Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 08:26:30
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  WMR928NX (enciclopedia) y Linux
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: WMR928NX (enciclopedia) y Linux  (Llegit 649 vegades)
riudoms
Cumulus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 114

WMR928NX (enciclopedia) y Linux
« en: 29 Desembre de 2005, 11:30:21 »

Hola.

Hay alguien que sepa si puedo conectar la salida de la Oregon Scientific WMR928NX (la de la enciclopedia) a un linux para recoger los datos?

Si no, hare lo que he leido en el foro de poner un portatil para recoger los datos, pero, como tengo un linux en casa funcionando las 24 H. de servidor web, seria mejor aprovecharlo y no haber de tener otro ordenador funcionando las 24 h.

Saludos.

En línia

meteobreda
Cumulus Mediocris

Missatges: 583

Re: WMR928NX (enciclopedia) y Linux
« Resposta #1 en: 29 Desembre de 2005, 12:08:50 »

El Weather Display parece que la acepta y tiene versión linux
En línia

Cruck
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1798

Fals (Bages) 400 msm

« Resposta #2 en: 29 Desembre de 2005, 12:12:33 »

Hola y bienvenido !

Si que se puede.
Tienes que conseguir un programa que tenga esa opción.

Yo sé que el Weather Display lo tiene. Puedes mirar en su web. Yo estoy preparando un tutorial acerca de ese programa pero dada mi total inexperiencia en Linux lo estoy haciendo para el Windows (Mierdows... para algunos  )

Seguro que enseguida aparecerán los LINUXENOS del foro por aquí 

Gariiiiiiiiiillllllllllllllll, Egareeeeeeeeeeeeeenccc...   Lips Sealed
En línia

Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 10037

« Resposta #3 en: 30 Desembre de 2005, 17:12:01 »

Pues sí, se puede. El weather display es uno y el más extendido. WX/net es otro: http://www.hutchrick.com/wxnet/
En línia

Néstor
Fractocumulus
**

Missatges: 66

« Resposta #4 en: 18 Gener de 2006, 15:14:01 »

Buenas,

Habeis conseguido hacer funcionar la estación en linux?. Yo lo estoy probando pero no hay manera.... Huh. Instale el wx/net y estos son los problemas.
Cuando ejecuto el servidor:
sudo ./wxnet-server-start
nestor@ubuntu:/usr/local/wxnet/sbin$    Error: file specified "NONE" is not a (plain) file.
a pesar del error ejecuto el cliente y me dice: No configuration file found.
pero el programa arranca, voy a Connection -- Connect y me dice "Couldn't connect to localhost"

Como no hay manera instalo el Weather Display. Lo configuro con el puerto1, y en principio no hay ningun error, salvo que la temperatura siempre marca 13º cuando estoy a 11.8º la humedad 90 cuando hay 67, y la presion 1013 cuando estoy a 969 

Alguna idea?
Gracias
En línia

riudoms
Cumulus

« Resposta #5 en: 18 Gener de 2006, 16:09:43 »

Hola.

Jo el tinc funcionant, en una Mandrake 9.1, em vaig baixar el WeatherD-5.5a.tar.gz i tambe la ultima versió del executable la 5.5c

Ho vaig instalar tot, vaig substituir l'executable per l'ultima versió, allí ja et diu que no ho executis com a root, executo el ./GoWeather.sh i ja em va funcionar tot, rebia totes les dades, etc.

Ja veus que jo no faig servir el server i client separats, si no el "tot en un"

Per a configurar-ho tot per a publicar els valors a internet, hi vaig tenir de perdre unes quantes hores, em va costar una mica.

Si els valors no t'els modifica, es que alguna cosa no va be, però si es que estan desplaçats, per exemple, et marca 13 en lloc de 10, 14 en lloc de 11, etc. hi ha una pantalla on ho pots ajustar, jo ho vaig fer amb la pressió, per a que em marques la corresponent al nivell del mar.

No se si t'he solucionat massa cosa, però si tens més dubtes, fes-ho saber.
En línia

Néstor
Fractocumulus
**

Missatges: 66

« Resposta #6 en: 18 Gener de 2006, 18:08:32 »

No hi ha manera, he instalat el programa que ve per a windows (en windows clar), i desde allà tampoc en llegeix les dades, a la ajuda del programa diu que si no les llegeix comprovis que el transformador esta conectat (ok, ho està) i que tinguis activat a la consola el port RS232  .

Com s'activa el port a la consola?

edito: desde el programa Virtual Weather, quan selecciono el port de comunicacio COM1, despres surt una finestra amb el estat de les bateries, allà si que hem detecta el sensors que tinc instalats, en canvi no mostra les dades per pantalla

edito de nou: Al Virtual Weather funciona sense problemas, vaig cap a linux a investigar
En línia

riudoms
Cumulus

« Resposta #7 en: 18 Gener de 2006, 23:35:22 »

No hi ha manera, he instalat el programa que ve per a windows (en windows clar), i desde allà tampoc en llegeix les dades, a la ajuda del programa diu que si no les llegeix comprovis que el transformador esta conectat (ok, ho està) i que tinguis activat a la consola el port RS232  .

Com s'activa el port a la consola?

edito: desde el programa Virtual Weather, quan selecciono el port de comunicacio COM1, despres surt una finestra amb el estat de les bateries, allà si que hem detecta el sensors que tinc instalats, en canvi no mostra les dades per pantalla

edito de nou: Al Virtual Weather funciona sense problemas, vaig cap a linux a investigar

Vigila que no tinguis el port serie del linux utilitzat per alguna altra cosa, mira tambe el tema de permisos de /dev/ttyS0, que el usuari que executa el Weather Display, tingui permisos per utilitzar-lo.

Sort.
En línia

Garíl
Lalolaaaaiiiiiiiii ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus
Connectat Connectat

Missatges: 13206

Sé de uno que se ha puesto palote...... XD

« Resposta #8 en: 24 Gener de 2006, 14:43:37 »

Ja li has dit al software en quin port el tens conectat ?? a preferencies per defecte et posa COM2... si el tens a l'1 canvia-ho...  Smiley

Aquest programa té per pujar plantilles via ftp ??

Es que voldria provar-lo per un colega a veure que tal...
Un tutorial d'algú que el faci anar amb unes capturetes de pantalla d'instal-lació i posada a punt sería maravellós Grin
En línia

Cambrils (Tarragona)
Rainwise MKIII Professional + Datalogger + Oracle
www.meteocambrils.com
www.meteoclimatic.com

saba
Estrat
*

Missatges: 11

« Resposta #9 en: 29 Novembre de 2008, 17:32:36 »

Acabo d'instalar la versió consola del Weather Display (Weather Display For Linux Console) en el server (sense X) i comunica perfectament.

m'està creant un arxiu de log amb aquest format
Codi:
day month year hour minute temperature   humidity     dewpoint   barometer  windspeed  gustspeed direction   rainlastmin    dailyrain  monthlyrain   yearlyrain  heatindex
29 11 2008 12 15 12.2  14 -14.6 1002.2   0   0   9 0.0 0.0 0.0  0.0 8.5
29 11 2008 12 16 08.5  78 04.9 989.0   0   0 113 0.0 0.0 0.0  0.0 8.5
29 11 2008 12 17 08.5  77 04.7 989.0   0   0 241 0.0 0.0 0.0  0.0 8.5
29 11 2008 12 18 08.5  77 04.7 989.0   0   0 266 0.0 0.0 0.0  0.0 8.5
29 11 2008 12 19 08.5  77 04.7 989.0   0   0 219 0.0 0.0 0.0  0.0 8.5

ara no se com poder veure les magnifiques pantalles que es veuen per la xarxa com per exemple aquí http://www.meteoqueixans.com/wdl/

per el que he vist es tracte del Weather Display Live ( que es de pagament  Sad ) però l'he baixat de la seva web i em baixa un executable windows  Huh

jo pensava que serien arxius web

algú em pot aclarir con esta muntada la web que he posat anteriorment?

Mercès
En línia
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió