Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
11 Octubre de 2008, 01:10:52
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Afició Météo
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Afició Météo  (Llegit 624 vegades)
meteoreus
Cumulus Humilis
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 372

Re: Afició Météo
« Resposta #10 en: 25 Maig de 2007, 00:49:22 »

Fa 20 anys ja perseguia tempestes i sobre tot nevades amb el cotxe. Anava sol, no trobaves a ningú i menys encara algú que et volgués acompanyar. Ho comentava amb un parell de companys del centre meteorologic. Seguiem satelits amb un programa per l'Spectrum i una antena casolana al terrat y Volmets per ràdio.

Un dia vaig tenir un susto gros amb el cotxe...i això em va deixar fora de circulació durant uns anys. Seguia la méteo, m'agradava molt com sempre, això es porta dins i no es pot evitar, però ho feia de lluny, res d'agafar el cotxe per seguir fenòmens extrems.

Fa un parell d'anys, una bombolla Wink em va fer rebrincar el cuquet un altre cop i ara no dono a l'abast muntant estacions meteo allà on puc.

En línia

McConnell
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3848

Michael Connelly

« Resposta #11 en: 25 Maig de 2007, 01:22:50 »

Que jo recordi tindria 8 o 9 anys em vaig aficionar gracies al temps de TV3 amb picó, Molina, Mauri i Anna Rius. Despres estava a un càmping a la Cerdanya a Prullans (jeje rufaca) i allà vivia cadascuna de les tempestes d'estiu amb molta intensitat i les nevadetes d'hivern amb molta pasió. Quan hi ha una tempesta, contra més forta és més eufòric em poso, l'adrenalina em puja, i més d'una vegada he sortit amb el cotxe a voltar amb plujes torrencials, nevades, llamps i trons. La xicota acollonida i jo gaudint com un nen.

Durant una època prenia dades d'una estacio de apret, d'aquestes de ferro colat i pluvio de plastic malt situat i per qüestions de estudis, feines i demés ho vaig enretirar un temps. Des de fa uns anys m'hi he enganxat de debó i ara ni deu em separarà d'aquesta sana malaltia.
En línia

La Salut - Badalona - Barcelonés - Catalunya
http://tempsbadalona.com/

rufaca
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2074

PRULLANS

« Resposta #12 en: 26 Maig de 2007, 14:41:06 »

doncs jo no sabria dir-vos si als 7,8,10, pero si que se és que les tormentes em fotien una por de deu, fins al punt de dormir amb els papis o sota el llit del meu germà Roll Eyes Tongue,pero va ser a partir dels 11 anys que el fenomen de la neu em  va embruixar i va desencadenar l'interés pels altres fenòmens naturals, recordo de petit que neu era sinonim de que  avui no hia hauria cole, ja que el profe no podia arribar al poble, hhaaaaaaaiiiiiiiiii, quins temps Wink
En línia

Prullans a la Cerdanya -pirineu oriental 1100mts.

ES LA MUJER  LA QUE ELIGE AL HOMBRE QUE LA ELEGIRA=QUE TENEN LA PAELLA PEL MANEG.
torbonada
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1516

Liskam i Matterhorn des del Monte Rosa

« Resposta #13 en: 26 Maig de 2007, 15:29:03 »

Jo desde petit, que m'encantava quant tronava i llempegava, i si o feia a l'escola, no hi havia forma de prestar atenció a la clase i em forien bronca.

Però el que realment em va fer agafar molta més afició a estat quant un estiu no recordo l'any, però deu fer ara fa 15anys, quant una tempesta molt forta es va batre sobre barcelona, amb un vent i una forta pedregada, la casa semblava que s'agues d'enfonsar, m'ha germanes acollonides van anar a l'abitació dels pares, i jo vaig anara fora el pati a veure que passava, fins que va venir el meu pare i se'm va endur cap a dins, em vaig possar a plorar, per que no entenia el perque m'havia d'estrar.

l'Endemà van apareixer totes les persianes trencades i totes les plantes destroçades. Em vaig quedar alucinat del que havia fet aquella tempesta, i a partir de llavors, que les tempestes m'apacionen.
En línia

Barcelona - Collserola a 280msm, (al peu del Tibidabo)
-Gregal-
Assessor nivològic
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4776

« Resposta #14 en: 26 Maig de 2007, 20:43:00 »

Jo ja grabava les previsions de la tele el 1994. I tinc 18 anys a dia d´avui Grin
En línia
MeteoBDN
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3590

Matinades mogudes d'estiu...

« Resposta #15 en: 27 Maig de 2007, 17:12:12 »

Jo recordo, i no és broma, als 6 o 7 anys veure cada dia el temps. Ara, això de començar a agafar dades va ser cap als 9 anys... els "reis" em van portar una estació manual, un llibre i una llibreteta per anar apuntant les dades. Llavors, un dia vaig veure una oregon i la volia, per tenir dades més fiables, i 2 anys i mig després (que ve a ser el desembre del 2004), la vaig tenir. A partir de llavors ja he anat agafant dades quasi cada dia, i pel març del 2005 vaig tenir la càmera digital, i llavors ja enviava fotos. Més, tard, el desembre del 2005 vaig obrir un blog (per a un treball de l'institut) i el vaig fer de méteo. I per l'agost de l'any passat ja vaig fer la web.

Una cosa important a destacar és que l'1 de novembre del 2006 vaig entrar al fòrum  Grin

Tot això, segurament va començar per uns iguats fortíssims, que em van despertar uns tros de llamps que havien caigut a l'església que tinc a prop de casa. El pàrquing es va inundar amb 1 metre d'aigua, i la platna baixa va quedar feta un fàstic, i el carrer de casa baixava ple enportant-se 1 cotxe i un parell de contenidors... va ser el 1998, em sembla... 

Espero que aquesta afició ens duri a tots durant molts i molts anys. Salut!
En línia

Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mm

Any 2005: 501,0 mm.
Any 2006: 322,7 mm.
Any 2007: 339,0 mm.
Any 2008: 355,0 mm.

torreneules
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2650

fageda montseny

« Resposta #16 en: 29 Maig de 2007, 15:19:22 »

Jo de molt petit m'agradava, i amb uns 8 anys em van comprar el meteoronova Huh i fins ara cada vegada més enganxat

Però cal dir, que la meva altre passió (la muntanya) em va fer disfrutar molt més de la meteo, amb tots els fenómens que he pogut veure al llarg dels anys..
En línia

hospitalet de llobregat, barri de sant josep

**tota la terra que el meu cor estima,
des d'aci es veu en serres onejar**

Pàgines: 1 [2] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió