Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Autor
|
Tema: Cau un llamp a Roda de Ter (Llegit 390 vegades)
|
meteo_rodadater
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 262

|
Bona nit. Avui a les 15:15 h. T.U una tempesta amb poca precipitació (1.3 mm) ha efectat a Roda de Ter.El fenòmen ha tingut de particular que el pocs llamps que han caigut (mireu la zona de Roda en aquest mapa de llamps http://www.meteo.cat/marcs/marc_radar.html han afectat seriosament a bona part del poble;un en concret ha espategat a una torre de comunicacions.De moment s`estàn evaluant els danys. Aquí a l`observatori ha fet malbé el SAI,protegint la resta dels equips electrònics. Recomanació:protegiu els equips amb SAI.Val la pena la inversió. Si voleu fer seguiment del temps de la Serralada Transvesal vista des de Roda http://www.svt.es/meteoroda/webcam/webcam.jpg i de les Gulleries-Montseny http://www.svt.es/meteoroda/image.jpg
Adéu
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
nasiet
Sinner, la lupa!!
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5137

Cati.El Tossal nevat.
|
M'encanten les tronades, pero tinc molt respecte als llamps.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
casacota
Cumulus Congestus

Desconnectat
Missatges: 1340

|
He mirat a l'arxiu del detector, però malauradament en aquell mateix moment hi havien moltes més tempestes més properes que "l'enlluernaven" i no n'hi ha cap registre (i si eren pocs llamps, potser ni l'hagués classificat com a nucli tempestuós en situació normal).
Els llamps són efectivament perillosos, però curiosament només una de cada quatre víctimes que reben el llamp directament moren. Sé d'un grup de persones que fa anys al Pirineu els va caure un llamp al damunt. Alguns van quedar estabornits, d'altres amb les cames adormides, a una se li va desintegrar la samarreta sense que li passés res a la camisa. Única seqüela per a tots ells: les brúixoles que portaven van canviar la polaritat i des de llavors marquen totes el sud en comptes del nord.
Els fenomens relacionats són apassionants, com la diferència de potencial que es crea a terra que mata les vaques si estan amb el cap o la cua en direcció al punt de descàrrega, però no els fa res si estan de costat. Se sap de casos en que el llamp ha caigut sobre el pastor, estant dret i completament xop no l'hi ha passat res degut al skin effect i la conductivitat de la pell i les sabates mullades, mentre que les vaques a uns metres de distància morien electrocutades si li estaven de cara o de cul.
Per a l'observació de llamps, un bon lloc és el refugi Colomina, situat en lloc estratègic a 2400 metres d'alçada a l'inici d'una baixada forta sobre la vall fosca, on xoquen sovint masses d'aire, enmig de la zona lacustre més gran dels pirineus catalans i per tant descarrega amb ganes. Per si fos poc, el refugi és de fusta i la teulada està aguantada al terra per cables metàl·lics per a evitar que el vent se l'emporti. Aquests cables atreuen extraordinàriament el llamp, i a l'estiu hi han nits on durant hores senceres no es fa fosc.
El refugi amb l'heliport (el cercle de pedres amb dues noies) al davant:

I la situació. Els raïls en primer terme éren del carrilet de construcció de la presa de l'estany Tort
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
McConnell
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4185

La meva ecografia, ja amb el mono!!
|
Casacota, l'estiu passat vaig estar al estany Tort i vaig pujar amb el telefèric de Sallente. Les vistes en un dia clar són brutals i la història de la zona també és molt interessant. Al veure aquestes dues fotografies m'han portat bons records de la meva sortideta a la Vall Fosca ara fa ja uns mesos.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
meteo_rodadater
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 262

|
Es una panoràmica fantàstica.A banda d`això,estic pensat en canviar el SAI que ara tinc,per cert es el tercer que es crema en dos anys.El que utilitzo es un SALICRU PRO, té una autonomia de 10 minuts. Teniu alguna suggerència!?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
casacota
Cumulus Congestus

Desconnectat
Missatges: 1340

|
Jo utilitzo un Riello, encara que no he tingut mai cap tempesta a dintre casa (traiem els ploms i els endolls quan peta).
Cal mirar dues coses: que porti protecció de diferència de potencial entre l'alimantació 220 i la línia telefònica, i que, un cop esgotat, quan torna el subministrament es torni a connectar. N'hi ha que no ho fan, i en cas de tall elèctric si s'acaba la bateria es queda tot aturat per sempre més, i si hi tens instrumental de mesura o un servidor, malament rai!
A Andorra els he trobat bastant més bons i igual de barats que al carrer Sepúlveda de Barcelona...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1] 2
|