Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Una pregunta sobre "Glaçades" (Llegit 201 vegades)
|
Ventisca
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3677

Vallirana (310 msnm)
|
Per contabilitzar un día de glaçada entenem que el termòmetre ha hagut de baixar de 0,0ºC ¿veritat?
El meu dubte, desprès de llegir alguns missatges per aquest forum és: Aquesta temperatura que ha de baixar de 0, per contabilitzar dia de glaçada, és la oficial a 1,5 m del terre o la del nivell del sòl?. Perquè per exemple jo porto a Vallirana 2 dies de glaçada (temp. inferior a 0 graus) però mesurats a 1,5 metres. Si prenc el valor del terra, porto molts més dies amb valors de -1.5 a -2.5ºC.
Com és correcte?
Gracies (
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Dani-SantAndreu-B
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 758

SANT ANDREU DE LA BARCA
|
a mi hem pasa el mateix, ja he explicat que nomes tinc de moment un dia oficial de glaçada i molts amb temperatura de2,5º, o menys que segur que a terra hi ha menys de 0º..a veure si algu ens diu com es fa oficialment...meteocolll sempre posa la temp. de terra tambe...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Ventisca
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3677

Vallirana (310 msnm)
|
Jo tambè acostumo a donar les dues, perquè ja tinc un termohigròmetre digital al terre (sobre terreny natural) per poder veure les mímimes a nivell del sòl. Però de cara a classificar un dia com "dia de gelada" no se quin dels dos he d'agafar. Els numeros canvien!!
Un altre exemple:
Avui la mínima a 1,5 m ha estat de 1,0ºC Al terre la mínima ha estat de -0.9 ºC Tot estaba blanc i gebrat
Això és dia de gelada???
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34232

|
Si senyor, dia de glaçada és quan glaça a 1.5 mts, però explica-li a algú que està rascant el cotxe ple de gebre que avui no ha glaçat ...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|