Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 17:56:56
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: Per manteniment, aquests dies hi haurà algunes interrupcions en el fòrum. Disculpeu les molèsties.

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Diferiencies entre estacions
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 [3] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Diferiencies entre estacions  (Llegit 748 vegades)
MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 11823

¿Quis custodiet ipsos custodes?

Re: Diferiencies entre estacions
« Resposta #20 en: 31 Maig de 2006, 10:16:52 »

Ese pluvio no está bien instalado.......

Primero que está torcido y mucho, eso te va a provocar errores en la caída de las gotas dentro del balancín, por otro lado entre el mástil y el anemo algo de sombra le hace seguro y eso es precipitación que pierdes.... y cómo última observación, los emisores ponlos más bajos, además de hacer sombra al pluvio también te puede generar turbulencias en el viento y darte errores en el anemo.

Los emisores no necesitan estar al ladito de los instrumentos, tienen un cable de varios metros para precisamente ponerlos alejados.... Wink

Ya sé que está mal instalado, tengo que hacer una remodelación a fondo del asunto... Undecided

Cony, si que es dispara la temperatura de l'Observatori de Roquetes !  Clar que durant alguns mesos dona de les més altes de Catalunya !

Catxondeo apart, algo passa aquí. Tanta diferència a tan poca distància ? A més estem parlant d'un observatori seriòs. Un assumpte a investigar i molt interessant en el moment actual on tothom està mirant les dècimes de grau amb lupa i discutint el canvi climàtic.

Algo passa a Roquetes. O li arriba aire re-escalfat de superfícies asfaltades properes o ves a saber. Ja tens feina de detectiu.

Suposo que la diferiència, és el que diu Garil, tant la meva estació com la de l'IES estàn dalt d'un edifici, mentre que la de l'Observatori, és l'oficial i ho tenen ficat correctament.
Una altra cosa Lluís.

Totes les dades de la columna son de l'Observatori de l'Ebre ?.

(A vegades sembla que els medis agafen dades de col.laboradors no massa fiables).

Tu mateix pots veure les dades aquí -> http://www.obsebre.es/php/meteosol/dadesmeteo.php
En línia

Per fi he arribat a la puta maleida xifra dels 10.000 posts
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6820

« Resposta #21 en: 31 Maig de 2006, 10:19:57 »

Ese pluvio no está bien instalado.......

Primero que está torcido y mucho, eso te va a provocar errores en la caída de las gotas dentro del balancín, por otro lado entre el mástil y el anemo algo de sombra le hace seguro y eso es precipitación que pierdes.... y cómo última observación, los emisores ponlos más bajos, además de hacer sombra al pluvio también te puede generar turbulencias en el viento y darte errores en el anemo.

Los emisores no necesitan estar al ladito de los instrumentos, tienen un cable de varios metros para precisamente ponerlos alejados.... Wink

Ya sé que está mal instalado, tengo que hacer una remodelación a fondo del asunto... Undecided

Lo importante es que lo sepas y que lo puedas arreglar.....   Cheesy Wink
En línia
boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2597

« Resposta #22 en: 31 Maig de 2006, 10:32:25 »

Suposo que la diferiència, és el que diu Garil, tant la meva estació com la de l'IES estàn dalt d'un edifici, mentre que la de l'Observatori, és l'oficial i ho tenen ficat correctament.

D'acord. Ja sé que en l'instal.lació dels Observatoris oficials es preten sobretot una homogeneitat i homologació, sinó no es podrien comparar mesures, però aquestes diferències m'espanten quan de les dades després s'en fan estudis científics i s'en treuen conclussions.

Relacionat amb això també dubto que quan es comparen sèries llargues (30, 50 anys), l'entorn d'alguns observatoris no hagi canviat massa en aquest període.
En línia
MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #23 en: 31 Maig de 2006, 10:38:15 »

D'acord. Ja sé que en l'instal.lació dels Observatoris oficials es preten sobretot una homogeneitat i homologació, sinó no es podrien comparar mesures, però aquestes diferències m'espanten quan de les dades després s'en fan estudis científics i s'en treuen conclussions.

Relacionat amb això també dubto que quan es comparen sèries llargues (30, 50 anys), l'entorn d'alguns observatoris no hagi canviat massa en aquest període.

Tinc fotos d'un cop que hi vaig anar, a veure si puc veure alguna cosa
En línia

MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #24 en: 31 Maig de 2006, 10:40:39 »

Tinc fotos d'un cop que hi vaig anar, a veure si puc veure alguna cosa

Em cito a mi mateix, no tinc res que es veigi bé, els aparells
En línia

Garíl
Lalolaaaaiiiiiiiii ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 13206

Sé de uno que se ha puesto palote...... XD

« Resposta #25 en: 31 Maig de 2006, 21:28:31 »

Jo vaig anar fa un parell d'anys a l'observatori de l'ebre, i us asseguro que ho tenen collonut i ben ventilat, amb la seva gespa, etc, etc....
En línia

Cambrils (Tarragona)
Rainwise MKIII Professional + Datalogger + Oracle
www.meteocambrils.com
www.meteoclimatic.com

Pàgines: 1 2 [3] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió