Pàgines: 1 [2] 3
|
 |
|
Autor
|
Tema: Deixem clar el que és una "ONADA de FRED" (Llegit 628 vegades)
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Missatges: 9695

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.
|
Jo crec que un s' hauria de remontar molts desembres enrrera, per trobar les temperatures que s'hsn donat a les valls pirinenques un dia -10 l'altre -8.. -15i així dia tras dia
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Missatges: 3147

|
hi ha més definicións
una que diu que una onada de fred es pot considerar en espai ampli de temps amb temperatures clarament inferior a les minimes
si agafes aquesta esta clar, portem 40 dias clarament per sota de la mitja, un mes que acaba amb 3 o 4 graus per sota de la mitjana no es res normal
si, ja t'entenc, però si hi ha més definicions, ja està tot dit.  jo només em pregunto que dirien els "informadors" si vingués una cosa com les del 54 o 56  doncs onada de fred pero tu que pateixes o disfrutes d'aquest clima que he de dir-li a zones de lleida i tarragona que en una setmana la mitjana de 120 hores es ampliament negativa
doncs haurien de dir onada de fred de "CHAMPIONS LEAGUE", perqué aquestes no eren ni de primera divisió.
i a més onades campiones.
i és que dient el mateix en alguns medis, la idea que s'emporta un mortal del carrer, o sigui un ciutadà (no de les meves contrades precisament), és la mateixa que en el cas d'aquests dies.
a veure roda, tu ho saps, aquí les gebrades han sigut de tela marinera aquest mes, però tampoc hi hagut destrosses en les calefaccions, no s'ha gelat el gasoil del camions, .... i si, ha fet molt fred, fred com el que feia abans, perqué a l'hivern fa fred.
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Connectat
Gènere: 
Missatges: 19950

Un xic de Tramuntana
|
jo personalment i parlant de cara a la situacio d'aquest últim més si que ho qualificaria com a onada d'aire fred , segurament un xic encoberta , però onada d'aire fred ha sigut unes tres setmanes de minimes quasi consecutives per sota dels 4ºC aqui Barcelona Sant Andreu i inclus 3 o 4 dies seguits d'1ºC o per sota ..siguent el colmo ahir amb els -1,6ºC , una gelada com deu mana a Barcelona només es dona en ocasions especials 
es més ... que voldria una onada freda d'aquestes del NNE o NE durar tres setmanes de forma constant com hem tingut ara , en si les onades fredes , exceptuant casos aïllats de siberianes eternes o com el cas del 2001 , tenen un periode de duracio relativament curt , potent pero curt , es a dir son 4 o 5 dies , de fred potent , pero no 20 dies de fred potent i constant , la constància per mi es clau en això de evaluar el fred.
Tan especials com van esser aquest generi Febrer passats , com va ser el Desembre del 2001 i el Gener del 1985 per no parlar del 62 o 56 ....
però entre mig d'aquests periodes que algú l'altre dia deia que tenien un retorn d'uns 25 anys , trobem molts anys on no veiem ni una gelada aqui a Barcelona .
Jo una mitja de moment e minimes que tinc aquest Desembre de 3,1ºC ho considero com un fet excepcional , molt excepcional .
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
Artik
Fractocumulus

Desconnectat
Missatges: 84
|
Segons la meva opinió, jo crec que s´hauria de fer referència en la definició d´onada de fred, en que aquesta afectés de forma general a tot el territori o a una àmplia part del territori, parts altes y fondalades. No val la situació de inversió tèrmica, ja que no és cap "onada de fred ", es un fenòmen molt localitzat geogràficament.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
nasiet
Sinner, la lupa!!
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5138

Cati.El Tossal nevat.
|
Jo estic d'acord en tú Artic, a mes a mes, onada no es el mateix que "situació". En aquest últim episodi de fred hi habíe zones (les Planes de Lleida) on han tingut un fred glacial i continuat mentres en altres comarques no ha fet un fred exepcional.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: 1 [2] 3
|