Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
1 Desembre de 2008, 18:43:25
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Tempestes hivernals seran mes freqüents ?
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Tempestes hivernals seran mes freqüents ?  (Llegit 194 vegades)
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 6786

grrrrrrrrrrrrrrrrrr

Tempestes hivernals seran mes freqüents ?
« en: 24 Febrer de 2007, 09:51:33 »

Creieu que les tempestes hivernals seran mes freqüents?

ja no serà patrimoni exclusiu de finals d´estiu .... ? ...

Jo posaria la ma al foc que si...

Com ho veieu ??
En línia

Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm....

Since 1909
nasiet
Sinner, la lupa!!
Cumulonimbus Incus

Missatges: 5137

Cati.El Tossal nevat.

Re: Tempestes hivernals seran mes freqüents ?
« Resposta #1 en: 24 Febrer de 2007, 13:02:35 »

Jo tinc els meus dubtes, penso que la meteo es masa "coyuntural" y la climatología mes extensa temporalment.

En línia

Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Missatges: 7295

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

« Resposta #2 en: 24 Febrer de 2007, 17:33:34 »

En teoria a les muntanyes del Pirineu hauria d´haver-hi amb el canvi climàtic més tempestes, ja que les temperatures pujaran, hi haurà menys neu, menys efecte albedo, la qual cosa alimenta els núvols de tempesta, ja que al haver-hi menys efecte albedo s´escalfaran més les vessants de la muntanya i això afavorirà la inestabilitat.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
McConnell
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4185

La meva ecografia, ja amb el mono!!

« Resposta #3 en: 24 Febrer de 2007, 18:26:39 »

Jo opino que el que està passant aquest any no es gaire normal, pero que a partir del que està passant aquest any no és gaire bo generalitzar. L'any passat si la memoria no em falla (que de vegades es lo habitual  Roll Eyes) va ser un any normal de neu i aigua i l'any anterior va haber-hi força neu durant tot l'hivern. Possiblement l'efecte niño d'aquest any faci que les pertubarcions es quedin restringides a l'oest de Irlanda creant un corrent de oest a est que fa que les mases d'aire fred no es despengin i que no ens afectin les onades de fred siberià. L'alta temperatura d'aquest hivern, com molt be heu dit afavoreix el creixement convectiu a la zona pirinaica.
Estic convençut que l'any que ve la cosa es normalitzarà i tindrem un hivern més normal per la zona on vivim. Més fred, més neu, i més aigua.

Salut
En línia

La Salut - Badalona - Barcelonés - Catalunya
http://tempsbadalona.com/

tito micro
Señor Don Predictor
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus
Connectat Connectat

Missatges: 8252

Mi pasión.....

« Resposta #4 en: 24 Febrer de 2007, 18:31:47 »

Jo opino que el que està passant aquest any no es gaire normal, pero que a partir del que està passant aquest any no és gaire bo generalitzar. L'any passat si la memoria no em falla (que de vegades es lo habitual  Roll Eyes) va ser un any normal de neu i aigua i l'any anterior va haber-hi força neu durant tot l'hivern. Possiblement l'efecte niño d'aquest any faci que les pertubarcions es quedin restringides a l'oest de Irlanda creant un corrent de oest a est que fa que les mases d'aire fred no es despengin i que no ens afectin les onades de fred siberià. L'alta temperatura d'aquest hivern, com molt be heu dit afavoreix el creixement convectiu a la zona pirinaica.
Estic convençut que l'any que ve la cosa es normalitzarà i tindrem un hivern més normal per la zona on vivim. Més fred, més neu, i més aigua.

Salut

Senzill: Catalunya, Península Ibèrica=latituds mitges=corrents zonals freqüents= corrent de ponents establerta= gens estrany  Wink
En línia

Entre Verdum, Barcelona y Rubí (La Serreta), Vallès Occidental. Me gustan los chubascos uralita y los frentes patinadores...
McConnell
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4185

La meva ecografia, ja amb el mono!!

« Resposta #5 en: 24 Febrer de 2007, 18:47:54 »

Salut

Senzill: Catalunya, Península Ibèrica=latituds mitges=corrents zonals freqüents= corrent de ponents establerta= gens estrany  Wink

Totalment d'acord, però que no hi hagi gaires canvis dels corrents zonals durant tant de temps i que la tendencia duri tants mesos doncs no es del tot normal. Però aixo no vol dir que cada any hagi de ser igual ni molt menus.
En línia

La Salut - Badalona - Barcelonés - Catalunya
http://tempsbadalona.com/

rufaca
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2165

PRULLANS

« Resposta #6 en: 25 Febrer de 2007, 15:24:40 »

Salut

Totalment d'acord, però que no hi hagi gaires canvis dels corrents zonals durant tant de temps i que la tendencia duri tants mesos doncs no es del tot normal. Però aixo no vol dir que cada any hagi de ser igual ni molt menus.

Estic amb tu company, es poden donar periodes de ponents, de surades, pero el que no és normal, l'hivern que s'està vivint per aquí.
En línia

Prullans a la Cerdanya -pirineu oriental 1100mts.

ES LA MUJER  LA QUE ELIGE AL HOMBRE QUE LA ELEGIRA=QUE TENEN LA PAELLA PEL MANEG.
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió