Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 04:08:22
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: Per manteniment, aquests dies hi haurà algunes interrupcions en el fòrum. Disculpeu les molèsties.

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Estacio Wireless i plaques solars
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Estacio Wireless i plaques solars  (Llegit 327 vegades)
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada
*
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 22668

Nova Zodiac

Estacio Wireless i plaques solars
« en: 9 Febrer de 2007, 07:25:48 »

Dubte existencial tipic "Empordanet" Grin a veure, la Davis Wireless si no vaig errat s'alimenta per panells solars i suposo que recolsats per alguna pila o bateria, si m'equivoco ja m'ho direu.

El cas es, a llarg termini quin manteniment tenen aquestes bateries??

Porten massa problemes??

I les plaques solars??

Sempre he tingut el dilema de si Wireless o no, i deixan de banda el tema dels problemes amb les tomes de terra i altres de les cablejades, hem preocupa que les bateries facin "llufa"

Salutacions!!!!
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm 391.8mm al 2008

M E T E O V E R G E S . C A T
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Missatges: 5595

Informàtic desaprofitat

Re: Estacio Wireless i plaques solars
« Resposta #1 en: 9 Febrer de 2007, 09:08:43 »

Home, suposo que tota bateria te la seva vida útil.  Roll Eyes (ja ho se que això ja ho sap tothom  Grin )

Els panells solars carreguen les bateries, però suposo que depen de les temperatures, humitats,... tenen una duració més o menys llarga.

Suposo que a la llarga s'han de canviar perquè ja no carreguen. Però si algun entès a la matèria li pot contestar a l'Empordanet, també ho farà pels altres que també anem amb wireless.  Wink
En línia

De tots és sabut que la méteo no és exacte, depent de molts factors que CAP màquina ni persona pot adivinar ni manipular.

És el que te d'emocionant la méteo i que ens te enganxats a tots... Viure LA MÉTEO segon a segon, intentant esbrinar que pot arribar a passar...

GAUDIM DE LA MÉTEO!!!!
casacota
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1345

« Resposta #2 en: 10 Febrer de 2007, 01:54:09 »

Depèn del tipus de bateria que portin, Ni-Cd (actualment prohibides a Europa), Ni-MH o Li.Ion són les més habituals, però hi han altres sistemes.

Poc conegut és el fet que les piles alcalines normals en certes circumstàncies es comporten com a acumuladors recarregables. La condició és que no es sobre-carreguin i que les descàrregues siguin petites. Jo em vaig fabricar un sistema així amb un tros de pannell solar vell i la meva estació gasta teòricament un joc de piles cada sis mesos, les que vaig posar fa dos anys i mig encara funcionen. En cas de voler-ho provar cal que la tensió en que es desconnecti la càrrega sigui de 1.85 volts per cel·la, i es reconnecti a 1.80. Surt molt bé de preu i en la pràctica duren el mateix que les recarregables, perquè aquestes solen acabar no funcionant per corrosió dels punts de contacte i/o vessament de l'electròlit.

Si es tracta dels acumuladors originals que porta l'estació, t'haurien de durar uns 7-10 anys, aproximadament la vida del plàstic del'estació a l'intempèrie. Pot ser útil un cop l'any examinar que no hi hagi corrosió en els contactes, i tot dependrà també de l'electrònica de gestió que porti - qüestió de provar-ho i veure què passa.
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2593

« Resposta #3 en: 14 Febrer de 2007, 10:53:04 »

Depèn del tipus de bateria que portin, Ni-Cd (actualment prohibides a Europa), Ni-MH o Li.Ion són les més habituals, però hi han altres sistemes.

Aprofito per comentar un fet que em va passar fa uns dies. Resulta que una bateria NiMH AA de 1.2 V, 2500 mA h es va cremar ella soleta per un curtcircuit intern. Si, es va creuar internament i es va cremar. Per sort no la portava a la butxaca ni a la motxilla. Les havia acabat de carregar, vaig desconnectar el carregador i les vaig deixar allà. (No ho faig mai, sempre les trec, però tenia pressa). Al tornar al cap d'una estona estava tot el carregador cremat. Vaig sospitar del carregador, però no. Aquest no té cap component torrat i funciona perfectament. (Ara sense carcases ni plàstics).

Comentant-ho amb un company que en remena més va dir-me que és un fet bastant habitual. O sigui que cuidado amb algunes NiMH. Si hi ha la possibilitat de curtcircuit intern haurien d'estar almenys protegides internament i potser no totes ho estan.
En línia
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió