Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
7 Octubre de 2008, 23:16:47
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  WMR928NX (enciclopèdia) i Wi-fi o Bluetooth
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: WMR928NX (enciclopèdia) i Wi-fi o Bluetooth  (Llegit 4243 vegades)
boira
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 2391

Re: WMR928NX (enciclopèdia) i Wi-fi o Bluetooth
« Resposta #40 en: 2 Febrer de 2006, 19:25:16 »

Quin adaptador estàs fent servir ?

Veig que hi ha dues referències, per DTE (mascle) i DCE (femella) que implicaran cablejats diferents.

Referencia: BL32 
Bluetooth RS232 Adapter (DTE - DB9M) 

Referencia: BL33   
Bluetooth RS232 Adapter (DCE - DB9H) 

La consola és un DCE, per això es connecta al PC (DTE) amb un cable pin a pin (2 a 2, 3 a 3, 5 a 5).

Per connectar el BL32 (DTE) a la consola (DCE) caldria un cable pin a pin (2 a 2, 3 a 3, 5 a 5).

Per connectar el BL33 (DCE) a la consola (DCE) caldria un cable creuat o "null-modem" (2 a 3, 3 a 2, 5 a 5)

Però apart d'això, sembla que hi hagi alguna diferència de comportament entre els dos models:

Descripción 

Adaptador serie RS232 a Bluetooth (BT) útil para comunicaciones inalámbricas serie utilizando esta tecnología libre de cables. Módulo que se suministra configurado como DTE (Data Terminal Equipment). Permite varias combinaciones como pueden ser:

- Un módulo DTE conectado al periférico con interface RS232. En este caso el ordenador ya dispondrá de tecnología BT.

- Un módulo DCE conectado al puerto RS232 del ordenador. Se establece una conexión inalámbrica con un dispositivo remoto BT.

- Un módulo DTE (en el periférico) y un módulo DCE (en el ordenador). En esta combinación, tanto el equipo remoto como el PC se conectan via BT a través del interface RS232, y de forma transparente mediante tecnología inalámbrica BT.

Per el que diu en l'explicació anterior, caldria un dispositiu DTE, o sigui el BL32. No sé si és només un assumpte de cablejat o hi ha algun altre requeriment. Serviria el mateix cable subministrat amb el col.leccionable.

Tampoc sé si la consola necessita algun senyal de control en alguna entrada per entregar dades.
En línia
boira
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #41 en: 7 Febrer de 2006, 09:39:58 »

He vist això en un altre tòpic: http://www.siteplayer.com/
(Un catxarret dels que comentàvem fa uns dies, per RS232 <> Ehernet)

Després, si el soft del PC no pot communicar-se directament via TCP/IP (ho desconec, però crec que no), queda el recurs de crear en el PC un COM virtual que es redirigeix-hi a la xarxa amb alguna eina tipus:

http://www.taltech.com/products/tcpcom.html
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,27055,00.asp
En línia
QK2
Cumulus

Missatges: 181

Llams i trons

« Resposta #42 en: 19 Febrer de 2006, 08:46:40 »

Necessito ajuda!!

Per solucionar el tema de la connexió inalàmbrica vaig optar per aquest catxarret: http://www.free2move.se/prod_spp.shtml . D'inici no em funcionava per que utilitzava un adaptador RS232 mascle-mascle pelat. Em vaig posar en contacte amb els suecs i em van suggerir que utilitzés un "Null modem adaptor". Quan el vaig rebre el vaig posar i a la primera va funcionar!! Només vaig canviar al VWS el COM i va seguir funcionant com si rès. No m'ho podia creure!! 

Però la "ditxa" va ser curta. Al cap d'una estona vaig veure que el rellotge de l'ordinador marcava "tres quarts de quinze". El vaig tornar a posar a l'hora i me'n vaig anar a dormir (això era divendres)  . Pel matí s'havia tornat a desmarxar el rellotge...

Però això no és el pitjor... Quan paro el programa i el torno a engegar no hi ha manera de que m'agafi els sensors a través del port bluetooth. Es posa en marxa, estableix comunicació però no connecta els dispositius. La única solució és connectar el RS232 amb cable, canviar-li el COM i quan ha agafat els sensors tornar a connectar el port bluetooth.

Algú em pot donar una mica de llum sobre el tema? 
En línia

QK2
Cumulus

Llams i trons

« Resposta #43 en: 19 Febrer de 2006, 18:47:47 »

Continuo amb els problemes del post anterior

Ara descubreixo que el vent del VWS s'ha quedat parat. Trec el port bluetooth (que avui no ha presentat el rpoblema del rellotge) i torno a connectar el cable i es recupera. L'estació ha anat marcant correctament, però la DB d'avui feta una me... pel que fa al vent. Justament avui!! 
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #44 en: 19 Febrer de 2006, 19:12:34 »

Per el que vaig llegir no sé on, la consola necessita un dels dos pins de senyals d'entrada de control del port sèrie a "1" per enviar dades (És la manera que té de reconèixer que té un PC connectat i engegat). Potser l'adaptador bluetooth no manté aquesta sortida activa.

