Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 08:02:52
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Pluviometro WRM200, mas preciso
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Pluviometro WRM200, mas preciso  (Llegit 507 vegades)
MeteoBanyeres
Cumulus Congestus
*
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 1044

Re: Pluviometro WRM200, mas preciso
« Resposta #10 en: 31 Octubre de 2008, 15:55:20 »

Visita el forum de Meteoclimatic y busca el tema que esta muy bien explicado  Wink
En línia

Banyeres del Penedès ( Baix Penedès )

Precipitaciones:

Enero: 17,0 mm
Febrero: 29,0 mm
Marzo: 5,4 mm
Abril: 23,1 mm
Mayo: 132,0 mm
Junio: 29,7 mm
Julio: 27,6 mm
Agosto: 24,2 mm
Septiembre: 17,9 mm
Octubre: 91,7 mm
Noviembre: 45,5 mm
Diciembre: 0,0 mm

Temperatura máxima: 36,6 ºC                               Temperatura mínima: -1,9 ºC

http://tempsbanyeres.webcindario.com/index.htm
Marc_Sabadell
Estrat
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 5

« Resposta #11 en: 2 Desembre de 2008, 09:28:43 »

Moltes gràcies a tots.

Doncs res, només que “és de justícia” comentar que al final vaig trucar al telèfon d’atenció al client d’Oregon, els vaig comentar que el meu pluviòmetre semblava que estava un pèl massa “fora d’especificacions” i, molt amablement, ells mateixos es van oferir a enviar-me’n un sense cap cost per la meva part.

Total, que ja tinc el nou (ha tardat unes 3 setmanes o així...), he fet la mateixa prova tirant, poc a poc, uns 200 ml (=0.2 litres) d’aigua al pluviòmetre i aquest realitza 21 buidaments del “balancí” (enlloc dels 13 que feia el pluviòmetre vell).

Això està ja força d’acord amb lo que caldria esperar: 21 buidaments de “balancí”x1.1 litres/m2=23.1 litres/m2).

I, si un fa comptes, veiem:
L’àrea del pluviòmetre és: pi x (radi)^2 (amb diàmetre=10cm aprox.), que dona: Àrea del pluviòmetre= 78.54 cm2 aprox = 7.854•10^-3 m2
0.2 litres/Area del pluviòmetre = aprox. 25.46 litres /m2 !!!

AIXÒ JA ENCAIXA RAONABLEMENT BÉ!!!

Tanmateix, com que això d’una resolució de 1-1.1 mm és una mica massa gran..., ara sí que ja em puc plantejar un “tunning” a l’estil de l’amic MeteoBanyeres...
De moment, ja tinc un embut de 18.3 cm de diàmetre intern, que vindria a donar una resolució de 0.3 o 0.33mm... ;-)

Moltes gràcies i sort a tots!
En línia
boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2593

« Resposta #12 en: 2 Desembre de 2008, 09:34:17 »

Moltes gràcies a tots.

Doncs res, només que “és de justícia” comentar que al final vaig trucar al telèfon d’atenció al client d’Oregon, els vaig comentar que el meu pluviòmetre semblava que estava un pèl massa “fora d’especificacions” i, molt amablement, ells mateixos es van oferir a enviar-me’n un sense cap cost per la meva part.

Total, que ja tinc el nou (ha tardat unes 3 setmanes o així...), he fet la mateixa prova tirant, poc a poc, uns 200 ml (=0.2 litres) d’aigua al pluviòmetre i aquest realitza 21 buidaments del “balancí” (enlloc dels 13 que feia el pluviòmetre vell).

Això està ja força d’acord amb lo que caldria esperar: 21 buidaments de “balancí”x1.1 litres/m2=23.1 litres/m2).

I, si un fa comptes, veiem:
L’àrea del pluviòmetre és: pi x (radi)^2 (amb diàmetre=10cm aprox.), que dona: Àrea del pluviòmetre= 78.54 cm2 aprox = 7.854•10^-3 m2
0.2 litres/Area del pluviòmetre = aprox. 25.46 litres /m2 !!!

AIXÒ JA ENCAIXA RAONABLEMENT BÉ!!!

Tanmateix, com que això d’una resolució de 1-1.1 mm és una mica massa gran..., ara sí que ja em puc plantejar un “tunning” a l’estil de l’amic MeteoBanyeres...
De moment, ja tinc un embut de 18.3 cm de diàmetre intern, que vindria a donar una resolució de 0.3 o 0.33mm... ;-)

Moltes gràcies i sort a tots!

Enhorabona !

És ben estrany el que et passava, doncs sembla que només pot tenir origen mecànic i la mecànica associada és ben simple. Ves a saber ... fregadís, desequilibri ...

Per cert, vas arribar a engegar l'estació a meteoclimatic algun dia, no ?  A veure quan pots tornar-li a posar.
En línia
Marc_Sabadell
Estrat
*

Missatges: 5

« Resposta #13 en: 3 Desembre de 2008, 19:59:34 »

Sí, vaig donar l'estació d'alta i posar 3 fotos (que veig que ara s'han borrat / diu quelcom així com "opció no activada"...).

Clar que m'encantaria intentar posar-ho a meteoclimatic!, però passen vàries coses "grosses"...:

1. De moment només tinc linea i modem 56k i només he fet proves puntuals..., a veure si els Reis venen amb ADSL...

2. La meva "convivència" amb el Weather Display encara no és massa "plàcida"..., sobretot tenint en compte que la majoria d'errades, etc... venen degut al fet de que no tinc l'ordinador sempre engegat i baixo només les dades cada vespre o així...

3. L'emplaçament de l'estació crec que és força raonable, encara que probablement costaria passar una auditoria si fos molt estricte... En qualsevol dels casos, he anat observant les dades de les estacions més properes (sobretot la Sabadell - Creu Alta !, que crec que és la teva, no boira? ;-) ) i ho veig força bé pel que fa a màximes. Potser les mínimes són alguna dècima més altes..., però sempre em queda el consol de pensar que per la Creu Alta hi deu fer una mica més de fred... ;-)

En fi..., sí que tinc al cap intentar publicar les dades a Meteoclimatic..., espero que pugui començar amb 2009...

Moltes gràcies i sort!
En línia
boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2593

« Resposta #14 en: 3 Desembre de 2008, 20:50:00 »

Bé, anem per parts.

Sense PC (o equivalent) i internet 24/7 poc es pot fer, però de moment tens l'estació, peça mooolt important.

En quant a la meva (c. alta) no la tinguis com la millor referència. Puc dir-te que la temperatura va molt semblant a les de la mateixa franja: Palau, St. Quirze, Rubí, .... amb mínimes a vegades no massa avall per l'entorn urbà. També quadren bastant amb les dades de la forera Vallessana que a vegades penja per aquí. La temperatura seria de les coses que tinc millor. (No et capfiquis però amb dècimes de diferència, que per poc aire que es remeni una pot pujar mig grau i l'altra baixar-lo)
La pressió la vaig ajustar segons el metar de l'aeroport i també quadra amb l'entorn.
El pluvio no el tinc tunejat (per ara) i això fa que la resolució sigui d'un mm. El problema principal, que he observat, però, és que en xàfecs forts indica bastant menys. Ho atribuiexo als esquitxos que poden anar fora, però m'ho haig de mirar millor. (També el vent que pot acompanyar els xàfecs influiex)
... i el anemo és una mica inútil doncs estic rodejat d'edificis més alts que em frenen el vent i em modelen la direcció. Que hi farem.
En línia
Pàgines: 1 [2] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió