Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
7 Setembre de 2008, 21:42:53
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Menorca (Garrotxi)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Forum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Migració a Debian / Estació Meteo / Dattalogger
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 3 4 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Migració a Debian / Estació Meteo / Dattalogger  (Llegit 1229 vegades)
Cota
Papa Cota
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 8581

Un bitxo a casa....

Migració a Debian / Estació Meteo / Dattalogger
« en: 7 Juny de 2007, 12:17:44 »

Bé, obriré aques topic per anar parlant, tal i com heu fet amb Ubuntu i Kubuntu, de la instal.lació de Debian (Linux) en un ordinador amb placa Mini-Atx. El problema amb el que m'he trobat fins ara és el reconeixement de la configuració i paràmetres adeqüats perque Ubuntu funcioni de forma correcte al meu Dattalogger. Amb la qual cosa sembla ser que hi ha diverses 'incompatibilitats' que fan que la instal.lació a una Mini-Atx sigui veritablement complicada o, més aviat, futil.

Per la qual cosa, avui he agafat el telèfon i he trucat al mestre en el tema.... si, és clar..... ho heu endevinat, l'Egarenc...  Grin I m'ha aconsellat de la manera en que només ell ho pot fer: de la millor. Així que, seguint els seus consells, m'he baixat la distro Debian als enllaços que us poso més avall, per si algú vol probar. A partir d'aquí aniré configurant el tema i us aniré explicant com ho vaig fent funcionar.

El complicat potser serà després la parametrització dels tags per la consola i enviar-los al servidor de Meteoclimatic per l'estació meteo o la web. Però com bé ha dit 'el mestre'....  Grin això serà el segon pas.

Cal dir que Debian resulta potser un canvi molt més 'marcat' per l'usuari normal de Windows, així que al contrari que Ubuntu, que està ideat per migracions 'fàcils' a pc's standarts, quan volem algo molt més configurable i parametritzable (com és el meu cas) és necessari ja algo com Debian.

Enllaços per baixar la distro que utilitzaré al meu dattalogger; cal dir que només pesa 159 mb. per la qual cosa és ideal per maquines petites mini-Atx o semblants per configurar-les en profunditat.

En concret m'he baixat la penultima, segons recomanació: http://cdimage.debian.org/debian-cd/4.0_r0/i386/iso-cd/

Segueixo explicant mica en mica.... i paciència....  Wink
En línia

Pallejà, a 41 msnm... amb el Llobregat als meus peus i la Montse treient el nas..

Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 9977

Re: Migració a Debian / Estació Meteo / Dattalogger
« Resposta #1 en: 7 Juny de 2007, 15:01:16 »

Això, paciència!!

Debian és de les millors distribucions que hi ha actualment (ja no et dic de provar Slackware, ja que tens dues dones per cuidar Grin), però es pot retocar i afinar tant que te'n faries creus de que es puguin fer segons quines coses amb un ordinador!

Però paciència...
En línia

Garíl
L'empordaniccio es un mafiós ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 12875

Sé de uno que se ha puesto palote...... XD

« Resposta #2 en: 7 Juny de 2007, 16:39:59 »

Jo quan instal-lo una debian a algun colega:

Una vegada instal-lat el sistema base, reiniciat etc.........  lli foto canya a l'aptitude;

Et poses com a root en consola......

Pas - 1 aptitude install xserver-xorg    (això t'instal-la el sistema gràfic).

Pas - 2 aptitude install kdm

pas - 3 aptitude install kde

A partir d'aquí i si to va bé, ja tens altra feina Tongue

Volia fotre cullerada amb el tema així queda constancia per si algú més s'hi vol posar  Wink

A canvi vull informació de les plaques MiniITX, que tal de fiabilitat ?? soroll (ventilació) ?? etc....  obres un topic i ens ho expliques Grin
En línia

Cambrils (Tarragona)
Rainwise MKIII Professional + Datalogger + Oracle
www.meteocambrils.com
www.meteoclimatic.com

Cota
Papa Cota
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8581

Un bitxo a casa....

« Resposta #3 en: 7 Juny de 2007, 16:49:19 »

De moment la placa de conya, respon molt bé, tinc el dissipador que bé d'origen i, ademés, un ventiladoret a sobre molt silenciós que encara refrigera més.... recordo que va ser posar aquest ventilador i, amb xp, augmentar molt la velocitat.

En quant al disc dur és un Seagate (el anterior va petar) i de moment porto una instal.lació d'xp rulant amb vws i dues install d'Ubuntu.

Utilitzaré aquest topic per anar configurant el tema i quan ho tingui instal.lat posaré un topic de seguiment de les respostes del sistema.

Tu fot les cullarades que vulguis que més aprendrem....  Grin Grin Grin Grin Grin
En línia

Pallejà, a 41 msnm... amb el Llobregat als meus peus i la Montse treient el nas..

MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 11091

¿Quis custodiet ipsos custodes?

« Resposta #4 en: 7 Juny de 2007, 18:38:20 »

Seguirem el tema...crec que si vull tindre el pc 24/7, al final em tindré que montar un mini-ATX, pensant en el tema consum...
En línia

Per fi he arribat a la puta maleida xifra dels 10.000 posts
Garíl
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #5 en: 7 Juny de 2007, 20:25:37 »

Seguirem el tema...crec que si vull tindre el pc 24/7, al final em tindré que montar un mini-ATX, pensant en el tema consum...
I soroll.......

Jo estic entre un macmini (amb un soft que es diu parallels pots instal-lar mierdows i linux) o un MiniITX.

En línia

Cambrils (Tarragona)
www.meteocambrils.com
www.meteoclimatic.com

MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 11091

¿Quis custodiet ipsos custodes?

« Resposta #6 en: 7 Juny de 2007, 20:36:45 »

I soroll.......

Jo estic entre un macmini (amb un soft que es diu parallels pots instal-lar mierdows i linux) o un MiniITX.

el soroll és el que menys m'importa, total, el pc l'haig de ficar allà on tanco el cotxe i no el sentiré pas. No sé que deu gastar un pc de sobretaula, tal i com ho tinc ara, pero comparat amb un mini ATX, segur que molt menys
En línia

Per fi he arribat a la puta maleida xifra dels 10.000 posts
boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2357

« Resposta #7 en: 7 Juny de 2007, 20:46:33 »

........  No sé que deu gastar un pc de sobretaula, .........

Dels que he provat, el que menys, algun PIII amb poca activitat de disc, al voltant de 30 W.
En general bastant més, recordo que fàcilment cap als 60 W. (sense monitor)

Aaahh ! ....    i apagats, però endollats, es poden fotre tranquilament 10-15 W, que no és pas res despreciable.
En línia
Garíl
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #8 en: 7 Juny de 2007, 22:52:15 »

I les merdes de fonts d'alimentació que foten ?? el ventilador a tota pastilla girant quan de vegades no cal, hauríen d'anar com en algunes plaques base segons la calor li fot més o menys canya.

Si es que aquestos aparells estan pensats amb el cul, despilfarro energètic brutal.

En línia

Cambrils (Tarragona)
www.meteocambrils.com
www.meteoclimatic.com

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2357

« Resposta #9 en: 8 Juny de 2007, 09:40:47 »

I les merdes de fonts d'alimentació que foten ?? el ventilador a tota pastilla girant quan de vegades no cal, hauríen d'anar com en algunes plaques base segons la calor li fot més o menys canya.

Si es que aquestos aparells estan pensats amb el cul, despilfarro energètic brutal.

Tota la raó. Ventiladors també consumint i fent soroll i el que es pitjor: tirant pols a dins que és la que ho acaba tapant tot i donant problemes tèrmics.

El ventilador, per si sol, pot sumar  1,5 - 2 W més.
En línia
Pàgines: [1] 2 3 4 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió