Autor
|
Tema: TEMA DE LA SEMANA 1 - ¿COMO OS INICIASTEIS EN LA METEO? (Llegit 1152 vegades)
|
|
|
|
|
|
|
Twin Returns
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4044

|
Como ya ha comentado alguien más por aquí, mi afición creo que viene del pánico que les tenía a las tormentas de pequeño, era algo exagerado.
A medida que fui creciendo, ese pánico se volvió en curiosidad y cuando empecé con los porques ya no pude parar
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
NEUinBLL
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1099

Gavà -Baix Llobregat- ( BCN )
|
Al ver nevar por primera vez, tendria unos 6 años... asi me interesó la meteorología.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Missatges: 9695

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.
|
Bueno mi historia es rara
de pequeño me daban mucho miedo las tormentas, eso me hacia ya de pequeño mirar al cielo cuando se ponia negro el asunto, pero miraba por temor. lloraba en clase y mis mejores amigos aún me lo comentan ( entonces tenia 5-6 años) le estiraba de los pelos a mi padre a cada trueno. Por lo visto el habito de mirar el cielo no se me fué ya
tenia 14 años y me miraba como no al Sr. Picó gran divulgador, poco conocedor de las comarcas tarragoninas y como no me enganché
con 17 años conocí a mi mujer, mi suegro entoces empezaba en serio a tomar datos, ya que el Sr. esclafit, lo metió en el mundillo ( fué muy precoz el, jeje), a os 18 años ya le habia robado los libros de meteo a mi suegro.
Me encontraba que cuando subia a ver a la novia antes de darle un beso, miraba la maxima y minima de mi suegro y la precipitació, jeje
seguia mi afición y mi suegro y yo llebavamos datos en la nou de gaià, a los 19 me puse un termometro en una cara norte de casa de mis padres, a esa edad los dias de tormenta estaba despierto con mi padre curioso!ponia palanganas a ver si helaba, salia a ver las torrentadas, hasta que me casé y ya en mi casa monté las estaciones primero una oregón WMR-112 y luego una davis
les calenté la cabeza al ayuntamiento y me diero un terreno y me montaron un recinto cerrado que es donde ahora ya lo tengo todo como marca la OMM
Y ahora soy el "meteorologo" de Punto Radio Roda
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoValència
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 151

|
Crec que els fenòmens meteorològics des de molt petit m'han cridat l'atenció.
Recordo amb molts pocs anys estar aguaitat al balcó de casa dels meus pares i em podia passar hores veient ploure, perquè encara que parega mentida, quan jo era petit a València podia ploure hores sense parar.
Crec que el balcó era el meu lloc preferit de la casa. Quan plovia m'agradava observar els cotxes com creuaven els tolls, o veure els núvols passar, observar la tempesta llunyana i somiar que s'acostara. A vegades s'acostava i jo m'emocionava... "cada vegada es veu més prop... ja escolte els trons... les primeres gotes... el ruixat... i la baralla de la meva mare per aguantar en el balcó al mig de l'aigüat.
El vent era el meu malson, ¿com sortir al balcó al mig del fort vent sense que les portes donaren colps i la meva mare no s'emprenyara? Jo sortia i aguantava amb força les portes del balcó perquè el fort vent no les obrira, però a vegades no era així i el vent podia amb mi, sonava el colp i la meva mare s'emprenyava.
Un dia hi havia tempestat, jo l'observava des del balcó i un raig va caure tan prop de casa meva, que em vaig espantar tant que em vaig ficar dins de casa amb les cames tremolant mentres em deia a mi mateix... ja no surt més... ja no surt més.
En fi que des de molt xicotet observar el cel m'ha agradat, perquè és el millor regal que la naturalesa ens fa i damunt és de franc.
salutacions
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Meteotarraco
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 3137

|
Bueno pues de siempre yo creo , pero basicamente la ola de frio de Enero del 85 fue la que me "decidio" a saco por esto y tambien las apariciones televisivas del Pico.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Dídac
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 373
28-1-06.
|
Mi padre ha sido el que de alguna forma me a ido introduciendo ésta pasión por la meteo.
A los dos nos encanta imaginar una situacion q me pone los pelos de punta:
Un día cualquiera con un frío tremendo, nevando a base de bien, y estar al lado de la estufa de leña recibiendo el calor y si puede ser asando castañas o cenando sopa calentita buuufffffffffffffffff, ha! y que haga viento mucho viento.
Yo siempre lo digo, yo prefiero mil veces tener mucho frío y recibir calor para calentarte a tener mucha calor y ponerte enfrente de un ventilador para refrescarte.
Buf no me he peleado yo veces con mi madre para q me dejara abrir la ventana cuándo llovia mucho madreeeeeeee .
Otra sensación es cuándo oyes caer la lluvia y en ese instante deseas q apriete mas fuerte y oye lo consiges!! cuándo oigo que aprieta me da algun escalofrío y quiero q llueva mas y mas fuerte 
En resumen, me encanta todo de la meteorología.
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Vicenç dels Horts (150msnm),Baix Llobregat,Barcelona.
Si quieres ver el universo en un grano de arena, y el paraíso en una flor silvestre, mantén el infinito en la palma de tu mano, y la eternidad en un segundo.
William Blake.Poeta.
|
|
|
esclafit
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 4022

Esmolant les eines
|
Recordo que abans dels 20 anys això de la meteo no em cridava massa l´atenció, tenía el cap en altres coses.  Aleshores vaig estudiar Geografía i Història. Dintre de la rama de Geografía hi havía l´assignatura de Climatología.... i allí vaig tindre la sort de trovar-me amb el Sr. Albentosa, que era tota una institució en la materia ( per cert, era valencià, i dic era perquè ja fa molts anys que va morir ). En part gràcies a ell em vaig començar a afeccionar i quasi diría que obssessionar amb la meteo. Vaig començar el setembre del 82 a registrar dades de pluja, primer amb un pot de conserves, on cada mm que marcava era 1 l/m2; desprès ja vaig continuar amb el pluvio de plàstic i desde el 96 amb el Hellmann de 120. El Gener de 1984 em vaig decidir a fer-li fer al fuster una gàbia de fusta i vaig començar a registrar les temperatures, fins al 93 a casa dels meus pares. Del 93 fins ara a on visc actualment. La veritat es que en aquests quasi 25 anys he vist evolucionar molt aquest tema de la meteo. Aleshores hi havia, en general, poc interès per el temps i es vivía l´afecció d´una manera molt poc compartida.... però tenía el mateix encant que té ara.
|
|
|
|
|
En línia
|
Bràfim ( Alt camp ), Tarragona Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals 236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
|
|
|
|