Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Autor
|
Tema: EL MÓN DEL TORB (Llegit 431 vegades)
|
torreneules
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2793

tardor al bisaura
|
Ahir vaig estar per la vall de Camprodon, i vaig fer el Puig de les Agudes (1975 metres), impresionant mirador sobre el pirineu oriental, nord-est català i sud de la Catalunya nord. El més destacable va ser el brusc canvi de temps, durant una hora que em va sorpendre al cim, amb vent huracanat i fort torb.
Aquí deixo les fotos.
Poca neu hi havia a la zona de Ulldeter, però bastant millor que dies enrere..

Puig de Pastuira
 Riu ter
 Aqui les fotos de la ruta propiament, sortin desde Setcases pel GR 11
Població de Setcases

Cascades de gel

Algunes vistes:

Balandrau

En uns 10 minuts, va entrar un vent huracanat, i va començar el torb fort, es veia com a la zona de Ulldeter nevava bastant .. 

Per tornar a casa, vaig pasar per Olot i vaig aprofitar a pujar al volcà de Montsacopa

I per menjar una mica, a l'àrea dels Xenacs, on les vistes són més que impresionants:
Aquí amb el Canigó de fons

I vista de l'alta Garrotxa

Va estar un dia molt complet!
|
|
|
|
|
En línia
|
hospitalet de llobregat, barri de sant josep **tota la terra que el meu cor estima, des d'aci es veu en serres onejar**  pirineu oriental
|
|
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34940

|
Bon reportage noi !!
Això del torb, és el que faltava pel duro aquest any; poca neu que cau, i el vent la fot enlaire.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4488

Neu, neu!!!
|
Precioses fotos i un report excel.lent  el torb fastigueja molt i s'emporta mes neu que la que deixa  recomano la lectura del llibre: " Entre el Torb i la Gestapo" on et transportes a lo canutes que passaven els refugiats de la 2a Guerra mundial al travessar el Piri en ple hivern i molts cops amb Torb jo ahir estava a l'altra vall la de Núria i el fort vent no em va deixar esquiar doncs pràcticament tots els remuntadors estaven tancats A tv3 van fer fa temps una sèrie de 6 ò 7 capítols...  (a l'emule no hi són... )
La darrera foto, amb el Bassegoda al fons és genial. I el report en general també!
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
|
|
|
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Missatges: 9891

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.
|
estupendo report!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|