Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
13 Octubre de 2008, 16:50:33
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Senyor arcus (MeteoBDN)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Estació per a una escola de Barcelona
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Estació per a una escola de Barcelona  (Llegit 288 vegades)
Tormentano
Cirrus

Desconnectat Desconnectat

Missatges: 3

Estació per a una escola de Barcelona
« en: 11 Maig de 2007, 20:31:12 »

Hola a tots!

Sóc nou al Fòrum i he decidit registrar-me pq a l'escola on treballo he proposat a l'equip directiu la instal·lació d'una estació meteorològica. En un principi s'han mostrat oberts a qualsevol tipus de proposta i m'han demanat q m'informi i q els hi presenti diferents preus i models.

Q em recomaneu? quins consells em doneu?

Moltes gràcies per la vostra informació
En línia
MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 11425

¿Quis custodiet ipsos custodes?

Re: Estació per a una escola de Barcelona
« Resposta #1 en: 11 Maig de 2007, 21:22:11 »

Abans que res, benvingut al fòrum i a Meteoclimatic.

Veient que l'equip directiu t'han donat una mica de "màniga ampla", sense dubtar-ho gens et recomano una Davis Vantage Pro2. No cal anar cap avall a les Oregon WMR928, ni cap amunt a les Rainwise MKIII. La Davis està en un terme mig i és una de les més emprades per la gent.

Si mires la xarxa Edumet (http://www.xtec.net/edumet/), les estacions són Davis, i aquestes estàn totes a escoles.

De nou, benvingut....pasa i disfruta...ahhh!! i no et sapigue greu preguntar, per a això estem.
En línia

Per fi he arribat a la puta maleida xifra dels 10.000 posts
Tormentano
Cirrus

« Resposta #2 en: 11 Maig de 2007, 22:19:59 »

Gràcies per la resposta!

De fet... de totes les que he mirat fins al moment i de totes les opinions que m'han donat al respecte... crec q seria una molt bona opció. Entre la inalàmbrica o la cablejada quina m'aconselleu? (m'imagino que la wireless, oi?)

I un altre pregunta... el gran problema és la recollida de dades a l'estiu pq no hi haurà ningú a l'escola q ho pugui fer. Això es pot solucionar amb el datalogger, veritat?

Al tema de la xtec, també l'hi havia donat un cop d'ull i em sembla una molt bona idea entrar a formar part de la Xarxa Meteorològica Educativa de Catalunya i compartir les dades amb la resta de gent.

Gràcies!
En línia
MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus
Connectat Connectat

Missatges: 11425

¿Quis custodiet ipsos custodes?

« Resposta #3 en: 11 Maig de 2007, 22:41:18 »

Si no us voleu enmerdar en tirar cables i demés, la wireless. Per la recollida de dades, la meva pregunta és: i no podeu deixar un pc connectat a l'estació 24/7 per a poder recollir les dades i ja de passada ficar-les a meteoclimatic? El datalogger et serveix per a períodes de temps relativament "curts" (1 setmana, 15 dies, com a molt estirar 1 mes), si que pots fer que t'enmagatzemi dades cada 2 hores i llavors amplies molt el temps, però...
En línia

Per fi he arribat a la puta maleida xifra dels 10.000 posts
Tormentano
Cirrus

« Resposta #4 en: 13 Maig de 2007, 13:50:45 »

La meva idea en un principi és la wireless per tal d'evitar haver de tirar cables.

A més de motivar als nanos a començar a tenir un interés per la meteorologia, també ens servirà per realitzar gràfiques amb les dades obtingudes. La intenció q tinc és poder connectar l'estació amb la edumet, meteoclimatic... allà on es pugui i també q a la pàgina web de l'escola hi hagi les dades actuals i des d'allà poder veure detalladament tot.

Sobre l'opció de deixar un Pc connectat a l'estació les 24h doncs no ho sé... ho hauré de proposar a veure q em diuen.

Gràcies
En línia
loriuesvida
Cumulus Congestus
*
Connectat Connectat

Missatges: 1589

« Resposta #5 en: 14 Maig de 2007, 14:37:10 »

pel que veig no podeu tenir l'ordinador encés tot el dia, o bé tindreu un periode "estival" sense dades.

El dattalogger us ho permetrà.

Ara, el que no sé jo és si...:

1- arribarà el Dattalogger a cobrir dades per valor de 2 mesos ( o 1 mes i mig)? es pot ampliar la memoria del Dattalogger?
2- la oregon WMR 928, té dattalogger? arriba a emmagatzemar dades en periodes tant llargs?

Bé, això que t'ho contestin els que son més experts o tenen alguna  estació d'aquest tipus.

Sort!
En línia

El noi de Sant Boi ( 50msnm )

Envieu fotos-dades-suggerències a:
eltemps@barcelonatv.cat
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió