Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
10 Gener de 2009, 04:02:30
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
La força del llevant (Tramu)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Dudas con el GPRS
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Dudas con el GPRS  (Llegit 658 vegades)
meteoreus
Cumulus Humilis
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 448

Dudas con el GPRS
« en: 16 Març de 2007, 00:05:12 »

Mañana tengo programado montar una Davis inalambrica en una granja en medio del campo, cerca de Reus. Así podré ver más claro el efecto "isla" al comparar datos con la que ya tengo dentro la ciudad.

Para enviar los datos tengo pensado hacerlo con un mòbil con GPRS que ya no uso, enchufado al PC. En su tiempo lo utilicé alguna vez como modem GPRS peró utilizaba una connexión de esas gratuitas, es decir marcaba un número de acceso a un Proveedor de acceso a Internet y pagaba el coste de la llamada.

Si lo hago de esta forma me van a cobrar un porrón? Hay alguna otra forma de hacerlo? A què número tiene que llamar el mòbil para connectarse?  Ando un poco perdido, agradecería una ayudita Smiley

gracias.
En línia

mandor
Cumulus Mediocris

Missatges: 551

Re: Dudas con el GPRS
« Resposta #1 en: 16 Març de 2007, 00:12:37 »

De lo que se y he usado, el gpsr siempre está activado, dependiendo del operador hay que configurar la conexión en el PC según sus parámetros, punto de acceso, ip's...... esa conexión es la que pones que se use en el weatherlink o el programa que sea

Si no tienes contratado datos sale muy caro....  mientras lo tuve me salía a 30 euros el Gb
En línia
Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 10057

« Resposta #2 en: 16 Març de 2007, 10:39:08 »

Si és per GPRS no cal configurar cap connexió a un node.
Número a marcar: *99***1#
Usuari: MOVISTAR
Contrasenya: MOVISTAR

I a navegar, que són dos dies Wink
En línia

meteoreus
Cumulus Humilis

« Resposta #3 en: 21 Març de 2007, 09:15:58 »

Res, no hi ha manera.  Al mòbil s'ha de configurar alguna cosa?
Ja fa dos dies que m'hi estic barallant i res.  Clar que el mòbil és vell i el PC també (un Pentium II amb windows millenium!!!).

L'estació funciona perfectament i no puc enviar les dades. Això fot una ràbia    Però me'n sortiré!! osti si me'n sortiré, encara que al final hagi d'anar a buscar un modem USB d'aquestos.

No us explico la meva odisea amb trucades al 4455 de telefosnica.. són com màquines, si els preguntes algo fora de guió es queden callats!! i dsprés segueixen fotent el rollo que tenen escrit. Una pena. L'únic que en vaig treure en clar és el número *99***1# i les DNS principal i secundaria.
En línia

Egarenc
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #4 en: 21 Març de 2007, 10:46:20 »

El mòbil té GPRS, oi?

Doncs només has de configurar una "conexión telefónica a redes" (o RAS, o com coi es digui en aquesta versió del finestrons)

A la configuració TCP/IP posa-hi configuració automàtica a tot. Si ho prefereixes, als DNS posa-hi algun de confiança, tot i que és preferible deixar-ho en tomàtic.

I a la configuració de la connexió, les dades que he posat abans, indicant el port COM correcte. I hauria de funcionar...
En línia

meteoreus
Cumulus Humilis

« Resposta #5 en: 21 Març de 2007, 11:56:56 »

Sí, té GPRS activat. Un siemens CX65 (amb la pantalla cremada que no s'hi veu una merda, per això el vaig jubilar) Fa uns anyets em connectava amb aquest mòbil a internet.

El mòdem està a COM3 instalat per un programet/driver de Siemens i apareix a la llista de modems. Primer em deia que "No encuentro modem" y ara el problema el tinc quan truco, em diu que "No se està recibiendo respuesta desde el modem. Asegurese que està conectado al PC y a la linea telefonica" , és a dir detecta que hi ha un módem però no s'hi entén, per això pensava que em faltava algo de configuració al mòbil.

Fins i tot he marcat el *9***1# a ma, a veure què passava  Grin (NO EJECUTADO , em diu)

Al 4455 em van donar també una cadena de inicialitzacion del modem, algo tipus AT+COFN=1,"IP","movistar.es" (no és aquesta però s'hi assembla)

Avui m'hi tornaré a barallar una estona. Gràcies per l'ajuda.

En línia

Egarenc
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #6 en: 21 Març de 2007, 12:08:10 »

A mi em funciona la següent seqüència d'inicialització:
AT+CGDCONT=1,"IP","movistar.es","0.0.0.0",0,0
AT+CGATT=1

i finalment:

ATD*99***1#
En línia

meteoreus
Cumulus Humilis

« Resposta #7 en: 21 Març de 2007, 20:02:12 »

No havia llegit aquest ultim missatge i al final he tret la cadena d'inicialització, així sense res i FUNCIONA!!! fa una hora que està pujant dades a meteoclimatic (a veure quan dura)

Dos dubtes:

- Si no poso les seqüències d'inicialització que dius, què pot passar? funcionaria "millor" si les poso o aplico allò de que "si funciona no toquis res"?
- La trucada la mantinc o penjo la trucada després de pujar dades?

Moltes gràcies!!!!! mil vegades més eficient que el 4455 ( no ho dubtava pasa)
En línia

Egarenc
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #8 en: 21 Març de 2007, 20:24:26 »

Si funciona tal com està, deixa-ho. De fet, als mòbils que he provat també funciona sense aquesta cadena, però la poso per si el client canvia el mòbil sense avís i pugui continuar funcionant. De fet, aquesta cadena només carrega un perfil ja establert dins el mòdem.

Sobre la trucada... bé... En principi el GPRS només es factura per tràfic (http://nt.paginasamarillas.es/scripts/faqs/faq_mobile.asp#4-5) però jo prefereixo tallar la trucada perquè apart de les dades que envies, també s'envien altres paquets, de tant en tant (pings, sincronitzacions horàries, etc.).
Però pots fer la prova i comprovar-ho tu mateix. Mirant les característiques de la connexió et dirà el total de paquets enviats i els rebuts, i el tràfic total.
En línia

meteoreus
Cumulus Humilis

« Resposta #9 en: 21 Març de 2007, 22:03:58 »

Gràcies. Enlloc de mirar paquets he mirat les peles de saldo directament, que al final és el que m'interessa. Tanco la connexió cada cop i de moment en 3 hores de funcionament enviant dades cada 15 minuts m'han tret 0,03 euros  Grin o sigui, a aquest pas em sortiria per 0,24 euros/dia. Espero confirmar aquesta previsió.
En línia

Pàgines: [1] 2 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió