Pàgines: 1 [2] 3 4
|
 |
|
Enquesta
|
| Pregunta: |
Com s'està comportant la primavera?
| Normal |
|
  3 (10.3%) |
| poc plujosa i calida |
|
  0 (0%) |
| poc plujosa i freda |
|
  0 (0%) |
| Plujosa i calida |
|
  6 (20.7%) |
| plujosa i freda |
|
  2 (6.9%) |
| Molt seca i calida |
|
  0 (0%) |
| Molt seca i Freda |
|
  0 (0%) |
| Molt plujosa i calida |
|
  1 (3.4%) |
| Molt plujosa i freda |
|
  1 (3.4%) |
| Poc plujosa i temparatures normals |
|
  4 (13.8%) |
| Molt plujosa i temperatures normals |
|
  8 (27.6%) |
| Calida i normal en precipitacions |
|
  4 (13.8%) |
| Freda i normal en precipitacions |
|
  0 (0%) |
|
|
| Total de vots: 29 |
|
Autor
|
Tema: Comportament de la Primavera 2007 (Llegit 1171 vegades)
|
|
|
torbonada
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1797

Liskam i Matterhorn des del Monte Rosa
|
pel periode bimensual de "abril-maig" és, a falta de lo que li queda el mes, el periode amb més precipitació des de el meu inici de recollida de dades, que es remunta al 1993.
i pel periode "gener-maig", és el tercer periode de cinc mesos primers d'any amb més pluja, quasi el segon, i que, per poquíssim que plogui lo que queda de mes, quedarà superat.
això del llindar dels 200 suposo que és ben relatiu, coneixent la variabilitat de zones de Catalunya. La majoria d'anys de la meva serie no superen els 200 litres per aquestes alçades d'any.
A Cervera ens hem de remuntar al 92 per veure un registre pluviomètric "abril-maig" bo com aquest 07, una mica millor aquell, a l'espera d'acabar el maig. Amb un historial molt més llarg que el meu, però similar per força, aquest tros de primavera que portem supera de llarg la mitjana "normal" pel periode bimensual abril-maig.
així, que mirant més anys, apart de l'any passat, si, és un bon inici d'any per aquí , un bon inici de primavera, i deixant a banda regularitats en precipitació i que les dues últimes setmanes no hem regat massa, és una molt bona primavera.
És evident que la geografia catalana és molt variable, però segueixo creien que al litoral central i costa central, la precipitació ha estat minsa, ja que no he arribat ni ha 150mm i aquesta seria la mitja corresponent.
Potser és que els pentans estaven molt baixos, però em sembla que a hores d'ara, la seva capacitat és inferior que la normal per l'epoca, cosa que reafirma que la primavera tamboc és que estigui sent per tirar coets i demostra que en termes generals no està sent molt o extremadament plujosa.
que en penses?
|
|
|
|
|
En línia
|
Barcelona - Collserola a 280msm, (al peu del Tibidabo)
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Missatges: 3140

|
pel periode bimensual de "abril-maig" és, a falta de lo que li queda el mes, el periode amb més precipitació des de el meu inici de recollida de dades, que es remunta al 1993.
i pel periode "gener-maig", és el tercer periode de cinc mesos primers d'any amb més pluja, quasi el segon, i que, per poquíssim que plogui lo que queda de mes, quedarà superat.
això del llindar dels 200 suposo que és ben relatiu, coneixent la variabilitat de zones de Catalunya. La majoria d'anys de la meva serie no superen els 200 litres per aquestes alçades d'any.
A Cervera ens hem de remuntar al 92 per veure un registre pluviomètric "abril-maig" bo com aquest 07, una mica millor aquell, a l'espera d'acabar el maig. Amb un historial molt més llarg que el meu, però similar per força, aquest tros de primavera que portem supera de llarg la mitjana "normal" pel periode bimensual abril-maig.
així, que mirant més anys, apart de l'any passat, si, és un bon inici d'any per aquí , un bon inici de primavera, i deixant a banda regularitats en precipitació i que les dues últimes setmanes no hem regat massa, és una molt bona primavera.
És evident que la geografia catalana és molt variable, però segueixo creien que al litoral central i costa central, la precipitació ha estat minsa, ja que no he arribat ni ha 150mm i aquesta seria la mitja corresponent. Potser és que els pentans estaven molt baixos, però em sembla que a hores d'ara, la seva capacitat és inferior que la normal per l'epoca, cosa que reafirma que la primavera tamboc és que estigui sent per tirar coets i demostra que en termes generals no està sent molt o extremadament plujosa. que en penses?
doncs que si torbonada, que pot ser que tinguis raó, jo com a coneixedor i amb força dades de la meva zona puc dir el que dic, ara bé, l'altra gent, de d'altres contrades hi han de dir la seva. No disposo de prou dades ni prou coneixement per ratificar el que dius. Jo els numeros del que és "normal" per aquí els he donat, ... una altra cosa és com cauen aquests litres, com es mostra la temperatura ( en pricipi per aquí calor normal desde el meu punt de vista) o de quina situació venen els pantans, parlant en àmbit més general.
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
torbonada
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 

|
És evident que la geografia catalana és molt variable, però segueixo creien que al litoral central i costa central, la precipitació ha estat minsa, ja que no he arribat ni ha 150mm i aquesta seria la mitja corresponent. Potser és que els pentans estaven molt baixos, però em sembla que a hores d'ara, la seva capacitat és inferior que la normal per l'epoca, cosa que reafirma que la primavera tamboc és que estigui sent per tirar coets i demostra que en termes generals no està sent molt o extremadament plujosa. que en penses? doncs que si torbonada, que pot ser que tinguis raó, jo com a coneixedor i amb força dades de la meva zona puc dir el que dic, ara bé, l'altra gent, de d'altres contrades hi han de dir la seva. No disposo de prou dades ni prou coneixement per ratificar el que dius. Jo els numeros del que és "normal" per aquí els he donat, ... una altra cosa és com cauen aquests litres, com es mostra la temperatura ( en pricipi per aquí calor normal desde el meu punt de vista) o de quina situació venen els pantans, parlant en àmbit més general. Merci tro per la teva opinio.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
torbonada
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 

|
És evident que la geografia catalana és molt variable, però segueixo creien que al litoral central i costa central, la precipitació ha estat minsa, ja que no he arribat ni ha 150mm i aquesta seria la mitja corresponent.
Realment la geografía catalana és molt variada però penso que el fet que la majoría de precipitacions intenses han estat provocades per tempestes que han donat diferències importants en precipitació acumulada entre indrets relativament propers. Jo mateix, a l'altre banda de Collserola (Cerdanyola), aquests dos mesos de primavera (Abril i Maig) tinc un superavit de +92,5 mm però si només agafo els dos dies més plujosos (3-Abril i 1-Maig) han sumat 98,0 mm. Si les tempestes d'aquests dies haguessin estat més febles, ara jo parlaría de primavera normal o seca. Respecte a les temperatures han estat normals o lleugerament superiors a les normals. En tot cas, una bona primavera amb força moviment..... com te que ser!!  Cordills, 92,5mm deu ni do quimet t'has passat 3 pobles tiu.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
maresme
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5809

Triumfal!!!
|
Poc plujosa i temparatures normals, almenys a la meva zona, hi hauria de ploure mes...
|
|
|
|
|
En línia
|
Pluges 2008 Vilassar de Mar. (10 msnm) Gener: 16,5 mm Febrer: 27,6 mm Març: 46,1 mm Abril: 31,0 mm Maig: 99,6 mm Juny: 90,9 mm Juliol: 36,5 mm Agost: 15,5 mm Setembre: 28,2 mm Octubre: 111,1 mm Novembre: 78,7 mm --------------------------- Historic: 2007: 344,1 mm 2002: 1062 mm 2006: 413,8 mm 2001: 568,3 mm 2005: 555,5 mm 2000: 583,0 mm 2004: 538,0 mm 1999: 539,6 mm 2003: 578,0 mm 1998: 569,0 mm
|
|
|
Pàgines: 1 [2] 3 4
|
|
|
|
|