Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 17:26:20
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Deixem clar el que és una "ONADA de FRED"
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] 3 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Deixem clar el que és una "ONADA de FRED"  (Llegit 616 vegades)
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 9695

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.

Re: Deixem clar el que és una "ONADA de FRED"
« Resposta #10 en: 30 Desembre de 2005, 20:03:47 »

Jo crec que un s' hauria de remontar molts desembres enrrera, per trobar les temperatures que s'hsn donat a les valls pirinenques un dia -10 l'altre -8.. -15i així dia tras dia
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
http://www.rodamet.net/fotos
Web
www.rodamet.net
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #11 en: 30 Desembre de 2005, 20:04:41 »

La teoría es molt important, però ho es més la pràctica. Una onada de fred es lo del Gener del 1985 o lo del Febrer de 1956.... lo demés son succedanis.  Cool

si clar pero el succedani igualará a la sinóptica onada de fred del 2001 a Bráfim no?
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
Web
www.rodamet.net
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Missatges: 3145

« Resposta #12 en: 30 Desembre de 2005, 20:13:43 »

hi ha més definicións

una que diu que una onada de fred es pot considerar en espai ampli de temps amb temperatures clarament inferior a les minimes

si agafes aquesta esta clar, portem 40 dias clarament per sota de la mitja, un mes que acaba amb 3 o 4 graus per sota de la mitjana no es res normal

si, ja t'entenc, però si hi ha més definicions, ja està tot dit.  Undecided

jo només em pregunto que dirien els "informadors" si vingués una cosa com les del 54 o 56  Roll Eyes Huh

doncs onada de fred

pero tu que pateixes o disfrutes d'aquest clima

que he de dir-li a zones de lleida i tarragona  que en una setmana la mitjana de 120 hores es ampliament negativa

doncs haurien de dir onada de fred de "CHAMPIONS LEAGUE", perqué aquestes no eren ni de primera divisió.

i a més onades campiones.

i és que dient el mateix en alguns medis, la idea que s'emporta un mortal del carrer, o sigui un ciutadà (no de les meves contrades precisament), és la mateixa que en el cas d'aquests dies.

a veure roda, tu ho saps, aquí les gebrades han sigut de tela marinera aquest mes, però tampoc hi hagut destrosses en les calefaccions, no s'ha gelat el gasoil del camions, .... i si, ha fet molt fred, fred com el que feia abans, Grin perqué a l'hivern fa fred.

En línia

Guissona - La Segarra
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Missatges: 3145

« Resposta #13 en: 30 Desembre de 2005, 20:20:58 »

en última instancia, el subjectivisme s'ha d'acotar perqué si no al final es pot considerar onada freda a moltes i diverses situacions. Tecnicament, fins i tot, una onada freda pot tenir resultats més càlids que una situació com la que he viscut recentment (del dia 21 al dia 30, sempre sota zero).
En línia

Guissona - La Segarra
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #14 en: 30 Desembre de 2005, 21:05:38 »

en última instancia, el subjectivisme s'ha d'acotar perqué si no al final es pot considerar onada freda a moltes i diverses situacions. Tecnicament, fins i tot, una onada freda pot tenir resultats més càlids que una situació com la que he viscut recentment (del dia 21 al dia 30, sempre sota zero).

si i més a un país el nostre tant complex
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
Web
www.rodamet.net
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Gènere: Masculí
Missatges: 19947

Un xic de Tramuntana

« Resposta #15 en: 30 Desembre de 2005, 21:18:07 »

jo personalment i parlant de cara a la situacio d'aquest últim més si que ho qualificaria com a onada d'aire fred , segurament un xic encoberta , però onada d'aire fred  ha sigut unes tres setmanes de minimes quasi consecutives per sota dels 4ºC aqui Barcelona Sant Andreu i inclus 3 o 4 dies seguits d'1ºC o per sota ..siguent el colmo ahir amb els -1,6ºC , una gelada com deu mana a Barcelona només es dona en ocasions especials  Tongue

es més ... que voldria una onada freda d'aquestes del NNE o NE durar tres setmanes de forma constant com hem tingut ara , en si les onades fredes , exceptuant casos aïllats de siberianes eternes o com el cas del 2001 , tenen un periode de duracio relativament curt , potent pero curt , es a dir son 4 o 5 dies , de fred potent , pero no 20 dies de fred potent i constant , la constància per mi es clau en això de evaluar el fred.

Tan especials com van esser aquest generi Febrer passats , com va ser el Desembre del 2001 i el Gener del 1985 per no parlar del 62 o 56 ....

però entre mig d'aquests periodes que algú l'altre dia deia que tenien un retorn d'uns 25 anys , trobem molts anys on no veiem ni una gelada aqui a Barcelona .

Jo una mitja de moment e minimes que tinc aquest Desembre de 3,1ºC ho considero com un fet excepcional , molt excepcional .
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6786

grrrrrrrrrrrrrrrrrr

« Resposta #16 en: 30 Desembre de 2005, 22:18:18 »

Jo no ho veig clar.... no....

anem a buscar el perquè.....

però el que ha passat al Pirineu, amb mínimes positives.... que em dieu???....

aixì lo del 2001 que va ser???.... jo crec que va ser una Onada de fred amb cara i ulls ... el demes .... Anticicló pur i dur ... que es pitjor .... crec ....

s´escapa algun fil per algun lloc...
En línia

Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm....

Since 1909
esclafit
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4022

Esmolant les eines

« Resposta #17 en: 31 Desembre de 2005, 00:20:32 »

La teoría es molt important, però ho es més la pràctica. Una onada de fred es lo del Gener del 1985 o lo del Febrer de 1956.... lo demés son succedanis.  Cool

si clar pero el succedani igualará a la sinóptica onada de fred del 2001 a Bráfim no?

Ho superarà...... però lo del 2001 no té comparació possible a lo del Gener del 85, per lo menys aquí. I lo del 1956 ja son " palabras mayores ", els que ho van viure diuen que va ser terrible.
En línia

Bràfim ( Alt camp ), Tarragona
Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals
236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
Artik
Fractocumulus
**

Missatges: 84

« Resposta #18 en: 31 Desembre de 2005, 07:31:43 »

Segons la meva opinió, jo crec que s´hauria de fer referència en la definició d´onada de fred, en que aquesta afectés de forma general a tot el territori o a una àmplia part del territori, parts altes y fondalades. No val la situació de inversió tèrmica, ja que no és cap "onada de fred ", es un fenòmen molt localitzat geogràficament.
En línia
nasiet
Sinner, la lupa!!
Cumulonimbus Incus

Missatges: 5138

Cati.El Tossal nevat.

« Resposta #19 en: 31 Desembre de 2005, 08:01:39 »

Jo estic d'acord en tú Artic, a mes a mes, onada no es el mateix que "situació".
En aquest últim episodi de fred hi habíe zones (les Planes de Lleida) on han tingut un fred glacial i continuat mentres en altres comarques no ha fet un fred exepcional.
En línia

Pàgines: 1 [2] 3 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió