Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
23 Novembre de 2008, 17:42:46
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Dibuix de llum (Tramuntana-Maria)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Temperatura mitjana a l'arboç
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] 3 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Temperatura mitjana a l'arboç  (Llegit 771 vegades)
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 9642

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.

Re: Temperatura mitjana a l'arboç
« Resposta #10 en: 3 Maig de 2007, 20:32:09 »

A mi em sembla un poc baixa la mitja de temperatura per a estar situada a tan poca altitud i en el prelitoral sud més proper a la costa, tret que sigui la mitjana ponderada cada X temps que proporcioni l'automàtica.En tal cas caldria augmentar en aproximadament un grau la mitja aritmètica.

No ho crec pas. L´Arboç està situat en una zona enclotada i aillada del mar en certa mesura per uns petits relleus, la qual cosa fa que les mínimes siguin força baixes a l´hivern.
Clar que jo estic a més alçada, 236 msnm.... però jo tinc una mitjana de temperatures en el període 1984-2006 de 15.4ºC. I això que d´aquests 23 anys, 21 he tingut la garita a dalt una terrassa. Pel que he observat, amb la garita a 1.5 m. del terra durant aquests 23 anys, la mitjana em baixaría a 14.9º-15.1ºC.
La mitjana de plujes es més alta aquí que a L´Arboç , 542 mm en el període 1983-2006. Curiosament, tothom creu que es el contrari. L´Arboç té màxims més alts en anys plujosos, però també anys força més secs en anys de penúria. Aquí la pluja es menys irregular que a L´Arboç.

totalmente deacuerdo esclafit, L'Arboç esta muy cerca del mar pero aisladas por ese relieve y allí tiene bastantes temperaturas negativas y luego la marinada les llega muy clara que les frenan

Java si puede ser a parte Camp Joliu esta en medio del campo sin isla de calor

en Roda también llueve más que en l'Arboç y como muy bien dices esclafit, en años lluviosos son mucho más lluviosos que los nuestros, pero en años secos son muchisimo más secos que los nuestros, tenemos más regularidad en nuestra zona, en l'Arboç cuesta mucho encontra un año en la media, o es muy lluvisoso 900 mm o es muy seco!

tanto en lluvia como en temperatura podriamos hablar de cierta continentallización de la plana del Penedés
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
http://www.rodamet.net/fotos
Web
www.rodamet.net
arbosenc
Cumulonimbus Incus

Gènere: Masculí
Missatges: 4182

DOS, EL CRUSAITOO

« Resposta #11 en: 3 Maig de 2007, 20:41:32 »

A mi em sembla un poc baixa la mitja de temperatura per a estar situada a tan poca altitud i en el prelitoral sud més proper a la costa, tret que sigui la mitjana ponderada cada X temps que proporcioni l'automàtica.En tal cas caldria augmentar en aproximadament un grau la mitja aritmètica.

No ho crec pas. L´Arboç està situat en una zona enclotada i aillada del mar en certa mesura per uns petits relleus, la qual cosa fa que les mínimes siguin força baixes a l´hivern.
Clar que jo estic a més alçada, 236 msnm.... però jo tinc una mitjana de temperatures en el període 1984-2006 de 15.4ºC. I això que d´aquests 23 anys, 21 he tingut la garita a dalt una terrassa. Pel que he observat, amb la garita a 1.5 m. del terra durant aquests 23 anys, la mitjana em baixaría a 14.9º-15.1ºC.
La mitjana de plujes es més alta aquí que a L´Arboç , 542 mm en el període 1983-2006. Curiosament, tothom creu que es el contrari. L´Arboç té màxims més alts en anys plujosos, però també anys força més secs en anys de penúria. Aquí la pluja es menys irregular que a L´Arboç.

totalmente deacuerdo esclafit, L'Arboç esta muy cerca del mar pero aisladas por ese relieve y allí tiene bastantes temperaturas negativas y luego la marinada les llega muy clara que les frenan

