Pàgines: 1 2 [3] 4
|
 |
|
Autor
|
Tema: Encara queda neu al Pirineu (Llegit 1667 vegades)
|
|
|
|
|
lausengier
Fractocumulus

Desconnectat
Missatges: 55
|
La glacera d'Ossoue està tota orientada cap a l'est i no es que estigui ben protegida per la cresta que va del Montferrat al Cerbillona, ja que cau un solarro que no vegis. Jo crec que és una anomalia dins del Pirineu que aguanti tant i que sigui una glacera tan "ben parida" amb aspecte alpí. Encara que la neu sempre aguanta més en orientacions est que oest. Suposo que sera per la gran quantitat de precipitacions que hi ha a la zona i per la seva particular morfologia estreta, no sé. De totes maneres, fa poc que em vaig comprar el llibre del senyor Henry Russell "Recuerdos de un montañero" i en les descripcions queda palès com han canviat les condicions de la neu i de les glaceres els últims 150 anys, encara que ell també deia que era increible com canviaven les condicions d'un any per l'altre. Salutacions.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
embat
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1742

Meteoboletaire
|
Dons me sap greu però no me convenceu ni una mica Agafau un mapa i imagineu-vos una cresta que tanqués cap a la vessant de Barrancs la glacera d'Aneto, segons vosaltres aquesta glacera estaria orientada al SE. La glacera d'Ossoue està orientada al l'est, o desaigua a l'est millor dit, però si no fos que al sud i hagués una cresta de 3200 metres, allò seria un neverillu com els que hi ha a totes les cares est de Pirineus, amb seguretat. Ah, i a totes les glaceres del Pirineu hi pega un solano de cuidado a l'estiu. Una altra cosa que pot ser influeixi, això si que no ho discutiré, és que la d'Ossoue es formi a un plató bastant planer i a gran altura que faciliti les acumulacions de neu. I una altra cosa, jo estic amb el Hermann, se de gent que ha pujat al Perdido sense tocar per res neu a l'agost de 2003. Però be, desconec si cada any es donen les mateixes circumstàncies.
|
|
|
|
|
En línia
|
El gran avantatge de tenir mala memòria és que pots divertir-te moltes vegades amb la mateixa cosa.
|
|
|
lausengier
Fractocumulus

Desconnectat
|
:)Pero es una glacera que es mou cap al'est a diferencia de la de l'Aneto o la de barrancs que es mouen cap al nordest, i la cresta que tu dius no li fa ombra a l'estiu, ja que la glacera arriba al mateix nivell de la cresta que va del Montferrat al Cerbillona a diferencia de la de l'Aneto o la de Barrancs.(jo vaig estar el 23 agost 2004). Jo crec que com el Plateau de la glacera esta a 3200 metres i te aquesta morfologia estreta i, a mes, deu rebre una precipitacio molt alta per que no te "rivals" al voltant, es conserva aixi de be. Si estigues orientada al nord i tingues la mateixa morfologia, estariem sense cap dubte davant de la glacera pirinenca mes important. M'agradaria saber quin gruix deu tenir aquesta glacera. Salutacions. PD: no puc ficar accents per culpa del teclat
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
embat
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1742

Meteoboletaire
|
tranqui pels accents, no soc filòleg  Si, si, jo ja ho he dit abans, no conec cap cresta que faci hombra a les glaceres del Pirineu als migdies de l'estiu. Està clar que per conservar be la neu influeixen molts de factors i a la d'Ossoue de ben segur que l'altura i la innivació hi tenen molt a veure. I si, corre cap a l'est perquè no li queda altre remei, però que tengui una cresta alta al sud (per tant a la cara nord de la cresta) és un factor que no es pot obviar, sense aquesta cresta la glacera estaria a la cara sud de la Pique Longue... i aquí si que ja hi pot haver innivació i el que vulgueu, se fondria per complet. Un exemple de glacera a la cara Est, pura i dura d'una muntaya alta és el de Posets, a més de 3000 metres i el pobre està ja peladet, peladet...I aquí no te cap cresta que li tanqui el sol per el sud, per això està peladet. La morfologia hi te molt a veure. Per cert, si per casualitat trobes el gruix de la glacera conta-ho, que a mi també me fa il·lusió. 
|
|
|
|
|
En línia
|
El gran avantatge de tenir mala memòria és que pots divertir-te moltes vegades amb la mateixa cosa.
|
|
|
|
|
lausengier
Fractocumulus

Desconnectat
|
Ho he trobat en una pagina web, pero no tinc el link pq estic de guardia i vaig veient pacients mentre navego. Diuen que per estudis amb ultrasons, han mesurat 50m a la zona del plateau aprop del coll de Cerbillona. Tambe diuen que es desfara, si segueix el ritme de desgel, cap a l'any 2050-2060. Salutacions.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: 1 2 [3] 4
|