Pàgines: 1 2 [3]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Deixem clar el que és una "ONADA de FRED" (Llegit 617 vegades)
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Missatges: 9695

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.
|
Segons la meva opinió, jo crec que s´hauria de fer referència en la definició d´onada de fred, en que aquesta afectés de forma general a tot el territori o a una àmplia part del territori, parts altes y fondalades. No val la situació de inversió tèrmica, ja que no és cap "onada de fred ", es un fenòmen molt localitzat geogràficament.
jo entenc que si no cobreix tot el territori, estem parlant de que onada de fred sinóptica no s'ha produit
pero amb dades a la mà l'efecte ha sigut el que ha sigut
diu que una onada de fred es pot considerar un espai ampli de temps amb temperatures clarament inferior a les mitjanes
si agafem els ultims 40 dies la mitjana tremola per tots els costats, fins i tot amb máximes
com diu esclafit Gener del 85, per lo menys aquí. I lo del 1956 aixó son onades de fred si les vols comparar amb les centoeuropées
repeteixo s'harien de tirar molts anys enrrera per trobar-se dades com las que s'han donat a les valls del pirineu els ultims 40 dies, machacan dia rera dia, no per fred absolut pero si per persistencia de fred
quants anys tens anticicló en desmbre i no per això baixen les mitjes 3ºc i s'han batut records de dies de gelada en desembre en algúns llocs
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7323
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Per mi és una onada de fred el que hem tingut aquest desembre. Una temperatura mitjana de 4,8º a Girona-St.Daniel d´aquest mes, 3º inferior a la mitjana, si això no és onada de fred, ja em direu que és . També el desembre de 1990 vam tenir un desembre idèntic, anticicló i entrades del N esporàdiques, vam tenir 5,2º de mitjana a Girona-Bellllloc, que és més càlid que Girona-St.Daniel. Tenir 25 dies de glaçada en un desembre com aquest a Girona-St.Daniel és normal? Si, aquí el normal són 12 dies, i no val dir que Girona-St.Daniel és més fred que Girona, una mica més si, però no tant!!!!! I a la meva estació de Salt hem tingut el desembre més fred en 6 anys, amb 6º de mitjana. 2,4º inferior a la mitjana. Només 4 desembres des de 1911 han tingut una anomalia negativa superior a 2,4º a Girona: 1940 4,6º (-3,2º) 1970 4,6º (-3,2º) 1980 4,4º (-3,4º) 1990 5,2º (-2,6º)
Si això del desembre de 2005 no és onada de fred, jo sóc mister univers .
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada

Connectat
Gènere: 
Missatges: 30872
|
Fred =Fred
Onada =Onada
Fred--->Isos baixes
Onada--->Invasió d'isos baixes
|
|
|
|
|
En línia
|
Viladecans 23msnm Baix llobregat  
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Missatges: 3146

|
No, si no ens ficarem d'acord, però bé no passa res. Si aquí ja tenim aquests diferents punts de vista, .... que diran, que sentirem per teles, diaris, contertulis,... Està clar que ha fet molt fred aquest hivern en alguns llocs, bastant, jo mateix ho he experimentat claríssimament. Estic molt d'acord amb el que diu Artik, les inversions tèrmiques fruit d'anticicló, no les consideraria onada freda, per molt fred que faci.
Si analitzem la paraula ONADA, suposo que el seu origen deu venir per les ondulacions típiques del moviments de masses d'aire, perqué sinó ja no és "onada", seria "refredament" (anticicló i inversions associades) o "injecció freda" (una bossa freda que quedi despenjada de l'ondulació en si i que se'ns tiri a sobre), i que poden provocar fred rigorós, trencant mitjanes i tot.
"....expansiones provocan movimientos ondulatorios amplios que invaden, para entendemos, zonas ajenas cuyas masas de aire son empujadas a su vez hacia los hogares del contrario."
Tot això ve de la idea d'etiquetar tot, típic de la ment humana, i si volem etiquetar bé, algunes coses pel seu nom, sinó parlem de fresca, fred, i molt fred, que és com devien parlar generacions endarrera, i tot i així encara hi hauria subjectivismes .
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
Pàgines: 1 2 [3]