Pàgines: [1] 2 3
|
 |
|
Autor
|
Tema: Puigmal ahir; Puigmal fa tres anys (Llegit 659 vegades)
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34973

|
Ahir amb la wind, vam anar a fer una matinal al Puigmal.
Pujat des de Núria ... baixat per Fontalba i tornada cap a Núria pel tradicional camí que comunica aquests dos llocs.
La pujada molt ventada amb una temperatura normal per l'època (-4ºC al pic) però amb un windchill rigorós per culpa del vent que encara bufava amb cops molt destacables (70-80 km/h); la baixada sense vent i amb molta calor.
Tot quasi sense xafar neu 
Aquest reportatge, l'aniré combinant amb fotos de la mateixa pujada però del dia 9 de maig del 2004 ... un any normal de neu.
Només sortir de Núria ... l'especte nivós és desolador ...

Al fons veiem el Puigmal ... 

Foto feta més o menys des del mateix lloc el maig de fa tres anys ...

El Pic de Segre ...

Mirant cap a l'est ...

La mateixa foto fa tres anys ... 

El Petit Segre i al fons les muntanyes d'Andorra i Cerdanya Francesa ...

Foto semblant de fa 3 anys ...

Ens acostem al cim ... a quasi 2900, cara nord ... aquesta és la neu que hi ha ...

Foto a la creu ...

Les creus fa 3 anys ...

Vista cap a la Cerdanya ...

Vista cap a la Molina, Cadí, Ensija, Pedraforca ...

Vista cap el mateix lloc ara fa tres anys ...

Vista cap a l'est ...

La mateixa foto ara fa 3 anys ...

I vista cap a Fontalba (un juny normal, hi ha més neu)

Cara sud del Puigmal ...

De pena ...

En el camí que va de Fontalba a Núria ... només hi ha gel

La vista guapa, per de neu ... res de res

Només gel, que dificultava i molt el trajecte fins a Núria ...

I ja està.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4515

Neu, neu!!!
|
Dissabte vam fer un vol per la Molina, Cerdanya, Meranges, Cadí, en pla pixapí (volíem fer una excursioneta però merda de vent... ) i pelat, pelat! Això sí, al Puigpedrós, on hi havia més neu, un torb que feia cagar... Ara posaré fotos.
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
Klipsus
el chico cazado y oxidado
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6371

When you love, God's light shines on you :)
|
Tremenda la manca de neu al Pirineu oriental.
Al central, la cosa encara es salva una mica pels últims fronts, el mateix que als Alps. Tot i així, també n"hi ha molta menys que en altres anys per aquestes dates:
http://saturn.unibe.ch/rsbern/noaa/dw/realtime/n1b/N17_20070312101933-fc-corrected.jpg
(foto d'avui, amb quasi tot el continent sense núvols)
|
|
|
|
|
En línia
|
Luxembourg-Findel (Luxemburg) - 49º37'N 6°12'E - 376 msnmPuigcerdà (Cerdanya, Pirineus) - 42º26'N 1°56'E - 1160 msnm LUXEMBURG-FINDEL Temp. mitjana anual (1971-2000): +8,8°C Any més fred (1947-2007): +7,0°C (1956) Any més càlid (1947-2007): +10,4°C (2007) Mitja gener (mes estadísticament més fred) (1971-2000): +0,6°C Mitja juliol (mes estadísticament més càlid) (1971-2000): +17,5°CMes més fred del període 1947-2007 (febrer 1956): ―8,8°C Mes més càlid del període 1947-2007 (juliol 2006): +23,5°C
|
|
|
|
|
|
|
montgros
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Missatges: 779
|
Jo crec que cap nevada salva el panorama: massa insolació, el terra no està prou fred..... Temps dolents pel Piri oriental....
Unes fotos precioses, per cert!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
meteosuri
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3803

però els grallers i geganters de Vic som millors!!
|
pfff, que pelat 
una ruta guapissima, i les fotos també 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|