Java si puede ser a parte Camp Joliu esta en medio del campo sin isla de calor

en Roda también llueve más que en l'Arboç y como muy bien dices esclafit, en años lluviosos son mucho más lluviosos que los nuestros, pero en años secos son muchisimo más secos que los nuestros, tenemos más regularidad en nuestra zona, en l'Arboç cuesta mucho encontra un año en la media, o es muy lluvisoso 900 mm o es muy seco!

tanto en lluvia como en temperatura podriamos hablar de cierta continentallización de la plana del Penedés
rodamet te has explicado muy bien , pero a veces en l'arboç , donde yo vivo enfrente de la giralda , hay 1ºc-2ºc menos que en campjoliu.
un dia que me acuerdo
campjoliu 0.5ºc , l'arboç -0.5ºc , un dias despejado sobre las 12h de la noxe en enero.
Siempre suele haber la misma temperatura en arboç que en campjoliu.

saludos Wink
En línia

Els de l'ARBOÇ saludem aixins--->

Nunca predijieron que el 2008 fuera el año del diluvio, 516.5mm a 29 DE OCTUBRE,,,y lo que queda...

Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #12 en: 3 Maig de 2007, 20:50:50 »

lo de la giralda puede ser un dia puntual, deberia ser mas frio camp Joliu mi tio vive cerca de la giralda

por cierto la precip de cada año, es asombrosa la irregularidad y muy diferente al Vendrell estando cerca

L'Arboç de Vilanova i la Geltrú esta a 15 km por carretera yo creo que con Segur de Calafell en linea recta no hay 10
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
Web
www.rodamet.net
arbosenc
Cumulonimbus Incus

DOS, EL CRUSAITOO

« Resposta #13 en: 3 Maig de 2007, 21:00:09 »

lo de la giralda puede ser un dia puntual, deberia ser mas frio cam Joliu mi tio vive cerca de la giralda

por cierto la precip de cada año, es asombrosa la irregularidad y muy diferente al Vendrell estando cerca

L'Arboç de Vilanova i la Geltrú esta a 15 km por carretera yo creo que con Segur de Calafell en linea recta no hay 10
en linea recta a la costa son unos 8km
un pard e dias creo que la temperatura es mas fria , pero como he dixo antes siempre suele ser bastante parecida , aunque un pelin mas fria como has dicho en campjoliu.
I ahora l'arboç esta creciendo mucho , i con el cim mas que lo hara , dentro d eunos años la isla de calor sera mas marcada con campjoliu , suerte que solo crece por donde la estacion i la cristalera , yo simpre sere la ultima calles , donde ara mas fresco

I lo de la irregularidad es cierto , a mi lo que em sorprendio fueron los 960mm en 1996 , cuanto cayo en vendrell i alrededores ese año¿?
Eso si por arboç es uno de los sitios donde suele haber mas niebla en el penedes.

saludos Cheesy Wink
En línia

Nunca predijieron que el 2008 fuera el año del diluvio, 516.5mm a 29 DE OCTUBRE,,,y lo que queda...

Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #14 en: 3 Maig de 2007, 21:52:35 »

lo de la giralda puede ser un dia puntual, deberia ser mas frio cam Joliu mi tio vive cerca de la giralda

un pard e dias creo que la temperatura es mas fria , pero como he dixo antes siempre suele ser bastante parecida , aunque un pelin mas fria como has dicho en campjoliu.
I ahora l'arboç esta creciendo mucho , i con el cim mas que lo hara , dentro d eunos años la isla de calor sera mas marcada con campjoliu , suerte que solo crece por donde la estacion i la cristalera , yo simpre sere la ultima calles , donde ara mas fresco

I lo de la irregularidad es cierto , a mi lo que em sorprendio fueron los 960mm en 1996 , cuanto cayo en vendrell i alrededores ese año¿?
Eso si por arboç es uno de los sitios donde suele haber mas niebla en el penedes.

saludos Cheesy Wink

el año que estube en la mili en Mallorca, en Mallorca no fué muy lluvioso hablo de Porto Pí, eso si en enero nevó en la costa, yo llegué en Marzo pero me lo dijieron  Grin

recuerdo ese año que vine de permiso 7 dias y llovio practicamente sin parar los 7, siempre que venia de permiso ( que no fué mucho ejem Roll Eyes) llovia, si si año lluvioso
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
Web
www.rodamet.net
arbosenc
Cumulonimbus Incus

DOS, EL CRUSAITOO

« Resposta #15 en: 3 Maig de 2007, 22:20:19 »

saludos Cheesy Wink

el año que estube en la mili en Mallorca, en Mallorca no fué muy lluvioso hablo de Porto Pí, eso si en enero nevó en la costa, yo llegué en Marzo pero me lo dijieron  Grin

recuerdo ese año que vine de permiso 7 dias y llovio practicamente sin parar los 7, siempre que venia de permiso ( que no fué mucho ejem Roll Eyes) llovia, si si año lluvioso
ok ..m ' :Bha quedat molt clar
En línia

esclafit
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4019

Esmolant les eines

« Resposta #16 en: 3 Maig de 2007, 23:24:20 »

No creo que de Bràfim a L´Arboç haya mucho más de 20 km en línea recta, pero fijate las diferencias pluviométricas entre 1996 y 2003, por poner unos años en que esas diferencias me parecen brutales :

1996 : Arboç 951 mm   Bràfim 707 mm
1997 : Arboç 396 mm   Bràfim 696 mm
1998 : Arboç 376 mm   Bràfim 528 mm
1999 : Arboç 396 mm   Bràfim 490 mm
2000 : Arboç 323 mm   Bràfim 550 mm
2001 : Arboç 332 mm   Bràfim 547 mm
2002 : Arboç 783 mm   Bràfim 610 mm
2003 : Arboç 545 mm   Bràfim 712 mm

Es impensable aquí tener 5 años seguidos con registros pluviométricos inferiores a 400 mm anuales. De hecho, en los 24 años que van desde 1983 hasta 2006, sólo en dos ocasiones no he rebasado los 400 mm anuales ( 378 mm en 1988 y 394 mm en 2006 ).
En línia

Bràfim ( Alt camp ), Tarragona
Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals
236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
arbosenc
Cumulonimbus Incus

DOS, EL CRUSAITOO

« Resposta #17 en: 3 Maig de 2007, 23:30:29 »

No creo que de Bràfim a L´Arboç haya mucho más de 20 km en línea recta, pero fijate las diferencias pluviométricas entre 1996 y 2003, por poner unos años en que esas diferencias me parecen brutales :

Es impensable aquí tener 5 años seguidos con registros pluviométricos inferiores a 400 mm anuales. De hecho, en los 24 años que van desde 1983 hasta 2006, sólo en dos ocasiones no he rebasado los 400 mm anuales ( 378 mm en 1988 y 394 mm en 2006 ).
La gran ireegularitat en els anys secs i plujosos , destaca el que vau dir
any 1996 i 2002 , van ser els anys mes plujosos , sobretot a l'arboç.
L'any plujos es molt plujos i l'any sec o normal es massa sec , sempre a l'arboç en els extrems , ara gracies a aixo em vaig estudiant la climatologia de l'arboç

saluts i gracies Cheesy
En línia

Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #18 en: 3 Maig de 2007, 23:35:45 »

si aqui solo una vez se a bajado de 400

los 4 años más secos en Roda de Barà 1991-2006

año 2000.........cuidao 269 mm
año 1998.........425
año 2006.........442.8 mm
año 1992.........505 mm

estos son los años más secos

la media ultimos 17 años (1991-2006) 567.7 mm
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
Web
www.rodamet.net
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #19 en: 3 Maig de 2007, 23:40:17 »

yo tengo los ultimos 30 años del Vendrell INM y las diferencias son bastantes con l'Arboç
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
Web
www.rodamet.net
Pàgines: 1 [2] 3 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió