Pàgines: [1] 2 3
|
 |
|
Autor
|
Tema: Talada massiva d'arbres als boscos de Sant Mateu (Llegit 1273 vegades)
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 14089

|
Increible... 
Vinc de caminar per la muntanya i no creia el que veia.
Pensava que la neteja del sotabosc (de cara a la temporada estiuenca) es limitava a les voreres dels camins principals...doncs anava totalment errat.
Estàn penetrant en els alzinars i estàn deixant el sotabosc sense vegetació, totalment pelat.  Brucs, galzerans, heures, arboç...tot a pendre pel cul.
S'estàn carregant un munt de pins, alzines i algun roure...deixant els boscos totalment esclarissats 
Piles de branques seques i munts de troncs des de fa setmanes-mesos, sense recollir O sigui tallen, i no recullen...BRAVO...anem bé.
I el més fort de tot: i això ja ha sigut la gota:
Han destrossat un dels torrents amb més biodiversitat de tota aquesta zona (Joder això m'ha sentat com una punyalada) Era un dels meus raconets preferits.
Llevantada, vacarissana: recordeu aquell torrent selvàtic on tenia amagat el termo? on hi havia els arbrets de boix grevol, cirerers, falgueres i molta varietat de floretes i plantes amb aquell rierol permanent...Doncs TOT ARRASSAT No queda res.
Això és progrés?
Qui porta a terme aquestes tasques de neteja del bosc?? que més avitat anomenaria destrossa del bosc... l'ADF? de la xarxa de parcs de la diputacio?? Poso la mà al foc que aqui s'han passat dels límits permesos i han fet el que els hi ha donat la gana.
Vull ficar-me en el tema, buscar responsables i contactar amb qui faci falta; almenys per demanar explicacions. No hi ha dret amb el que estàn fent...
S'estàn carregat un dels indrets amb més biodiversitat de la zona...
La mare que els va parir...estic fet pols
Llàstima que no portava càmara. El proper dia penjo un report d'aquesta salvatjada.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3623

Doncs això...!
|
Quan pengis fotos, posa un mapa de la zona si us plau.
Doncs es veu que això és el progrès. Sovint es fan actuacions salvatges de cara a urbanitzar...  Si aquests tenen alguna cosa a veure i si és veritat que la bombolla immobiliària està començant a esclatar, potser, i només potser, això serà la fi d'aquests tipus de salvatjades... s'autoregularà... això espero... perquè els nostres polítics són incapaços de regular res. I ja posats, com a moderador "exhaltat" com estic, si alguns especuladors "destrossa-tot" s'arruinen i es suiciden tipus crack del 29, espero que llencin les seves cendres a la claveguera!
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 19003

Un xic de Tramuntana
|

no fotis , mare meva quina salvatjada 
el dia que ho vaig veure ja em fotia mala pinta , ja es veia que anaven massa a sac i el pitjor de tot que no recollien el que tallaven 
no se pas qui els hi ha manat fer aquesta tala tan massiva , però de ben segur que no ho ha aconsellat cap biòleg és el que passa en aquest món que els professionals de la matèria s'ens passen per la ratlla del cul .
A qui se li acut privar de sotabosc a un Alzinar de cara nord , han fotut la regeneració del bosc a pendre per el sac.
Doncs un altre ecosistema valuós que es perd per voler humanitzar la natura , no m'explico quin risc d'incendi pot tenir una vall fluvial i un bosc de Ribera 
Així que han talat els cirerers els castanyers i tot? han arribat abaix a on estava aquella verneda i aquells plataners? pel que dius sembla que si . 
i ara a resar que un incendi no agafi tota les restes de les tales , ni salti una guspira d'una serra elèctrica , d'un cotxe , d'una moto , d'una cigarreta , d'un vidre... 
El que dic sempre , això passa perque a ningú se li ha ensenyat el valor que té el que tenim nosaltres a casa. Quina merda d'educació i sentit de la natura que arribem a tenir a Catalunya i la Península , quin país més tercermundista .De veritat veient aquestes coses , cada dia tinc més ganes de fotre el camp d'aqui .
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 14089

|
Sergi, per sort no han arribat als fons de la vall...on hi ha la verneda aquella amb el riuet... Ja seria la òstia si ho fessin
Però la massa forestal que s'estàn carregant és important, a tot el cim i obaga
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 19003

Un xic de Tramuntana
|
esperem que no ho toquin
però es que sempre estem jugant al tot o res per alguna causa? no entenem que hi haun terme mig .
benèits , es creuen que talant tot el sotabosc i partd el bosc no ha haurà cap incendi , han començat a agafar la tècnica Bush
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|