Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Autor
|
Tema: Ja ha florit un ametller a Girona (Llegit 353 vegades)
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7222
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Si, sembla mentida en un desembre que pot ser el més fred des de 1990 a Girona, amb 5,8º de mitjana a l´observatori de Salt i 4,5º a Sant Daniel, doncs ja ha florit un ametller. Es veu un 30 % de l´ametller florit, o sigui que han sortit el 30 % de les flors de l´ametller, jo calculo que almenys fa 2 setmanes que va treure les primeres flors. Es troba al barri del Pont Major, on vivia abans, al N de la ciutat de Girona.
Jo he viscut allà 17 anys i no m´enrecordo d´haver vist un ametller florit tan aviat, ni el desembre de 1989 amb 11,2º de mitjana (aquell hivern va florir a primers de gener). Com ho expliqueu això, perquè ha plogut molt al novembre, i després de la sequera que hem patit aquest any, l´ametller ha revifat? Però ostres, amb la quantitat de glaçades que ha tingut aquest desembre no hauria pas d´haver florit tant, una flor, potser sí, però almenys en té 20!!! Què penseu?
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34740

|
És per culpa de la gran quantitat de pluja de la tardor, hi ha altres plantes que tb han tret flor ... l'altre dia ho va comentar el llevantada, a l'universitat autònoma hi havia florit alguna ginesta.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 19704

Un xic de Tramuntana
|
És per culpa de la gran quantitat de pluja de la tardor, hi ha altres plantes que tb han tret flor ... l'altre dia ho va comentar el llevantada, a l'universitat autònoma hi havia florit alguna ginesta.
Doncs si , jo al novembre vaig veure un ametller florit a la autònoma , i desde principis de novembre que la ginesta esta florint , i no una plantra només , sinó varies mates que estic veien ....
les abundoses plujas desde Agost fins a Novembre , han sigut la causa , tot això junt que fins la tercera setmana de novembre no hagi fet fred , ha sigut com una segona primavera , en aquest cas molt més bona que la autèntica .
ara també han brotat moltes o quasi totes les alzines ...el défit hídric de la privameva va fer que s'aturés la brotada , com reacció al stress hídric.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 22566

Nova Zodiac
|
Tinc un ametller que no fa ametlles, un nogue que no fa nous, un perer que fa un fastic de peres......hem te mania la natura??
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 22566

Nova Zodiac
|
Calla, calla, aixo dels fruiters es al jardi de mons pares, al hort si que es productiu i 100% ecologic......kaka de vaka com te de ser i prou........quines tomates, quins cogombres, facis el que facis.....bueno, aquesta epoca algun enciamet i poca cosa mes, que les glaçades ho cremen tot
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|