Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
13 Octubre de 2008, 07:03:09
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Talada massiva d'arbres als boscos de Sant Mateu
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 3 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Talada massiva d'arbres als boscos de Sant Mateu  (Llegit 1283 vegades)
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 14111

Talada massiva d'arbres als boscos de Sant Mateu
« en: 16 Juny de 2007, 14:13:40 »

Increible... Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry

Vinc de caminar per la muntanya i no creia el que veia.

Pensava que la neteja del sotabosc (de cara a la temporada estiuenca) es limitava a les voreres dels camins principals...doncs anava totalment errat.

Estàn penetrant en els alzinars i estàn deixant el sotabosc sense vegetació, totalment pelat. Huh
Brucs, galzerans, heures, arboç...tot a pendre pel cul.

S'estàn carregant un munt de pins, alzines i algun roure...deixant els boscos totalment esclarissats Huh

Piles de branques seques i munts de troncs des de fa setmanes-mesos, sense recollir Huh O sigui tallen, i no recullen...BRAVO...anem bé.

I el més fort de tot: i això ja ha sigut la gota:

Han destrossat un dels torrents amb més biodiversitat de tota aquesta zona (Joder això m'ha sentat com una punyalada) Era un dels meus raconets preferits.

Llevantada, vacarissana: recordeu aquell torrent selvàtic on tenia amagat el termo? on hi havia els arbrets de boix grevol, cirerers, falgueres i molta varietat de floretes i plantes amb aquell rierol permanent...Doncs TOT ARRASSAT No queda res.

Això és progrés?

Qui porta a terme aquestes tasques de neteja del bosc?? que més avitat anomenaria destrossa del bosc...  l'ADF? de la xarxa de parcs de la diputacio?? Poso la mà al foc que aqui s'han passat dels límits permesos i han fet el que els hi ha donat la gana.

Vull ficar-me en el tema, buscar responsables i contactar amb qui faci falta; almenys per demanar explicacions. No hi ha dret amb el que estàn fent...

S'estàn carregat un dels indrets amb més biodiversitat de la zona...

La mare que els va parir...estic fet pols

Llàstima que no portava càmara. El proper dia penjo un report d'aquesta salvatjada.
En línia

Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 3636

Doncs això...!

Re: Talada massiva d'arbres als boscos de Sant Mateu
« Resposta #1 en: 16 Juny de 2007, 14:58:53 »

Quan pengis fotos, posa un mapa de la zona si us plau.

Doncs es veu que això és el progrès. Sovint es fan actuacions salvatges de cara a urbanitzar...  Angry
Si aquests tenen alguna cosa a veure i si és veritat que la bombolla immobiliària està començant a esclatar, potser, i només potser, això serà la fi d'aquests tipus de salvatjades... s'autoregularà... això espero... perquè els nostres polítics són incapaços de regular res.
I ja posats, com a moderador "exhaltat" com estic, si alguns especuladors "destrossa-tot" s'arruinen i es suiciden tipus crack del 29, espero que llencin les seves cendres a la claveguera! 
En línia

Poble Nou

Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred.  (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I)

Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu"

llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 19024

Un xic de Tramuntana

« Resposta #2 en: 16 Juny de 2007, 15:21:26 »

Shocked Shocked Shocked Shocked Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Cry Cry Cry Cry

no fotis , mare meva quina salvatjada  Shocked

el dia que ho vaig veure ja em fotia mala pinta , ja es veia que anaven massa a sac i el pitjor de tot que no recollien el que tallaven  Lips Sealed

no se pas qui els hi ha manat fer aquesta tala tan massiva , però de ben segur que no ho ha aconsellat cap biòleg Roll Eyes és el que passa en aquest món que els professionals de la matèria s'ens passen per la ratlla del cul .

A qui se li acut privar de sotabosc a un Alzinar de cara nord  Lips Sealed , han fotut la regeneració del bosc a pendre per el sac.

