer por, però que després no em maleeixis els ossos.

Precisament ara estic mirant un altre camí: PC normals, amb ventiladors "capats", sense tarja de video ("headless") i amb underclocking, però fins ara només trobo pàgines del contrari, overclocking. Igual amb un estabilitzador de tensió a l'alimentació de la CPU puc aconseguir un "underclocking" de manera física, abaixant el voltatge.
En línia

Garíl
Lalolaaaaiiiiiiiii ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Gènere: Masculí
Missatges: 13268

Sé de uno que se ha puesto palote...... XD

« Resposta #41 en: 31 Gener de 2007, 23:06:12 »

Collons quins malsdecap cada vegada que ho tinc mig clar s'em gira la ceba Grin

Aquestos mini ITX amb tant poca caixa per ventilar, encara que produeixin "poca" calor, funcionant 24/365 creus que podrien aguantar esoticament Huh
En línia

Cambrils (Tarragona)
Rainwise MKIII Professional + Datalogger + Oracle
www.meteocambrils.com
www.meteoclimatic.com

casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #42 en: 1 Febrer de 2007, 00:09:12 »

Collons quins malsdecap cada vegada que ho tinc mig clar s'em gira la ceba Grin

Aquestos mini ITX amb tant poca caixa per ventilar, encara que produeixin "poca" calor, funcionant 24/365 creus que podrien aguantar esoticament Huh

N'he sentit a parlar molt bé, coneixo gent que els fa servir de servidor, i funcionen. Només dues coses:
cal que el disc dur sigui bo (gros, 7200 r.p.m.), els petits poden tenir els problemes abans citats dels portàtils.

La font d'alimentació de 12 volts ha de ser generosa i ben estabilitzada. Segons sembla això costa d'aconseguir. El millor és els sistema clàssic amb transformador, rectificador, filtre i estabilització (=fer-s'el un mateix).

Tot plegat el que acaba essent més fàcil i barat, relativament, és un PC normal "headless", amb ventiladors grossos suplementaris, tots a 5 volts (poc soroll i consum, bastant d'aire), i com a alimentació una instal·lació "solar sense pannells", que n'hi ha que porten fins i tot entrada a 220 (per als generadors de benzina quan no fa sol).
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2730

« Resposta #43 en: 1 Febrer de 2007, 09:11:21 »

Extenent una mica aquest tema que es prou interessant, plantejo més coses sobre els laptop i els 12 V.

Fa temps, va sorgir-me la possibilitat d'un treball de camp on potser caldria alimentar el meu laptop des del cotxe. (L' alimentador de 220 d'aquest aparell dóna 19 V, 4.74 A). Vaig anar al distribuidor a buscar un alimentador de cotxe. Se'ls hi havien acabat, la feina no es va fer, i aquí es va acabar l'assumpte.

Després de tant en tant he anat indagant. Coses vàries que m'han dit i/o he legit.

1 - Es pot alimentar sense problemes i directament dels 12-14.4 V del cotxe.
2 - No facis lo de [1] que te'l carregaràs.
3 - No es pot fer lo de [1] perquè obté els 12 V dc interns per "step down" i necessita una tensió bastant superior d'entrada. (Possible mentida, doncs el meu bé que va amb la bateria interna de 11 V).
4 - Es pot fer tranquilament [1]. Segons la tensió aplicada carregarà o no la bateria interna. Si la tensió externa baixa per sota d'un cert nivell (11 ó 10 V), conmutarà a la bateria interna. Si no carrega la bateria interna el consum esperat pot ser bastant inferior (aprox. 50%) del subministrat per l'alimentador de xarxa.

Com que es diu que els enginyers són persones que busquen problemes per cada solució, a veure qui pot afegir-hi quelcom més.

Jo, de moment, no he provat.
En línia
casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #44 en: 1 Febrer de 2007, 11:13:36 »

Això dels 12 directes, és perillós i no funciona sempre. Per els IBM podria, perquè van a 10.8 volts, alguns compac antics van justament a 12 volts, però els Dell en necessiten, segons model, 19 o 20...

Els de 12 volts poden funcionar, menys si engegues el motor, llavors la tensió puja a 14 volts i escaig, i petes la bateria del portàtil i, possiblement també el portàtil. Cal un estabilitzador, però estan fets sense cap mena de seguretat.

Per al teu cas, faria servir tècnica derivada del solar altra vegada: un estabilitzador ajustable. Aquí no n'hi ha, però a Suïssa es poden fins i tot comprar en supermercats - en tinc un per entrada entre 12 i 24 volts que estabilitza i filtra a qualsevol voltatge entre 1.5 i 12 volts, amb tot tipus de protecció (polaritat equivocada, curt-circuit, sobrecàrrega). És una capseta negra amb tres diodes i uns "jumper", actualment està integrat als sensors de l'estació meteorològica amb un pannell dintre un focus, i l'alimenta sencera. Es podria connectar sense cap problema al cotxe, i si no tens cotxe també a un pannell solar.

Per aquí pots trobar gairebé tot lo necessari per això, per fer SAIs a mida... jo hi he trobat tot lo necessari: http://www.tiendaelektron.com/
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2730

« Resposta #45 en: 2 Febrer de 2007, 09:35:21 »

Jo em referia a aplicar els 12-14.4 V a l'entrada d'alimentació externa, no directament a la placa i/o en substitució de la bateria interna.

En qualsevol cas, no m'atreveixo a fer cap prova sense saber abans com es distribuiex i es conmuta l'energia internament.

Per aquí pots trobar gairebé tot lo necessari per això, per fer SAIs a mida... jo hi he trobat tot lo necessari: http://www.tiendaelektron.com/

Interessant. La relació capacitat/preu de les bateries per aplicacions fotovoltaiques sembla prou bona.
En línia
casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #46 en: 4 Febrer de 2007, 13:10:34 »

Aquí deixo unes fotos del meu servidor amb SAI (més aviat un SAI amb servidor, s'en va als 200 Kg). En total té 11 ventiladors, tots rodant a 5 volts i gairebé no es senten. Engreixats amb grassa de liti amb disulfit de molibdè fa una oloreta de locomotora!

http://www.casacota.cat/teranyina?num=1170589569
En línia

Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 10057

« Resposta #47 en: 4 Febrer de 2007, 13:30:19 »

Com a dissenyador et moriries de gana, eh? Grin Grin Grin
En línia

casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #48 en: 4 Febrer de 2007, 13:42:53 »

Com a dissenyador et moriries de gana, eh? Grin Grin Grin

Evidentment, però no pas com a drapaire!
En línia

MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Missatges: 5718

Informàtic desaprofitat

« Resposta #49 en: 9 Febrer de 2007, 09:26:18 »

Cony, foto això a casa i surto jo  Grin

Osti quin muntatge!! Això és un "Sai" i el demés tonteries  Wink
En línia

De tots és sabut que la méteo no és exacte, depent de molts factors que CAP màquina ni persona pot adivinar ni manipular.

És el que te d'emocionant la méteo i que ens te enganxats a tots... Viure LA MÉTEO segon a segon, intentant esbrinar que pot arribar a passar...

GAUDIM DE LA MÉTEO!!!!
Pàgines: 1 2 3 4 [5] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió