Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
8 Gener de 2009, 03:17:17
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
La força del llevant (Tramu)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  MEGACRiOMETEORS ... més casos
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 3 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: MEGACRiOMETEORS ... més casos  (Llegit 910 vegades)
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 3511

MEGACRiOMETEORS ... més casos
« en: 1 Febrer de 2007, 00:42:25 »

Durant les dues recents setmanes han sigut noticia 3 casos relacionats amb els "blocs" de gel caiguts del cel ( a la zona d'Estats Units. És el que en diuen megacriometeors i que coneixereu bé ja que aquí, al nostre país, s'en va parlar molt ara fa un temps,... amb casos sonats (en tots els sentits  Grin).

primer cas: Philadelphia

http://www.post-gazette.com/pg/07019/755073-85.stm

segon cas: San Diego

http://www.kfmb.com/story.php?id=77377# (hi ha video dels fets)

tercer cas: Florida

http://www.myfoxtampabay.com/myfox/pages/Home/Detail?contentId=2201712&version=3&locale=EN-US&layoutCode=TSTY&pageId=1.1.1

http://www.orlandosentinel.com/news/local/state/orl-stbriefs30_307jan30,0,215227.story?coll=orl-news-headlines-state

Doncs com és normal, es culpa al típic culpable de moda, ja sabeu qui vull dir, ... consequència directa o indirecta?  vosaltres mateixos. Segons he llegit, uns 50 casos han estat registrats desde l'any 2000, el cas més "pesat" el d'un tros de gel a Brasil, de 220 kg  Lips Sealed . No deixa de ser un fenòmen estrany i digne d'estudi, la veritat.

RAM. Una teoria al respecte que va sortir al seu dia.

http://www.meteored.com/ram/numero5/megacriometeoros.asp
En línia

Guissona - La Segarra
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Incus

Gènere: Masculí
Missatges: 4482

Neu, neu!!!

Re: MEGACRiOMETEORS ... més casos
« Resposta #1 en: 1 Febrer de 2007, 00:58:27 »

Personalment, no ho tinc gens clar, quan va passar aquí, vaig pensar que els espanyolitos eren uns catxondos (ho són!)...
De fet, això és con el fenomen OVNI, que a més, no deixa de ser un objecte volant no identificat. Em vinc a referir però, al fet que sempre han caigut en condicions estranyes... Que jo sàpiga mai ningú ha vist caure un en directe, con el platerets volants. No ho sé, no ho tinc gens clar... El que em sabria greu és que es movilitzin científics i més parafernàlia i que uns quants se n'estiguin enfoten de gust. Mireu-vos això:

http://www.elmundo.es/navegante/2000/01/20/aerolitos.a.gogo.html

http://www.elmundo.es/2000/01/19/sociedad/19N0063.html
En línia

Poble Nou

Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred.  (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I)

Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu"

tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #2 en: 1 Febrer de 2007, 09:38:53 »

Si Jack Frost , està clar que segurament aquí, a Espanya, molts casos degueren ser broma però ….de qui va ser l’idea original? d’un bromista també? bromista amateur o “professional”?  Roll Eyes Roll Eyes Es pot entrar en infinites teories, però pel fòrum en que estem  interessaria l’argumentació atmosfèrica a ser posible, tot i que crec que segurament continuarà sent un misteri.
En línia

Guissona - La Segarra
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4482

Neu, neu!!!

« Resposta #3 en: 2 Febrer de 2007, 13:34:35 »

Si Jack Frost , està clar que segurament aquí, a Espanya, molts casos degueren ser broma però ….de qui va ser l’idea original? d’un bromista també? bromista amateur o “professional”?  Roll Eyes Roll Eyes Es pot entrar en infinites teories, però pel fòrum en que estem  interessaria l’argumentació atmosfèrica a ser posible, tot i que crec que segurament continuarà sent un misteri.

És que el que et vinc a dir és que potser no n'hi ha d'argumentació atmosfèrica.

Una idea podria ser que, gran quantitat de vapor d'aigua de l'origen que sigui -per exemple avions, coets espacials, erupcions, els propis processos meteorològics, etc.- quedés atrapat dins del jet stream. El jet stream podria concentrar-lo més en certes parts d'aquest, i amb unes condicions determinades, aquest vapor podria transformar-se en gel, com ho fa la calamarsa dins d'un núvol. Només un vent tan potent com el jet stream podria mantenir paquets de gel d'aquestes característiques en suspensió a l'atmosfera. És només una idea que fa temps que em ronda pel cap.

Sens dubte, continuarà sent un misteri...
En línia

Poble Nou

Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred.  (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I)

Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu"

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2730

« Resposta #4 en: 2 Febrer de 2007, 15:19:28 »

.....
Només un vent tan potent com el jet stream podria mantenir paquets de gel d'aquestes característiques en suspensió a l'atmosfera. És només una idea que fa temps que em ronda pel cap.

Algo d'això havia llegit i sobre la velocitat de vent que es podia necessitar per sustentació d'un bloc d'aquests, però no recordo quan, ni com, ni on. Potser era en un informe del CSIC sobre els "aero-hielitos made in spain". 
En línia
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #5 en: 2 Febrer de 2007, 19:50:34 »

Bé, l'article referenciat amb l'enllaç que he posat a dalt (de la RAM) i basant-se en l'estudi del màxim representant espanyol, Martinez-Frias, deixava ja clares fa un temps (almenys per ell i el seu equip) certes postures que avui, em sembla, que per part seva, encara continuen vigents.

- no tots els casos eren bromes "simpàtiques".

- residus de lavabos d'avions o del fusellatge queden descartats.

- aigua de cometes no és, si aigua de pluja.

- formació del gel a partir de processos similars a la típica pedra /calamarsa.

- presència d'anomalia atmosfèrica que es va produir dies abans de les primeres caigudes de blocs de gel.

... los niveles de ozono en la atmósfera eran entonces inusualmente bajos sobre el sudeste español. Cuando se produce un descenso de estas características en los niveles de ozono, la troposfera es alcanzada por una mayor radiación solar, provocando un enfriamiento análogo en las capas más bajas de la estratosfera (según se describe en el artículo publicado en 2001 por Martínez Frías en la revista de la Academia de Ciencias de Suecia, AMBIO). En las fechas en las que cayeron las bolas de hielo, las diferencias de temperatura en las capas de la atmósfera crearon además, según los investigadores, fuerte cizalla de vientos (wind shear).

.... la baja estratosfera estaba extraordinariamente húmeda en el momento en que las grandes bolas de hielo cayeron sobre España y, teóricamente, una condensación de hielo en caída libre durante unos 19 kilómetros a través de una atmósfera casi saturada, y durante 10 minutos, es suficiente para que se forme una bola de hielo de más de un kilo. (Centro Mediterráneo de Estudios Ambientales de Valencia, Millán Millán)

- existeix, segons Martinez-Frias abundants i ben documentades proves que verifiquen que aquest fenòmen ja es donava abans de la invenció dels avions, desde principis del segle 19 i principalment després de 1950, quan els casos han aumentat considerablement.

- relació megacryometeor i calentament global, senyals de problemes més seriosos de caire mediambiental i un geoindicador del "canvi climàtic"

En línia

Guissona - La Segarra
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #6 en: 2 Febrer de 2007, 20:00:10 »

algunes crítiques que reben els arguments de Martinez Frias són:

- les condicions meteorologiques que donen base a aquests fenòmens no són tan inusuals o estranyes.

- partint de les condicions atmosfèriques com a referent, el fenòmen del "unic" bloc de gel no és coherent ja que hauria d'anar acompanyat de més trossos de gel, mils, milions de boletes de gel més petites com a mínim.

- la manca de nuclis de condensació no pot explicar això ja que la presencia d'aerosols és sempre present en l'atmosfera per la formació dels hidrometeors.

- els hidrometeors com la pedra necessiten per creixer abundant  humitat i certa estona per anar creixent. La no presencia de nuvol implica que no hi ha processos convectius capaços de suportar tals pesos de gel. La superficie dels megacriometeors sugereix una repetida exposició a humitat.

- hi ha parts del fusellatge del avions no protegits de formació de gel i si, per alguna raó, es formés, seria aquest gel del que parlaríem.

- i sempre queda la part experimental, militar i conspiracionista, que no per fosca ha de ser totalment descartada.  Roll Eyes Roll Eyes 

En línia

Guissona - La Segarra
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #7 en: 2 Febrer de 2007, 20:01:56 »

el que sembla clar també és que continuen sent noticia. El recent estrenat 2007 ja té alguns casos (parlem de casos "oficials") . La pregunta que sorgeix és ... ¿serà que hi ha més testimonis i publicitat dels mateixos avui en dia? o serà un fenòmen que, pel que sigui, és troba en un periode àlgid d'aparició?

2000. numerosos casos. Canada, Austria, Holanda, UK, Italia, España, Colombia, Argentina

2001. 2 casos. España, Australia

2002. 8 casos. Portugal, UK, México, Holanda, España (3), USA

2003. 8 casos. Holanda (2), Canadá (1), USA (4), Italia (1)

2004. 10 casos. Holanda, UK (2), Suecia, USA (4), Nueva Zelanda, España

2005. 14 casos. Japón (2), Holanda, UK (2), USA (6), España (3)

2006. 10 casos.  India, USA (7), UK, Sudáfrica

2007. 4 casos. USA
En línia

Guissona - La Segarra
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #8 en: 14 Març de 2007, 14:54:02 »

recentment, a Spain un altre cas

Roll Eyes Roll Eyes

http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAS&idnoticia_PK=387986&idseccio_PK=1021
En línia

Guissona - La Segarra
embat
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2443

Meteoboletaire

« Resposta #9 en: 14 Març de 2007, 17:54:02 »

Jo ho he vist avui a les notícies de Telecinco, el bloc s'ha carregat el sòtil de la nau i tanta sort que no hi havia ningú a dins... Shocked
Al telenotícies en qüestió donaven la culpa als avions, ja que resulta que la nau industrial on ha caigut l'aeròlit està molt propera a l'aeroport de Madrid.
No se, per la situació de la nau, no semblava una broma en aquest cas.
En línia

El gran avantatge de tenir mala memòria és que pots divertir-te moltes vegades amb la mateixa cosa.
Pàgines: [1] 2 3 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió