Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Estacio Wireless i plaques solars (Llegit 327 vegades)
|
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 22668

Nova Zodiac
|
Dubte existencial tipic "Empordanet" a veure, la Davis Wireless si no vaig errat s'alimenta per panells solars i suposo que recolsats per alguna pila o bateria, si m'equivoco ja m'ho direu.
El cas es, a llarg termini quin manteniment tenen aquestes bateries??
Porten massa problemes??
I les plaques solars??
Sempre he tingut el dilema de si Wireless o no, i deixan de banda el tema dels problemes amb les tomes de terra i altres de les cablejades, hem preocupa que les bateries facin "llufa"
Salutacions!!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
casacota
Cumulus Congestus

Desconnectat
Missatges: 1345

|
Depèn del tipus de bateria que portin, Ni-Cd (actualment prohibides a Europa), Ni-MH o Li.Ion són les més habituals, però hi han altres sistemes.
Poc conegut és el fet que les piles alcalines normals en certes circumstàncies es comporten com a acumuladors recarregables. La condició és que no es sobre-carreguin i que les descàrregues siguin petites. Jo em vaig fabricar un sistema així amb un tros de pannell solar vell i la meva estació gasta teòricament un joc de piles cada sis mesos, les que vaig posar fa dos anys i mig encara funcionen. En cas de voler-ho provar cal que la tensió en que es desconnecti la càrrega sigui de 1.85 volts per cel·la, i es reconnecti a 1.80. Surt molt bé de preu i en la pràctica duren el mateix que les recarregables, perquè aquestes solen acabar no funcionant per corrosió dels punts de contacte i/o vessament de l'electròlit.
Si es tracta dels acumuladors originals que porta l'estació, t'haurien de durar uns 7-10 anys, aproximadament la vida del plàstic del'estació a l'intempèrie. Pot ser útil un cop l'any examinar que no hi hagi corrosió en els contactes, i tot dependrà també de l'electrònica de gestió que porti - qüestió de provar-ho i veure què passa.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|