Pàgines: 1 [2]
|
 |
|
Autor
|
Tema: PIC DE LA LLOSA I FALDA DEL PUIGSACALM (Llegit 578 vegades)
|
avanto
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1685

Rovaniemi a -15ºC
|
Molt guapes !!! Noi, no pares. Sembla que sempre aprofites bé el dia. Les coses com siguin el salt del Sallent de Sant Privat es bastant més alt que no pas el de Rupit...
segur ? Un detall que ja vaig comentar fa temps. Sallent = salt en el vocabulari de la zona. Per tant qualsevol salt del sallent és una redundància, aplicada fins i tot a la toponímia oficial. ...A la zona...vols dir la meva zona i salt del sallent de tota la vida...salt de la nuvia, salt del brull..etc Almenys ningú si refereix dient... anem al Sallent? Ja que això no tindria gaire sentit. Potser es que no entés al que et referies...Sigui com sigui el de la Garrotxa és més alt!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
Que bonic es banyar-se en un avanto mentres mires l'Aurora Boreal. Sant Genís. 255 snm
|
|
|
torreneules
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2650

fageda montseny
|
Gràcies a tots!!
Molt guapes !!! Noi, no pares. Sembla que sempre aprofites bé el dia. Les coses com siguin el salt del Sallent de Sant Privat es bastant més alt que no pas el de Rupit...
segur ? Un detall que ja vaig comentar fa temps. Sallent = salt en el vocabulari de la zona. Per tant qualsevol salt del sallent és una redundància, aplicada fins i tot a la toponímia oficial. ...A la zona...vols dir la meva zona i salt del sallent de tota la vida...salt de la nuvia, salt del brull..etc Almenys ningú si refereix dient... anem al Sallent? Ja que això no tindria gaire sentit. Potser es que no entés al que et referies...Sigui com sigui el de la Garrotxa és més alt!!!  Jo si que l'entenc, és una redundància dir, el salt del salt, però als mapes i les indicacions de la zona, s'indica com el salt del Sallent
|
|
|
|
|
En línia
|
hospitalet de llobregat, barri de sant josep **tota la terra que el meu cor estima, des d'aci es veu en serres onejar** 
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 2408

|
No és la meva intenció crear polèmica amb lo del sallent. Això m'ho va comentar un estudiós de la zona i no deixa de ser una curiositat a tenir en compte.
Una bona part dels del Cabrerès que salten cap a la Garrotxa (vall d'en Bas) conserven el sallent (Sallent del Pibernat, sallent de la Batllia, sallent de la Coromina, sallent de Bertrans, sallent del Grau), al menys per alguns habitants de la terra, i així s'ha reflectit en la cartografia de la Ed. Piolet.
Sembla que la paraula s'estèn des del de St. Privat fins al de Rupit., però no s'aplica als que hi ha al E de Rupit, cap el Far (salt del Gravet, salt del Ripol, salt del Goleró) ni als que hi ha al S de Rupit.
Afegit a posteriori: http://ec.grec.net/lexicx.jsp?GECART=0121268
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|