Pàgines: 1 [2] 3 4
|
 |
|
Autor
|
Tema: Tindrem un estiu molt càlid? (Llegit 958 vegades)
|
|
|
parhelio
el Martín Rubio del foro
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1648

maregassa al sol?
|
De moment, de pluja els propers mesos, NCEP preveu això, més endevant posaré la temperatura, no trobo el link. El mes de Maig aquesta gent ho va encertar.
|
|
|
|
parhelio
el Martín Rubio del foro
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1648

maregassa al sol?
|
Aquí estan les temperatures, sorpren, perquè donen temperatures per sota de la mitjana els tres mesos a Ponent i sobretot als Pirineus. A veure que passa....
|

euT2mMon.gif (34.18 KB, 680x880 - vist 106 vegades.)
|
|
|
En línia
|
|
|
|
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6820
|
Será para compensar el invierno...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
frankie
Cumulus Humilis

Desconnectat
Missatges: 488
|
Un pagès de l'alta cerdanya dissabte em comentava que despres d'un hivern tan càlid, per alla dalt normalment be una primavera humida i freda i un estiu similar. La primavera ja ho ha encertat. Ara a veure l'estiu, pero pitjo que el de l'any passat al pirineu segur que no serà.
Sabeu quina es la comarca de mitjana amb mes precipitació per any? Ripollès?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Ventolera
Cirrus
Desconnectat
Missatges: 2
|
Jo tb crec ( o espero) que serà un estiu més aviat tranquilet. Lo de l'hivern càlid i estiu suau ho he sentit vàries vegades a la gent gran. Per descomptat que anomalies d'aquest tipus ni confirmen ni desmenteixen el canvi climàtic, és simplement el nostre temps!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
arbosenc
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 3943

DOS, EL CRUSAITOO
|
la minima mes alta de lo que portem d'any es de 16.5ºc i a mitjans de maig es va registrar a l'arboç , auns 160msnm
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6779
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Un pagès de l'alta cerdanya dissabte em comentava que despres d'un hivern tan càlid, per alla dalt normalment be una primavera humida i freda i un estiu similar. La primavera ja ho ha encertat. Ara a veure l'estiu, pero pitjo que el de l'any passat al pirineu segur que no serà. Sabeu quina es la comarca de mitjana amb mes precipitació per any? Ripollès?  No sé les dades de mitjana per comarca, però el lloc amb més precipitació de Catalunya és l´Estany Sant Maurici al Pallars Sobirà amb 1400 mm, i no n´estic segur, em sembla que a Certascan hi plou més, potser 1600 mm. Però hi ha llocs força secs a aquesta comarca, menys de 800 mm des de Sort fins al N de Llavorsí, i al Ripollès estan per sobre de 900 mm tota la comarca, si no és la més plujosa el Ripollès, deu ser la 2a o 3a per darrera de la Garrotxa i de la Vall d´Aran.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6753

grrrrrrrrrrrrrrrrrr
|
Un pagès de l'alta cerdanya dissabte em comentava que despres d'un hivern tan càlid, per alla dalt normalment be una primavera humida i freda i un estiu similar. La primavera ja ho ha encertat. Ara a veure l'estiu, pero pitjo que el de l'any passat al pirineu segur que no serà. Sabeu quina es la comarca de mitjana amb mes precipitació per any? Ripollès?  No sé les dades de mitjana per comarca, però el lloc amb més precipitació de Catalunya és l´Estany Sant Maurici al Pallars Sobirà amb 1400 mm, i no n´estic segur, em sembla que a Certascan hi plou més, potser 1600 mm. Però hi ha llocs força secs a aquesta comarca, menys de 800 mm des de Sort fins al N de Llavorsí, i al Ripollès estan per sobre de 900 mm tota la comarca, si no és la més plujosa el Ripollès, deu ser la 2a o 3a per darrera de la Garrotxa i de la Vall d´Aran. Bufffff... això es molt dificil de saver.... ummmmm.... , no m´he fet mai aquesta pregunta ...
aqui estem afavorits per les tempestes i llevants que ens deixen una burrada de litres, en canvi a l´hivern sembla un secarral ... l´optim pluviometric també el tenim bó, dues valls, perfectament marcades.... mmmmm... també tenim valls vessant Garrotxa .... nu se...
algú pot postejar el mapa climatic pluviometric anual , a veure si podem fer un "quesito" de 8 parts ...
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm.... Since 1909
|
|
|
Pàgines: 1 [2] 3 4
|
|
|
|
|