Pàgines: 1 [2]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Afició Météo (Llegit 596 vegades)
|
meteoreus
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 370

|
Fa 20 anys ja perseguia tempestes i sobre tot nevades amb el cotxe. Anava sol, no trobaves a ningú i menys encara algú que et volgués acompanyar. Ho comentava amb un parell de companys del centre meteorologic. Seguiem satelits amb un programa per l'Spectrum i una antena casolana al terrat y Volmets per ràdio.
Un dia vaig tenir un susto gros amb el cotxe...i això em va deixar fora de circulació durant uns anys. Seguia la méteo, m'agradava molt com sempre, això es porta dins i no es pot evitar, però ho feia de lluny, res d'agafar el cotxe per seguir fenòmens extrems.
Fa un parell d'anys, una bombolla em va fer rebrincar el cuquet un altre cop i ara no dono a l'abast muntant estacions meteo allà on puc.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
McConnell
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3884

Michael Connelly
|
Que jo recordi tindria 8 o 9 anys em vaig aficionar gracies al temps de TV3 amb picó, Molina, Mauri i Anna Rius. Despres estava a un càmping a la Cerdanya a Prullans (jeje rufaca) i allà vivia cadascuna de les tempestes d'estiu amb molta intensitat i les nevadetes d'hivern amb molta pasió. Quan hi ha una tempesta, contra més forta és més eufòric em poso, l'adrenalina em puja, i més d'una vegada he sortit amb el cotxe a voltar amb plujes torrencials, nevades, llamps i trons. La xicota acollonida i jo gaudint com un nen.
Durant una època prenia dades d'una estacio de apret, d'aquestes de ferro colat i pluvio de plastic malt situat i per qüestions de estudis, feines i demés ho vaig enretirar un temps. Des de fa uns anys m'hi he enganxat de debó i ara ni deu em separarà d'aquesta sana malaltia.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
torbonada
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1386

Liskam i Matterhorn des del Monte Rosa
|
Jo desde petit, que m'encantava quant tronava i llempegava, i si o feia a l'escola, no hi havia forma de prestar atenció a la clase i em forien bronca.
Però el que realment em va fer agafar molta més afició a estat quant un estiu no recordo l'any, però deu fer ara fa 15anys, quant una tempesta molt forta es va batre sobre barcelona, amb un vent i una forta pedregada, la casa semblava que s'agues d'enfonsar, m'ha germanes acollonides van anar a l'abitació dels pares, i jo vaig anara fora el pati a veure que passava, fins que va venir el meu pare i se'm va endur cap a dins, em vaig possar a plorar, per que no entenia el perque m'havia d'estrar.
l'Endemà van apareixer totes les persianes trencades i totes les plantes destroçades. Em vaig quedar alucinat del que havia fet aquella tempesta, i a partir de llavors, que les tempestes m'apacionen.
|
|
|
|
|
En línia
|
Barcelona - Collserola a 280msm, (al peu del Tibidabo)
|
|
|
-Gregal-
Assessor nivològic
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4679

|
Jo ja grabava les previsions de la tele el 1994. I tinc 18 anys a dia d´avui
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoBDN
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3220

Matinades mogudes d'estiu...
|
Jo recordo, i no és broma, als 6 o 7 anys veure cada dia el temps. Ara, això de començar a agafar dades va ser cap als 9 anys... els "reis" em van portar una estació manual, un llibre i una llibreteta per anar apuntant les dades. Llavors, un dia vaig veure una oregon i la volia, per tenir dades més fiables, i 2 anys i mig després (que ve a ser el desembre del 2004), la vaig tenir. A partir de llavors ja he anat agafant dades quasi cada dia, i pel març del 2005 vaig tenir la càmera digital, i llavors ja enviava fotos. Més, tard, el desembre del 2005 vaig obrir un blog (per a un treball de l'institut) i el vaig fer de méteo. I per l'agost de l'any passat ja vaig fer la web.
Una cosa important a destacar és que l'1 de novembre del 2006 vaig entrar al fòrum 
Tot això, segurament va començar per uns iguats fortíssims, que em van despertar uns tros de llamps que havien caigut a l'església que tinc a prop de casa. El pàrquing es va inundar amb 1 metre d'aigua, i la platna baixa va quedar feta un fàstic, i el carrer de casa baixava ple enportant-se 1 cotxe i un parell de contenidors... va ser el 1998, em sembla... 
Espero que aquesta afició ens duri a tots durant molts i molts anys. Salut!
|
|
|
|
|
En línia
|
Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mmAny 2005: 501,0 mm. Any 2006: 322,7 mm. Any 2007: 339,0 mm. Any 2008: 318,8 mm. 
|
|
|
|
|
Pàgines: 1 [2]
|
|
|
|
|