Una altra cosa: si hi han estalvis d'energia actius en el PC, els programes no sempre es recuperen bé de les comunicacions sèrie. Et recomanaria fins i tot que anulessis el salvapantalles si és que li tens.
En línia
QK2
Cumulus

Llams i trons

« Resposta #45 en: 23 Febrer de 2006, 21:11:50 »

Per el que vaig llegir no sé on, la consola necessita un dels dos pins de senyals d'entrada de control del port sèrie a "1" per enviar dades (És la manera que té de reconèixer que té un PC connectat i engegat). Potser l'adaptador bluetooth no manté aquesta sortida activa.

Una altra cosa: si hi han estalvis d'energia actius en el PC, els programes no sempre es recuperen bé de les comunicacions sèrie. Et recomanaria fins i tot que anulessis el salvapantalles si és que li tens.

Gràcies per la resposta. No és que hagi passat del tema fins avui, però he estat de viatge i cabo d'arribar. De fet el primer que faig és mirar si hi havia respostes...

Pel que fa al primer punt, còm es podria solucionar?

Pel que fa a l'estalvi d'energia, sí que tinc salvapantalles. <però de fet l'he tingut sempre i fins que no he provat el port bluetooth no m'ha donat cap problema. Creus que hi pot tenir alguna cosa a veure?
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #46 en: 24 Febrer de 2006, 12:37:45 »

Gràcies per la resposta. No és que hagi passat del tema fins avui, però he estat de viatge i cabo d'arribar. De fet el primer que faig és mirar si hi havia respostes...

Pel que fa al primer punt, còm es podria solucionar?

Pel que fa a l'estalvi d'energia, sí que tinc salvapantalles. <però de fet l'he tingut sempre i fins que no he provat el port bluetooth no m'ha donat cap problema. Creus que hi pot tenir alguna cosa a veure?

Per confirmar/descartar el primer punt el que faig en casos semblants és connectar un "tester RS232" (un connector amb LEDs) per veure els nivells dels senyals i seguir el que passa.

Respecte als salvapantalles: en general no m'han donat problemes excepte algun que es menjava molts recursos. Ara, en cas de dubte, fora.

Altres històries d'estalvis d'energia, hivernacions, etc., si que m'han donat problemes amb les comunicacions.

Sento no poder ajudar-te més, però no tinc cap mena d'experiència amb aquests adaptadors bluetooth.
En línia
QK2
Cumulus

Llams i trons

« Resposta #47 en: 24 Febrer de 2006, 16:31:36 »

Per confirmar/descartar el primer punt el que faig en casos semblants és connectar un "tester RS232" (un connector amb LEDs) per veure els nivells dels senyals i seguir el que passa.
bluetooth.

Gràcies per l'ajuda. Aquests testers són fàcils de trobar? són cars?
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #48 en: 27 Febrer de 2006, 09:03:12 »

bluetooth.

Gràcies per l'ajuda. Aquests testers són fàcils de trobar? són cars?

Et poso una imatge d'un tester Rs232.  http://www.telefonica.net/web2/ea3ciu/rs232.jpg
(Aquest tester és per DB-25 i la numeració de senyals/pins ídem)

Això es podia trobar en alguns distribuidors d'informàtica i en botigues de components, que en queden poques. (Potser a Radio Marc de Sabadell i no sé si Sonda de Terrassa encara existeix. Sinó les de Barna).

Perque la consola enviï dades li cal estar connectada a 220 i que el PC li posi el senyal d'entrada CTS (pin 7) a "1". (El LED vermell CTS del tester encés).

De totes maneres el que es vegi en el tester donarà una mica més de llum però el problema pot ser díficil de resoldre.

Si es manté a "1" vol dir, en principi, que la consola segueix enviant dades i que l'adapatador del costat de la consola no s'hauria desconfigurat/desconnectat. Aleshores el problema estaria entre l'enllaç Bluetooth i drivers del costat del PC.

Si cau a "0" el problema pot estar a qualsevol lloc.

No sé quins procediments es podrien seguir per esbrinar quelcom més.
En línia
QK2
Cumulus

Llams i trons

« Resposta #49 en: 27 Febrer de 2006, 09:18:33 »

Gràcies per la informació. Veurem si me'n surto. T'envio un privat.
En línia

Pàgines: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió