Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Una volta pel Pirineu Oriental (Llegit 219 vegades)
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 3383

Termi-meteo... :P
|
El passat dissabte volíem fer una passejada des del Coll de la Creueta fins el Coll de Pal, passant pels cims Pla de Baguet (2031m), Tossal de Rus (2119m) i el Puigllançada (2409m); el fort vent que havia a la zona, bé, de fet a tot el Pirineu Oriental, juntament amb la sensació tèrmica, ens va fer recular i vam optar per fer quilòmetres de cotxe. Llàstima d'anemòmetre de mà! 
Coll de la Creueta (1888m):

De neu, com veieu, gens i tot ben rostit! El cotxe parat es movia com una barca!  Amb aquest panorama de fort vent i poca neu vam anar cap als núvols de la foto, cap a la Cerdanya camí de Meranges, al peu del Puigpedrós.

Us poso un vídeo del moment. Dic tonteries, sembla que estigui tocat per la tramuntana...  http://www.youtube.com/watch?v=z2RNzjtBWSM
En deu minuts fent el burro a la fresca i sortint del cotxe amb bambes (fotia mandra posar-se les botes per un moment), els peus se'm van quedar literalment glaçats! Almenys vam poder comprovar que la resta de material ens aguantava bé el fred.
El vessant nord del Pirineu Oriental acumulava núvols, vent, neu aixecada per aquest, i segur que un fred de collons! Si algú va anar per aquells cims no ho deuria passar gaire bé...

La Tossa d'Alp, baixant per la Collada de Toses camí de Puigcerdà. Quatre congestes, neu a les pistes i poca cosa més... 

Un cop a Meranges, si voleu menjar bé... 
 Val una pasta, això sí. Nosaltres portàvem el menjar de casa i vam acabar jalant en un altre racó de món: el Querforadat.
Abans de marxar de la visita pel poble, vaig fer aquesta foto que mira cap al PuigPedrós. El torb era una passada! Era impressionant veure com s'aixecava la neu! No vaig fer vídeo... 

Els pics de Bony del Manyer (2788m) i Calm Colomer (2869m) oferien un aspecte més nivós (no gaire més) i amb absència, momentània, de núvols.

Al marxar de Meranges veiem el sistema Canigó-Bastiments-Puigmal des del seu vessant nord, amb la plana de la Cerdanya al fons:

I la Tossa d'Alp, imponent, des d'on ofereix la seva millor cara, amb els pobles d'Alp, Prats i Urús als seus peus:

Canviem d'escenari i ens situem a el Querforadat, als peus del Cadí:

És un poble molt petitó però ple d'encant:

Un altre foto, amb el majestuosa serra del Cadí al fons:

I una darrera foto:

Us poso un altre vídeo per poder contemplar millor l'entorn: http://www.youtube.com/watch?v=jOpZazLhDKI
I ja està, des d'aquí vam entrar a Andorra a omplir el dipòsit i a comprar quatre coses (ja posats...!). Tot va acabant anant sobre la marxa, però va anar força bé! Risi, si ho arribo a saber...! 
Espero que us hagi agradat!
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34257

|
Que bo el video de la ventada 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
meteosuri
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 3648

però els grallers i geganters de Vic som millors!!
|
Bona ruta! 
tela lo pelat que està tot.. 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Ventisca
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3707

Vallirana (310 msnm)
|
El Quer Foradat el millor poble del Pirineu! És el meu somni, vaig arribar a preguntar pel preu d'una casa i tot........
Algun dia.....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
McConnell
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3899

Michael Connelly
|
De debó molt bones les imatges i millor l'excursió. Aquesta zona me la conec molt bé, i si acceptes recomanacions de vistes al Cadí, visita Estana, amb un dia clar "lo vas a flipar neeeen" Per anar-hi has de desviar-te a Martinet direcció Montellà, i als 200 m t'hi desvies a la dreta. Començarà l'excursió!!!
Espero que sobretot gaudissis de la Cerdanya
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|