Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
6 Juliol de 2008, 10:16:48
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Cortines de Juny (MeteoBDN)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Forum CATmeteo
|-+  Fotografia
| |-+  Galeria muntanyenca
| | |-+  Encara queda neu al Pirineu
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 3 [4] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Encara queda neu al Pirineu  (Llegit 1633 vegades)
embat
Cumulus Congestus
*
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 1723

Meteoboletaire

Re: Encara queda neu al Pirineu
« Resposta #30 en: 1 Juliol de 2007, 20:07:10 »

Ho he trobat en una pagina web, pero no tinc el link pq estic de guardia i vaig veient pacients mentre navego. Diuen que per estudis amb ultrasons, han mesurat 50m a la zona del plateau aprop del coll de Cerbillona. Tambe diuen que es desfara, si segueix el ritme de desgel, cap a l'any 2050-2060.
Salutacions.
50 metres no està gens malament.  Segons un estudi de la facultat de Geografia de la Universitat de Saragossa, el de Monte Perdido te uns 45 metres de gruixa màxima.
Jo també he llegit que al Pirineu no quedaran glaceres cap al 2050-60, coincidint amb aquestes dades que dones. De ser així seria una llàstima.
Vaig assistir a un curset de glaciologia fa uns anys i un dels geòlegs deia que amb les temperatures actuals era gairebé un miracle que encara hi hagués les masses de gel al Pirineu i al gel actual, ell l'anomenava "fòssil", un autèntic reducte de temps passats més freds.

Per cert, a n'aquest ritme haurem d'obrir un tòpic de glaceres 
En línia

El gran avantatge de tenir mala memòria és que pots divertir-te moltes vegades amb la mateixa cosa.
lausengier
Fractocumulus
**

Missatges: 53

« Resposta #31 en: 1 Juliol de 2007, 21:56:18 »

Jo veig dificil que desapareixin. Sobretot aquesta glacera. Suposo que ha perdut massa total i la llengua es mes curta, pero per les descripcions que fa el H. Russell al seu llibre, les condicions eren variables: des d'estius que les seves coves quedaven cobertes, fins altres que havia de grimpar o construir escales per entrar, tal com m'ho vaig trobar jo a l'any 2004 i ja han passat mes de 125 anys.  De fet jo em vaig trobar la glacera amb molt poques esquerdes, sols a la part terminal i el plateau estava cobert de neu, i era el mes d'agost. Tant debo no desapareixin. En tot cas ja veurem si ho fan i ja veurem si ho veurem. Suposo que la natura no ha dit la seva ultima paraula.
En línia
Herman
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2051

« Resposta #32 en: 2 Juliol de 2007, 10:56:10 »

Wink tranqui pels accents, no soc filòleg  Grin Grin
Si, si, jo ja ho he dit abans, no conec cap cresta que faci hombra a les glaceres del Pirineu als migdies de l'estiu.
Està clar que per conservar be la neu influeixen molts de factors i a la d'Ossoue de ben segur que l'altura i la innivació hi tenen molt a veure. I si, corre cap a l'est perquè no li queda altre remei, però que tengui una cresta alta al sud (per tant a la cara nord de la cresta) és un factor que no es pot obviar, sense aquesta cresta la glacera estaria a la cara sud de la Pique Longue... i aquí si que ja hi pot haver innivació i el que vulgueu, se fondria per complet.
Un exemple de glacera a la cara Est, pura i dura d'una muntaya alta és el de Posets, a més de 3000 metres i el pobre està ja peladet, peladet...I aquí no te cap cresta que li tanqui el sol per el sud, per això està peladet. La morfologia hi te molt a veure.
Per cert, si per casualitat trobes el gruix de la glacera conta-ho, que a mi també me fa il·lusió.  Smiley

Hosti, no comparem la innivació del Vignemale amb la del Posets,....no fotem.  Que parlem al Vignemale de mes de 2500mm/any!!!! Apart de l'efecte olla de la part alta del glaciar que deu acumular més neu de la que li cau
En línia

Manresa Cat Central
MeteoBDN
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2992

Matinades mogudes d'estiu...

« Resposta #33 en: 2 Juliol de 2007, 12:29:13 »

que feliç estic quan veig aquestes imatges a l´estiu!! durant tot l´estiu  llocs de sombra sempre hi queda de neu a partir dels 3000 m.Huh? Huh

Al Pirineu, al català, de glaceres... més aviat poques. Sí que cap al Comaloforno hi ha alguna resta, però res. El que sí queden són congestes de neu als llocs obacs, i la gran majoria són perpètues. I no és necessari que es trobin per sobre els 3000 metres. En un estiu normal ja te'n pots trobar als 2700m. Sense anar més lluny. Demà farà 3 anys que vaig pujar al Puigmal, i a partir dels 2400 metres hi havia força neu, essent 3 de juliol. Wink
En línia

Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mm

Any 2005: 501,0 mm.
Any 2006: 322,7 mm.
Any 2007: 339,0 mm.
Any 2008: 264,0 mm.

embat
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1723

Meteoboletaire

« Resposta #34 en: 2 Juliol de 2007, 14:08:39 »

que feliç estic quan veig aquestes imatges a l´estiu!! durant tot l´estiu  llocs de sombra sempre hi queda de neu a partir dels 3000 m.Huh? Huh

Al Pirineu, al català, de glaceres... més aviat poques. Sí que cap al Comaloforno hi ha alguna resta, però res. El que sí queden són congestes de neu als llocs obacs, i la gran majoria són perpètues. I no és necessari que es trobin per sobre els 3000 metres. En un estiu normal ja te'n pots trobar als 2700m. Sense anar més lluny. Demà farà 3 anys que vaig pujar al Puigmal, i a partir dels 2400 metres hi havia força neu, essent 3 de juliol. Wink

No hi he estat mai, però hi ha alguns llibres i alguns treballs que conten com a glacera una part de la cara nord del Bessiberri. 6 Hectàrees veig que li donen. Encara que parlen de glaciar cubierto o rocoso.
En línia

El gran avantatge de tenir mala memòria és que pots divertir-te moltes vegades amb la mateixa cosa.
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**

Missatges: 34138

« Resposta #35 en: 3 Juliol de 2007, 23:10:21 »

Poques zones del Pirineu són aptes per tenir glaceres; si hi són, és per les temperatures que hi havia 300 anys enrera.

De totes maneres, sembla que de moment ... aquest any no patiran gaire; avui he estat per les alçades ... i de neu encara n'hi ha força, i de calor ... res de res, sort he tingut del gore-tex.

En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3074

Termi-meteo... :P

« Resposta #36 en: 4 Juliol de 2007, 00:18:31 »

No hi he estat mai, però hi ha alguns llibres i alguns treballs que conten com a glacera una part de la cara nord del Bessiberri. 6 Hectàrees veig que li donen. Encara que parlen de glaciar cubierto o rocoso.

Si mai vas al pic de Montanero (2700m aprox.), que està sobre la vertical de túnel de Viella aprop del Port de Viella, podràs veure una glacera rocallosa "de llibre" projectant la vista direcció sud (sudoest).
Per cert, no sé què he llegit de neu fòssil de temps pretèrits al Pirineu... Més aviat poqueta, molt poqueta... que fa baixada!  Tongue
En línia

Poble Nou

Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred.  (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I)

Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu"

Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3074

Termi-meteo... :P

« Resposta #37 en: 4 Juliol de 2007, 00:27:48 »

Poques zones del Pirineu són aptes per tenir glaceres; si hi són, és per les temperatures que hi havia 300 anys enrera.

De totes maneres, sembla que de moment ... aquest any no patiran gaire; avui he estat per les alçades ... i de neu encara n'hi ha força, i de calor ... res de res, sort he tingut del gore-tex.

Bé, discrepo.
Crec que no depèn tant de la morfologia com de les condicions d'innivació i de fred.
En línia

Poble Nou

Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred.  (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I)

Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu"

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2309

« Resposta #38 en: 4 Juliol de 2007, 11:20:37 »

Segurament. Cap els 80s ja es parlava del notable retrocés en el període 40-80 i havíem tingut anys especialment freds per els 60s
En línia

[1] Cabrerès, Osona. (975 msnm)
[2] Sabadell, Vallès Occidental. (210 msnm)
Herman
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2051

« Resposta #39 en: 4 Juliol de 2007, 14:14:34 »

La reducció mes gran va ser del 1850 al 1920, al igual que en la zona dels Alps
En línia

Manresa Cat Central
Pàgines: 1 2 3 [4] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »