Pàgines: [1] 2 3
|
 |
|
Autor
|
Tema: MEGACRiOMETEORS ... més casos (Llegit 910 vegades)
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 3511

|
Durant les dues recents setmanes han sigut noticia 3 casos relacionats amb els "blocs" de gel caiguts del cel ( a la zona d'Estats Units. És el que en diuen megacriometeors i que coneixereu bé ja que aquí, al nostre país, s'en va parlar molt ara fa un temps,... amb casos sonats (en tots els sentits ).
primer cas: Philadelphia
http://www.post-gazette.com/pg/07019/755073-85.stm
segon cas: San Diego
http://www.kfmb.com/story.php?id=77377# (hi ha video dels fets)
tercer cas: Florida
http://www.myfoxtampabay.com/myfox/pages/Home/Detail?contentId=2201712&version=3&locale=EN-US&layoutCode=TSTY&pageId=1.1.1
http://www.orlandosentinel.com/news/local/state/orl-stbriefs30_307jan30,0,215227.story?coll=orl-news-headlines-state

Doncs com és normal, es culpa al típic culpable de moda, ja sabeu qui vull dir, ... consequència directa o indirecta? vosaltres mateixos. Segons he llegit, uns 50 casos han estat registrats desde l'any 2000, el cas més "pesat" el d'un tros de gel a Brasil, de 220 kg . No deixa de ser un fenòmen estrany i digne d'estudi, la veritat.
RAM. Una teoria al respecte que va sortir al seu dia.
http://www.meteored.com/ram/numero5/megacriometeoros.asp
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4482

Neu, neu!!!
|
Personalment, no ho tinc gens clar, quan va passar aquí, vaig pensar que els espanyolitos eren uns catxondos (ho són!)... De fet, això és con el fenomen OVNI, que a més, no deixa de ser un objecte volant no identificat. Em vinc a referir però, al fet que sempre han caigut en condicions estranyes... Que jo sàpiga mai ningú ha vist caure un en directe, con el platerets volants. No ho sé, no ho tinc gens clar... El que em sabria greu és que es movilitzin científics i més parafernàlia i que uns quants se n'estiguin enfoten de gust. Mireu-vos això:
http://www.elmundo.es/navegante/2000/01/20/aerolitos.a.gogo.html
http://www.elmundo.es/2000/01/19/sociedad/19N0063.html
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4482

Neu, neu!!!
|
Si Jack Frost , està clar que segurament aquí, a Espanya, molts casos degueren ser broma però ….de qui va ser l’idea original? d’un bromista també? bromista amateur o “professional”?  Es pot entrar en infinites teories, però pel fòrum en que estem interessaria l’argumentació atmosfèrica a ser posible, tot i que crec que segurament continuarà sent un misteri. És que el que et vinc a dir és que potser no n'hi ha d'argumentació atmosfèrica.
Una idea podria ser que, gran quantitat de vapor d'aigua de l'origen que sigui -per exemple avions, coets espacials, erupcions, els propis processos meteorològics, etc.- quedés atrapat dins del jet stream. El jet stream podria concentrar-lo més en certes parts d'aquest, i amb unes condicions determinades, aquest vapor podria transformar-se en gel, com ho fa la calamarsa dins d'un núvol. Només un vent tan potent com el jet stream podria mantenir paquets de gel d'aquestes característiques en suspensió a l'atmosfera. És només una idea que fa temps que em ronda pel cap.
Sens dubte, continuarà sent un misteri...
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat

|
Bé, l'article referenciat amb l'enllaç que he posat a dalt (de la RAM) i basant-se en l'estudi del màxim representant espanyol, Martinez-Frias, deixava ja clares fa un temps (almenys per ell i el seu equip) certes postures que avui, em sembla, que per part seva, encara continuen vigents.
- no tots els casos eren bromes "simpàtiques".
- residus de lavabos d'avions o del fusellatge queden descartats.
- aigua de cometes no és, si aigua de pluja.
- formació del gel a partir de processos similars a la típica pedra /calamarsa.
- presència d'anomalia atmosfèrica que es va produir dies abans de les primeres caigudes de blocs de gel.
... los niveles de ozono en la atmósfera eran entonces inusualmente bajos sobre el sudeste español. Cuando se produce un descenso de estas características en los niveles de ozono, la troposfera es alcanzada por una mayor radiación solar, provocando un enfriamiento análogo en las capas más bajas de la estratosfera (según se describe en el artículo publicado en 2001 por Martínez Frías en la revista de la Academia de Ciencias de Suecia, AMBIO). En las fechas en las que cayeron las bolas de hielo, las diferencias de temperatura en las capas de la atmósfera crearon además, según los investigadores, fuerte cizalla de vientos (wind shear).
.... la baja estratosfera estaba extraordinariamente húmeda en el momento en que las grandes bolas de hielo cayeron sobre España y, teóricamente, una condensación de hielo en caída libre durante unos 19 kilómetros a través de una atmósfera casi saturada, y durante 10 minutos, es suficiente para que se forme una bola de hielo de más de un kilo. (Centro Mediterráneo de Estudios Ambientales de Valencia, Millán Millán)
- existeix, segons Martinez-Frias abundants i ben documentades proves que verifiquen que aquest fenòmen ja es donava abans de la invenció dels avions, desde principis del segle 19 i principalment després de 1950, quan els casos han aumentat considerablement.
- relació megacryometeor i calentament global, senyals de problemes més seriosos de caire mediambiental i un geoindicador del "canvi climàtic"
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat

|
el que sembla clar també és que continuen sent noticia. El recent estrenat 2007 ja té alguns casos (parlem de casos "oficials") . La pregunta que sorgeix és ... ¿serà que hi ha més testimonis i publicitat dels mateixos avui en dia? o serà un fenòmen que, pel que sigui, és troba en un periode àlgid d'aparició?
2000. numerosos casos. Canada, Austria, Holanda, UK, Italia, España, Colombia, Argentina
2001. 2 casos. España, Australia
2002. 8 casos. Portugal, UK, México, Holanda, España (3), USA
2003. 8 casos. Holanda (2), Canadá (1), USA (4), Italia (1)
2004. 10 casos. Holanda, UK (2), Suecia, USA (4), Nueva Zelanda, España
2005. 14 casos. Japón (2), Holanda, UK (2), USA (6), España (3)
2006. 10 casos. India, USA (7), UK, Sudáfrica
2007. 4 casos. USA
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|