Doncs un altre ecosistema valuós que es perd per voler humanitzar la natura , no m'explico quin risc d'incendi pot tenir una vall fluvial i un bosc de Ribera 

Així que han talat els cirerers els castanyers i tot?  Roll Eyes han arribat abaix a on estava aquella verneda i aquells plataners? pel que dius sembla que si . Undecided

i ara a resar que un incendi no agafi tota les restes de les tales , ni salti una guspira d'una serra elèctrica , d'un cotxe , d'una moto , d'una cigarreta , d'un vidre... Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed

El que dic sempre , això passa perque a ningú se li ha ensenyat el valor que té el que tenim nosaltres a casa. Quina merda d'educació i sentit de la natura que arribem a tenir a Catalunya i la Península , quin país més tercermundista .De veritat veient aquestes coses , cada dia tinc més ganes de fotre el camp d'aqui .
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus
Connectat Connectat

« Resposta #3 en: 16 Juny de 2007, 15:44:16 »

Quan pengis fotos, posa un mapa de la zona si us plau.

Doncs es veu que això és el progrès. Sovint es fan actuacions salvatges de cara a urbanitzar...  Angry

Aqui no es pot urbanitzar...la zona està protegida, és el cor del parc de la Serralada Litoral, i la tala s'està fent a cota 400-500

En línia

Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus
Connectat Connectat

« Resposta #4 en: 16 Juny de 2007, 15:45:32 »

Sergi, per sort no han arribat als fons de la vall...on hi ha la verneda aquella amb el riuet...
Ja seria la òstia si ho fessin

Però la massa forestal que s'estàn carregant és important, a tot el cim i obaga
En línia

llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 19024

Un xic de Tramuntana

« Resposta #5 en: 16 Juny de 2007, 15:48:28 »

esperem que no ho toquin

però es que sempre estem jugant al tot o res per alguna causa? no entenem que hi haun terme mig .

benèits , es creuen que talant tot el sotabosc i partd el bosc no ha haurà cap incendi , han començat a agafar la tècnica Bush Lips Sealed
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Herman
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2156

« Resposta #6 en: 16 Juny de 2007, 15:51:02 »

¿¿I que podem fer?Huh jo si s'ha de firmar o fer alguna cosa???

POseu-vos en contacte amb alguna entitat ecologista de la zona,..a veure si la lia i ve la TV,...
En línia

Manresa Cat Central
Risi
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2476

el piri a vista d'ocell

« Resposta #7 en: 16 Juny de 2007, 15:53:19 »

Es una vergonya com es carregant el bosc degut al l’especulació amb el tema immobiliari o de altres interessos  Sad

jo puc dir que des de l'heli a vista d'ocell he pogut veure coses molt fortes que no es poden veure a peu plà  Shocked

no puc donar dades dels indrets perquè sinó em capen  Lips Sealed, sols comentar que una de les destrosses es en una estació d'esquí que ja porta temps funcionant i l'altre atemptat es on un dia pot ser s'hi construeixi una
En línia

Serralada del Cadí des de La Seu

*Cuando los ángeles lloran, llovera..*
Garíl
L'empordaniccio es un mafiós ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 13007

Sé de uno que se ha puesto palote...... XD

« Resposta #8 en: 16 Juny de 2007, 16:33:19 »

¿¿I que podem fer?Huh jo si s'ha de firmar o fer alguna cosa???

POseu-vos en contacte amb alguna entitat ecologista de la zona,..a veure si la lia i ve la TV,...
M'ho has tret de la boca....

Involucra a algun medi fort (diari, TV o ràdio) informat qui ha sigut el/els responsables i fot canya......

Collons, ja veig que a tot arreu es couen fabes.

La reputa que els ha fet ¡¡¡¡¡

A cambrils al seu día es van carregar una de les poques zones amb bons pins que quedaven, una constructora...... molta gent del poble sensible al tema es van posar forts, més d'un tenía mà en alguns medis, i ja t'asseguro que van repoblar i amb escreix tot el que van fotre a pendre pel cul.
La pasta que els va costar.....

En línia

Cambrils (Tarragona)
Rainwise MKIII Professional + Datalogger + Oracle
www.meteocambrils.com
www.meteoclimatic.com

Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6755

grrrrrrrrrrrrrrrrrr

« Resposta #9 en: 16 Juny de 2007, 21:03:43 »

aqui tampoc recullen les branques de una fageda que varen talar fa un any, i que varem suar per treure les branques dels camins , no se perquè no ho fan, suposo que hi ha alguna raó..   
En línia

Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm....

Since 1909
Pàgines: [1] 2 3 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió